Skip to main content
Vraag

Telefoongesprek wordt na exact 59 seconden verbroken op Samsung S24plus

• 20 maart 2025
  • 4 reacties
  • 24 keer bekeken

Goeiemorgen allemaal.
Ik heb een Samsung S24plus met daarin een eSim van KPN en een fysieke sim van Odido (van mijn werk).
Alle telefoongesprekken die ik via de KPN sim voer (uitgaand of inkomend) worden na exact 59 seconden verbroken.
Het lijkt erop dat het geen instelling is in de telefoon, gezien gesprekken via de Odido sim prima gaan.
Ik had voorheen een fysieke sim van KPN, waarbij het probleem ook aanwezig was.
Om een defecte simkaart uit te sluiten ben ik overgestapt naar een eSim van KPN, maar helaas gebeurt hiermee dus exact hetzelfde.

Alle zoekpogingen op het internet komen uit bij problemen van 3 jaar geleden, waarbij een update van Samsung de oplossing zou brengen. 
Mijn toestel is up to date en ik kan geen vergelijkbare meldingen op het internet terug vinden.

Heeft iemand een advies of een oplossing?
Soms wil ik graag iets langer dan 59 seconden met iemand praten 😋

4 reacties

• 3221 reacties
  • 20 maart 2025
Panico schreef:

Ik wilde eigenlijk net schrijven "59 seconden is lang zat toch?" 😁

Heb je het toestel al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 maart 2025
Marlon92 schreef:
Panico schreef:

Ik wilde eigenlijk net schrijven "59 seconden is lang zat toch?" 😁

Heb je het toestel al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

Nee, dat niet. Gezien de hoeveelheid gegevens van mijn werk zou een factory reset het laatste redmiddel zijn. Wel heb ik al de netwerkinstellingen gereset van de mobiele verbindingen, maar dat heeft geen resultaat.

• 3221 reacties
  • 20 maart 2025

Gegevens op een mobiele telefoon/tablet moeten in mijn optiek altijd allemaal online staan.

In de vorm van een backup die meteen bijgewerkt word zodra er iets gewijzigd word. Of echt letterlijk online zinder dat het op het toestel staat.

In iets mindere mate vind ik dat van een laptop eigen ook. Die mobiele apparaten kunnen veel te makkelijk gestolen worden. Daarom zeker bij bedrijfsinformatie gewoon echt geen optie om die op je toestel te hebben. 

Of in geval van mobiel/tablet beschadigd raken en kapot gaan waardoor je niet meer bij de data kan. Bij een laptop kan je de SSD er nog uithalen en in een ander systeem stoppen om de data te redden. Maar bij een mobiele of tablet ben je gewoon alles kwijt als het scherm stuk is.

Dus ik snap dat argument nooit van "er staat zoveel data op".

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 21 maart 2025

Hi ​@Panico,

Panico schreef:

Dit snap ik volledig 😋.

Wat hoor je precies als het gesprek wordt verbroken? Zou je ook willen proberen de simkaart van Odido eruit te halen, je toestel opnieuw op te starten en dan weer een gesprek te starten langer dan 1 minuut? 
Voor de zekerheid, het je het netwerk ook als volgt gereset? Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerkinstellingen resetten.

Reageer