Skip to main content

Kan ik ook een telefoon kopen zonder er een nieuw abonnement bij te kopen, ik heb al een abonnement bij KPN maar wik alleen een andere telefoon, hoe regel ik dit? 

mvg

Dat kan in een KPN winkel. Of gewoon bij coolblue ofzo. Online kan je bij KPN geen toestel apart bestellen. 


Kies voor de leverancier met de beste voorwaarden (prijs, garantie, levertijd). En dat is  

meestal niet KPN.

Voor hen is de verkoop van telefoons maar bijzaak.


En bij KPN betaal je een toeslag als je een los toestel koopt, dacht 40 euro.

Daarbij is de service ook minder snel dan van de grotere echte telefoon verkopers waardoor als er iets mis gaat of je toestel toch niet bevalt je deze sneller, veel sneller hebt omgeruild of gerepareerd.


Je kunt een telefoon kopen en in 1 x betalen. Dat is geen enkel probleem. Dat kan bij KPN alleen in een echte winkel (er zit dan een opslag van zo'n 40 euro op de prijs i.d. winkel). En bij andere shops ook in winkel én online.

Aangezien je abonnement nog loopt is een lening niet mogelijk. 

Je kunt v.a. 120 dagen voor einde contract al een nieuw abonnement afsluiten (=verlengen!). Dat kan i.c.m. lening. Het nieuwe abo gaat pas in na einde huidige contract.


Kan ik ook een telefoon kopen zonder er een nieuw abonnement bij te kopen, ik heb al een abonnement bij KPN maar wik alleen een andere telefoon, hoe regel ik dit? 

mvg

Dus de samenvatting: Je kan bij KPN wel een telefoon los kopen maar alleen in een winkel en alleen tegen volledig betaling (niet op afbetaling).

Daarnaast zijn er natuurlijk tientallen (goede) webshops waar je een losse telefoon kan kopen. Ik zal geen reclame maken voor specifieke webshops maar via de pricewatch van Tweakers.net kan je de telefoon selecteren die je op het oog hebt en dan vergelijken waar deze het beste gekocht kan worden. 

https://tweakers.net/pricewatch/


Ik heb zo juist gebeld met de klantenservice , en zij meldde mij , dat ik per 22 oktober gewoon een toestel kan invoegen in mij abonnement welke dan 3 maanden loopt.

dat is de voorwaarde 


Dat kan in een KPN winkel. Of gewoon bij coolblue ofzo. Online kan je bij KPN geen toestel apart bestellen. 

Toen ik net met de kpn belde , verzekerde zij mij, dat ik als mijn simonley abonnement 3 maanden loopt,ik wel een telefoon op afbetaling kan toevoegen 

dus ik moet wachten tot de 22e oktober 

 

 


Je kunt een telefoon kopen en in 1 x betalen. Dat is geen enkel probleem. Dat kan bij KPN alleen in een echte winkel (er zit dan een opslag van zo'n 40 euro op de prijs i.d. winkel). En bij andere shops ook in winkel én online.

Aangezien je abonnement nog loopt is een lening niet mogelijk. 

Je kunt v.a. 120 dagen voor einde contract al een nieuw abonnement afsluiten (=verlengen!). Dat kan i.c.m. lening. Het nieuwe abo gaat pas in na einde huidige contract.

Zojuist gebeld met de kpn, en zij verzekerde mij, dat ik na 3 maanden na de start van mijn Sim on only abonnement , wel een toestel op afbetaling kan toevoegen

ik moet dus nog 3 weekjes wachten.

ben wel benieuwd na al deze berichten naar de waarheid 


Toevoegen is niet helemaal het juiste woord. Je sluit dan gewoon een nieuw abonnement af wat vanaf dat moment weer 1 of 2 jaar loopt. Het sim only vervalt.


Kan ik na 3 maanden , in mijn Sim Only abonnement, een telefoon op afbetaling toevoegen, zoals de klanten service mij heeft verteld,

De berichten die ik hier las, spreken dotteren 

mijn mobiel abonnement is eind oktober 3 maanden oud.

ik ben al wel klant van de kpn sind een tiental jaren


ben wel benieuwd na al deze berichten naar de waarheid 

Wat bedoelt u hier mee? Is hetgeen u van de medewerker over de telefoon in tegenspraak met wat hier in dit topic verteld is?.


ben wel benieuwd na al deze berichten naar de waarheid 

Wat bedoelt u hier mee? Is hetgeen u van de medewerker over de telefoon in tegenspraak met wat hier in dit topic verteld is?.

Ja zeker, de klantenservice  zegt over de telefoon , dat het wel mogelijk is telefoon te kopen opafbetaling en bij abonnement te  voegen

staat loodrecht op alle versies diender gegeven zijn 

 

 


Hallo @Losse telefoon op afbetaling 

Ja zeker, de klantenservice  zegt over de telefoon , dat het wel mogelijk is telefoon te kopen op afbetaling en bij abonnement te  voegen

Dit is een beetje ongelukkig en ook niet helemaal juist omschreven door de medewerker.

 

Toevoegen is niet helemaal het juiste woord. Je sluit dan gewoon een nieuw abonnement af wat vanaf dat moment weer 1 of 2 jaar loopt. Het sim only vervalt.

Dit is een veel betere omschrijving. Als een sim only abonnement minstens 3 maanden loopt kan dit beëindigd worden en omgezet worden naar een nieuw abonnement (1 of 2 jaar) met een toestel op afbetaling.

zie deze bron: sim only naar abo met toestel met een uitleg van een KPN moderator


ben wel benieuwd na al deze berichten naar de waarheid 

Wat bedoelt u hier mee? Is hetgeen u van de medewerker over de telefoon in tegenspraak met wat hier in dit topic verteld is?.

Ja zeker, de klantenservice  zegt over de telefoon , dat het wel mogelijk is telefoon te kopen opafbetaling en bij abonnement te  voegen

staat loodrecht op alle versies diender gegeven zijn 

De vraagsteller in dit topic had het niet over kopen op afbetaling. Maar gewoon over kopen. Vervolgens gaan de reacties ook over kopen als kopen waarbij het toestel gewoon in 1 x betaald word.