Skip to main content

Ik heb nu al een aantal keer gehad dat iemand mij terug belt zonder dat ik ze ooit gebeld heb. Ze hebben ook echt een oproep gehad zonder dat deze in mij gebelde lijst staat.

Lijkt op spoofing

Heb een Iphone 14 alle updates gedraaid.

Wat kan ik doen?

 

Hallo @DoDo28 

Je nummer is niet “gehackt”, maar het gaat om spoofing. Via online services kan eenvoudig een willekeurig nummer gebruikt worden om te tonen bij het bellen. Dit keer is toevallig jouw nummer “aan de beurt”. Je kan hier weinig aan doen, eigenlijk alleen een ander nummer vragen bij KPN. Gelukkig duurt het meestal niet erg lang, dan gebruiken ze weer een ander nummer.


Dank voor de reactie


Ik heb nu al een aantal keer gehad dat iemand mij terug belt zonder dat ik ze ooit gebeld heb. Ze hebben ook echt een oproep gehad zonder dat deze in mij gebelde lijst staat.

Lijkt op spoofing

Heb een Iphone 14 alle updates gedraaid.

Wat kan ik doen?

 

Ik heb hier nu ook last van. Ik ben nu ook al een aantal keer benaderd met terugbellen, of SMS-en. Mijn nummer wordt volgens mij ook gespoofed.


Goedemiddag @Captain Titanic en welkom hier op ons forum :)

 

Hallo @DoDo28 

Je nummer is niet “gehackt”, maar het gaat om spoofing. Via online services kan eenvoudig een willekeurig nummer gebruikt worden om te tonen bij het bellen. Dit keer is toevallig jouw nummer “aan de beurt”. Je kan hier weinig aan doen, eigenlijk alleen een ander nummer vragen bij KPN. Gelukkig duurt het meestal niet erg lang, dan gebruiken ze weer een ander nummer.

Ik kan verder heel weinig toevoegen aan dit antwoord. Hopelijk stopt het snel en weet dat je anders altijd de optie hebt om (kosteloos) een ander telefoonnummer aan te vragen!


Bij mij gebeurd nu ook hetzelfde. De laatste 3 tot 4 weken zijn mensen gebeld door mijn nummer. Zeer vervelend. Een ander nummer nemen heeft nogal impact.


Bij mij nu de laatste dagen ook 2x ‘terug’ gebeld terwijl ik ze nooit gebeld had. En dan vraag ik me dus af hoe vaak er anderen zijn geweest die door mij zogenaamd gebeld zouden zijn en niet terug gebeld hebben.

Is er misschien een meldpunt waar men dit kan aangeven en mogelijk dat service providers dan eventueel kunnen nagaan waar het vandaan komt ?


Reageer