Skip to main content
Vraag

Telefoon is afbetaald, maar ik kan nog niet verlengen met nieuw toestel erbij

• April 2, 2026
  • 2 reacties
  • 76 keer bekeken

Mijn telefoon is al lang afbetaald nu wil ik graag een andere tefoon om dat mobiele kapot is ik heb sim only maar mag niet verlengen op 7mei 120 dag voor het einde verlengen naar een mobiel abonnement ik heb alles van kpn thuis en mobiele ik voel na een paar keer bellen afgewezen ook de consument bond vind het vreemd dat kpn niet naar een passende oplossing zoekt.paul

2 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 2, 2026

Hallo ​@Paulus 1971 

Jouw verhaal is niet helemaal duidelijk. Je hebt een sim only abonnement (zeg je), maar je begint met “mijn telefoon is al lang afbetaald”. Is jouw abonnement vanaf het begin sim only of heb je een abonnement met toestellening die je voortijdig hebt afgelost?

Alleen als jouw abonnement vanaf het begin sim only is, kan je dit (na de eerste 3 maanden) voortijdig omzetten naar een nieuw abonnement met toestel.

bron: https://www.kpn.com/service/ugs/abonnement-verlengen

Wanneer mag je verlengen?

Kan je niet wachten om je abonnement te verlengen? Verlengen kan al 4 maanden (120 dagen) voor het einde van je contract. Maar let op: je nieuwe contract start pas als je huidige afloopt.

Heb je Sim Only gekozen, maar wil je toch liever een telefoon met abonnement? Geen probleem. Na 3 maanden kan je dit alsnog veranderen. Dit regel je helemaal zelf online, snel en zonder gedoe.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/verlengen/login

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Paulus 1971, begrijpelijk dat je baalt dat je geen toestel op afbetaling kunt toevoegen aan je abonnement. Wat ​@RBxx aangeeft klopt. Er zijn wel alternatieven, maar die komen met name neer op een toestel zelf los kopen en in één keer afbetalen. Of een toestel ergens los kopen op afbetaling, daar waar dit mogelijk is. 

Je geeft in je bericht ook aan dat je niet mag verlengen op 7 mei, in je MijnKPN kun je zien wat je verlengdatum is. Op die datum kun je via je MijnKPN een verlenging aanvragen, of als je liever persoonlijk contact wilt, een belafspraak maken om een verlenging te regelen. 

Hopelijk kun je met deze informatie uit de voeten! 🙂