Skip to main content

Hoi,

 

Stel ik raak mijn telefoon kwijt, dan kan ik via mijn KPN de sim kaart blokkeren, kei mooi, ware het niet dat de code voor twee staps verificatie op diezelfde telefoon binnen zou komen en ik dus niet in Mijn KPN kan komen? Bij Google heb je zogenaamde back up codes die je kunt gebruiken als je niet via de 2 staps verificatie in kunt loggen, is er bij MijnKPN ook een workaround?

Hallo @René uit brabant ,

De workaround is hiervoor (met een andere telefoon) bellen naar 0800-0402
 

Dat staat ook hier vermeld: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/verlies-diefstal.htm#/

Bel dan gratis naar onze Klantenservice om je simkaart te laten blokkeren. Bellen kan ook vanuit het buitenland. Je betaalt het tarief voor bellen in het buitenland. 
Onze klantenservice is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

 


En gewoon een andere simkaart bestellen. Deze in een toestel en klaar. Kan weer sms ontvangen.


dank, helder, ik had dat gelezen maar ik dacht wellicht is er net als bij G-mail een geavanceerde wijze om middels de back up codes de missende tweede stap van de twee staps verificatie te omzeilen-)


PS nog een andere vraag: weet niet of ik die hier mag stellen...met het blokkeren van mijn SIM kaart kan ik dus voorkomen dat ze ermee bellen of internetten, maar als de vinder er zelf een nieuwe sim in zou doen kan hij hem nog wel gebruiken, correct?

 

Nou is er de functie zoek apparaat van Google: dat zou je van een afstand de telefoon terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen: dat betekent in mijn eh niet zo technische belevingswereld dat er dan alle apps af gaan die je er zelf op hebt gezet (bv bankieren app, DigID ed?

Maar dat zal alleen werken als je telefoon online is? Dus heb je in de praktijk wel iets aan die functie?

 

Misschien niet de juiste plek voor deze vraagt, maar wie niet vraagt wie niet wint:-)


Maar dat zal alleen werken als je telefoon online is? Dus heb je in de praktijk wel iets aan die functie?

 

Dat lijkt me ook. Zonder internet kan dat niet. 


maar als de vinder er zelf een nieuwe sim in zou doen kan hij hem nog wel gebruiken, correct?

Tenzij je de telefoon zelf ook beveiligd hebt met een swipe code beweging, vingerafdruk, code o.i.d. Dan kunnen ze die ook niet gebruiken. Tenminste, niet in jouw configuratie. Wel na fabrieksreset.

Als je na de sim pin alleen een veeg nodig hebt om in je telefoon te komen kan de nieuwe “eigenaar” ook overal bij. Ook bij apps die altijd ingelogd zijn….


Reageer