Skip to main content
Antwoord

Telefoon verloren, hoe regel ik een nieuwe simkaart?

• September 14, 2025
  • 3 reacties
  • 100 keer bekeken

Zojuist mijn telefoon in een meertje laten vallen, onvindbaar. Nieuwe telefoon besteld maar hoe regel ik een nieuwe KPN sim kaart en hoe behoud ik mijn oude nummer...

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Maaikemeyer , dat is een vervelende ervaring.

Je kan een vervangende simkaart aanvragen, op hetzelfde nummer. Dat is gratis voor een KPN abonnement. Het snelste gaat dat in een KPN winkel, die zijn vaak ook open op zondag. Dan krijg je de simkaart meteen mee. Neem wel een legitimatie mee, daar wordt om gevraagd.

Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

Je regelt dit heel gemakkelijk in je MijnKPN of via de MijnKPN-app.
In de app ga je naar: ‘Meer opties bekijken’ → ‘Beheer’ →  ‘Simkaart’ →  ‘Simkaart vervangen’.

Kom je er toch niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice of ga naar 1 van onze winkels.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • September 14, 2025

Blokkeer voor alle zekerheid meteen je simkaart. Dat kan door te bellen, naar een KPN winkel te gaan. Zie Telefoon gestolen of verloren: wat nu? | KPN 

Dan kan je ook meteen een nieuwe simkaart aanvragen/meenemen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 14, 2025

Hallo ​@Maaikemeyer , dat is een vervelende ervaring.

Je kan een vervangende simkaart aanvragen, op hetzelfde nummer. Dat is gratis voor een KPN abonnement. Het snelste gaat dat in een KPN winkel, die zijn vaak ook open op zondag. Dan krijg je de simkaart meteen mee. Neem wel een legitimatie mee, daar wordt om gevraagd.

Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

Je regelt dit heel gemakkelijk in je MijnKPN of via de MijnKPN-app.
In de app ga je naar: ‘Meer opties bekijken’ → ‘Beheer’ →  ‘Simkaart’ →  ‘Simkaart vervangen’.

Kom je er toch niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice of ga naar 1 van onze winkels.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Maaikemeyer, wat een toestand met jouw telefoon op de bodem van een meer. Ik zie dat ons community lid ​@RBxx jou al in de goede richting heeft geleid. Heb je inmiddels weer een werkende telefoon met simkaart?Â