Skip to main content

samsung galaxy s20 fe koppelt en verbind wel maar maakt  niet automatisch bluetooth verbinding met de autoradio

Hi @Rene kabels,

Je bedoelt dat je elke keer als je uit de auto bent geweest en 'm daarna weer opnieuw start, eerst handmatig je toestel moet verbinden met de radio? En dan verder goed blijft, totdat de auto weer uit wordt gezet?

Ik heb dit zelf af en toe ook met mijn S22 (en ook met de S10 die ik daarvoor had), maar dat was sporadisch terwijl dit bij jou de standaard blijkt te zijn 🤔

Zijn er andere bluetooth apparaten waar je S20 wél automatisch mee verbindt? Of moet je altijd overal handmatig mee verbinden? 

Zou je koppeling eens helemaal willen verwijderen en daarna opnieuw koppelen? Ben benieuwd of dat een verschil maakt!

 


Hallo Maja, met m'n koptelefoon, Tomtom, jbl speaker, polar h10 maakt de telefoon gewoon kontakt. Het probleem is onstaan nadat ik een nieuwe polar h10 hartslagband wilde verbinden, toen heb ik alle oude bluetooth apparaten verwijderd, ook de koppeling met de autoradio. Ook heb ik in de zelfde tijd een samsung beveiligingspatch geinstalleerd, wellicht dat dit ook een oorzaak kan zijn.

P. S. Hiervoor heeft alles ruim twee jaar prima gewerkt.

MVG, René Craane 


Zijn er andere telefoons/tablets die nog wel automatisch met de radio verbinden? Ik heb wel het gevoel dat dit aan ‘iets’ in je S20 ligt maar zou toch niet 100% willen uitsluiten dat er ook iets in de radio mis kan zijn. Zou een beetje jammer zijn als we ons volledig op je mobiel richten terwijl de radio de boosdoener blijkt te zijn 😅

Is de radio misschien ook te resetten? Zodat je een helemaal nieuwe verbinding kunt maken?


@Rene kabels Maak een netwerk instelling reset, het reset ook bluetooth.


Hallo, inmiddels heb ik de verbinding in de radio gewist en deze gereset. Daarna is de koppeling met de telefoon weer terug. Als een andere telefoon wordt gekoppeld is deze na uit en aan schakelen verdwenen. Ik denk dus dat ik het bij de radio moet zoeken. Bedankt voor het meedenken.

MVG, René Craane 


Ah kijk aan, heel mooi dat je het op deze manier weer goed werkend gekregen hebt @Rene kabels 😊


Reageer