Skip to main content

Hallo! Ik klikte zojuist op een captcha (zo een waarbij je alle afbeeldingen moet aanklikken van bijvoorbeeld een fiets), echter werd in plaats daarvan mijn “Messages” geopend en leek het automatisch een bericht te versturen naar verschillende nummers (geen idee hoeveel, dit gebeurde allemaal in een paar seconden). Hierna sloot het zich ook weer automatisch af en kon ik deze zogeheten verstuurde berichten ook niet zien.

 

Nu ben ik bang dat het mogelijk berichten heeft gestuurd naar betaalde services en dat ik straks een belachelijk hoge rekening krijg voor iets dat helemaal niet de bedoeling is.

 

Kan ik op een bepaalde manier inzicht krijgen of dit gebeurt is of niet zonder dat ik hoef te wachten op de rekening van volgende maand? Ik vind dit namelijk niet zo’n fijn idee.

 

Alvast bedankt!

Hoi @Avl93 . Welkom op het forum.

Privacy technisch kan ik (uiteraard) niet in detail zien waar jouw telefoon contact mee heeft gehad. Ik kan wel nummers en tijdstippen opvragen.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? (vergeet niet je IBAN in je profiel te zetten)


Hi Erwin,

 

Dankjewel! Kan ik de IBAN het beste onder persoonlijke opmerkingen zetten? Ik zie geen specifieke optie staan daarvoor. Verder heb ik alles ingevuld.


Hi Erwin,

 

Dankjewel! Kan ik de IBAN het beste onder persoonlijke opmerkingen zetten? Ik zie geen specifieke optie staan daarvoor. Verder heb ik alles ingevuld.

Hallo @Avl93 IBAN kun je in elk vakje invullen waar ‘privé’ bij staat.

 


@JanD Danku!

@Erwin_ Alles zou nu naar zijn volledigheid ingevuld moeten zijn :)


op 23-6 zijn er 2 telefoontje gepleegd. Beide kosteloos.  

Verder is er wat data verstookt. Ook binnen de bundel.  

Dus ik zie geen gekkigheid op die dag. 


Gelukkig! Dan ga ik er vanuit dat het hopelijk maar wat bangmakerij was (een beetje gek maar we zien wel gekkere dingen). Bedankt voor het checken!


Zulke sites zijn de moeite waard om bij hun provider te melden. Ik heb dit ook een keer meegemaakt, maar ik heb de Berichten -app direct afgesloten. Er stond niks in het archief, dus er was niks aan de hand.