Skip to main content

Ben gister telefoon kwijtgeraakt en wil nieuwe simkaar bestellel

n

Hallo @Francesco22 ,

Je kunt een nieuwe (vervangende ) simkaart via de website aanvragen:

https://www.kpn.com/service/ugs/simkaart-e-sim-pukcode

 

De 3-in-1 simkaart

In een 3-in-1 simkaart zitten drie formaten simkaarten. Waarvan er altijd eentje in jouw telefoon past. Je drukt 'm uit, dus je hoeft niets te knippen.

Voor 16:00 uur online besteld? Dan heb je 'm binnen twee werkdagen in huis. Gewoon met de post.

 

Sneller een nieuwe simkaart nodig? Ga dan langs 1 van onze winkels.


Ben gister telefoon kwijtgeraakt en wil nieuwe simkaart bestellen

Heb je wel meteen je nummer geblokkeerd bij KPN??? @Francesco22 

In de lokale KPN winkel kun je er zo een ophalen, laten deblokkeren en ga je bellend de winkel uit als je een nieuwe GSM gekocht hebt.

 


Ok, ben bang dat ik iets meer info had moeten geven 🙂. 

Ik ben gisteren mijn mobiel kwijtgeraakt in Ecuador. Dat betekent dat ik niet kan bellen. Als ik een nieuwe simkaart wil aanvragen op de site ontvang ik een code per sms….je raadt het al: op mijn telefoon! 

Dus ik zou graag de simkaart willen bestellen per mail, maar kan nergens op de site vinden hoe je dat kan doen. 

Heb de Chat geprobeerd maar de Chat verwees me naar de Forum voor een antwoord….


Ai. Ik hoop dat je verder een fijne reis hebt, maar.... verder heb ik geen fijn nieuws voor je.

In dit geval, diefstal of verlies, kun je alleen via telefonisch contact je simkaart laten blokkeren. Dit kan telefonisch via +3161200120. Tarief lokale provider. 24 uur per dag bereikbaar. 

Een nieuw simkaart wordt alleen naar je Nederlandse adres gestuurd. En die zal over het algemeen ook mogelijk niet werken in een daar gekochte telefoon. 

Dus je zult moeten wachten tot je weer terug in Nederland bent. 

Heb je inmiddels weer een telefoon dan lokaal een prepaid kaart gebruiken. Dat is de enige optie. 


Dank je wel Peter, de reis is verder heel leuk gelukkig :-)

Het blokkeren was geen punt, dat kon ik gewoon aanvinken.

Als het naar mijn adres gestuurd wordt, zsm, zou mooi zijn, want over drie dagen vertrekt iemand uit Nederland die mij de kaart kan brengen.

En ik ga hier een telefoon inderdaad kopen en een lokale kaart gebruiken, maar het zou mooi zijn als ik zo snel mogelijk de simkaart kan bestellen. 


Het blokkeren was geen punt, dat kon ik gewoon aanvinken.

Mooi. Dat is nieuw voor mij. Via de website op MijnKPN ingelogd neem ik aan.

Nu de verificatie niet via sms kan is bellen voor nieuwe sim helaas de enige optie. 

..... maar misschien kan het tegenwoordig ook online. Scroll hier tot halverwege voor 3-in-1 simkaart. 

https://www.kpn.com/service/ugs/simkaart-e-sim-pukcode

Zie dit screenshot van dat stukje. 

 


Haha dank je Peter voor het uitzoeken, ik heb inderdaad kunnen inloggen via MIjnKPN

En deze stappen heb ik ook gedaan, maar als je uiteindelijk een paar vensters verder bent krijg je een bericht: ‘je krijgt een code via sms’, en die kan ik natuurlijk niet lezen….maar ik heb net bedacht dat ik een 3CX programma heb waarmee ik direct via mijn laptop met Nederland kan bellen, dat zal ik zo proberen, hopelijk lukt dat!


 ik heb inderdaad kunnen inloggen via MIjnKPN

En deze stappen heb ik ook gedaan, maar als je uiteindelijk een paar vensters verder bent krijg je een bericht: ‘je krijgt een code via sms’, en die kan ik natuurlijk niet lezen….maar ik heb net bedacht dat ik een 3CX programma heb waarmee ik direct via mijn laptop met Nederland kan bellen, dat zal ik zo proberen, hopelijk lukt dat!

Ok @Francesco22 ,

Dat je nu in Ecuador bent, verandert de situatie uiteraard. 
 
Je kunt inderdaad het beste vanaf 8.00 Nederlandse tijd bellen met +31612001200. En dan gaat de klantenservice dan een nieuw simkaartje sturen naar jouw adres in Nederland. 
 

Hopelijk lukt het verzenden op tijd zodat jouw kennis het kaartje dan mee kan nemen naar Ecuador. 


Hoi @Francesco22, via het forum kan ik je er inhoudelijk niet zo mee helpen maar ik zie dat er al wel een paar goede tips worden gegeven. Kom je er een beetje uit zo?


Ja Thomas, ik ben er al uit, ik moet dit topic sluiten, dank voor het informeren, ga kijjken of het me lukt


Hoi Thomas, ik kan niet zien hoe ik het topic kan sluiten, kan je mij dat uitleggen? Of het zelf sluiten ajb? groet Francesco


Fijn! Ik heb t topic gesloten. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!