Skip to main content

Hallo, ik ben afgelopen vrijdag mijn android telefoon verloren. Ik zag op find mijn phone dat hij vrij snel uit stond. 

Ik heb wel direct mijn sim geblokkeerd. Ik ben helaas verkeer geadviseerd door een medewerker van KPN. Zij gaf aan dat als hij uit stond, maar wel voor mij nog te zien was in find my phone, dat ik er vanuit moest gaan dat ik deze niet meer terug zou krijgen. Dus beste oplossing was gegevens wissen. 

 

Het is nu zo dat de persoon die hem gevonden heeft dat hij/zij mijn telefoon bij de politie heeft afgegeven. Maaaaarrrr, helaas zodra ik mijn telefoon nu aan zal zetten, gaat hij online, en is er in gesteld dat hij alle gegevens zal gaan wissen.

 

Hier heb ik uiteraard spijt van. Is er een mogelijkheid dat dit nog teruggedraaid kan worden voordat ik mijn telefoon aan ga zetten. Dit via mijn Google account. Ik lees nergens in de bevestigingsmail van Google dat ik dit kan terugdraaien, wel dat ik mijn wachtwoord kan veranderen. etc

 

Heeft iemand hier weer van, of ik een bericht krijg zodra mijn telefoon aan gaat? Om dit proces verder te bevestigen?

@Carla81 Zodra jouw telefoon heeft internet verbinding, wordt de data (geen SD card) gewist. Maar je kan nog steeds backup (foto, video en contacts) maken via USB of Bluetooth. Verwijderd voor inschakelen jouw sim card, zet jouw wifi thuis offline en blijf niet in de buurt van een bekend wifi netwerk. Als je telefoon kan ingesteld als een opslag (geen media device) kan je ook via USB de hele telefoon opslag over zetten op computer


@Carla81 Wat ellendig dat je je telefoon kwijt bent geraakt. Fijn dat er nog mensen zijn die het dan netjes afgeven bij de politie.  @TDN  heeft al uitgelegd hoe je je data kan veilig stellen. Ik weet niet of jij backups maakt met je telefoon maar als dat wel het geval is kun je ook een backup inladen natuurlijk.    Maar de  Ik snap het advies van de klantenservices wel.  Ik zou het ook niet per definitie ‘verkeerd’ willen noemen.  Uiteindelijk is het maar een advies en is het aan jou of je dit wel of niet doet.