Skip to main content
Hallo! Ik wil heel graag mijn eerste telefoonabonnement afsluiten bij KPN! Ik heb de SIM kaart binnengekregen en in mijn telefoon gedaan. Ook heb ik de MijnKPN app geïnstalleerd. Daar ging het echter mis. Als ik op "Koppel product" klik moet ik mijn telefoonnummer invoeren. Ik krijg alleen de melding: "De door u ingevoerde gegevens zijn niet herkend als product van KPN voor consumenten. Controleer uw gegevens en probeer het opnieuw". Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Hallo @Thomas73 , heb je de simkaart wel eerst geactiveerd?
Bedankt @Jan-D voor je reactie! Ja, ik heb mijn simkaart succesvol geactiveerd. Ik zie nu wel dat als ik dat nog een keer wil doen, dat ik dan de melding krijg: "Het mobiele telefoonnummer is onbekend. Controleer de gegevens en probeer het opnieuw." Terwijl ik zeker weet dat ik mijn telefoonnummer gewoon goed heb ingevuld. Ik heb de laatste tijd wel wat sms'jes van KPN gehad over dat ik een sms terug moest sturen om te bevestigen dat ik mijn huidige nummer wil behouden. Ik had toen geen beltegoed om terug te sms'en en ik besloot even te wachten totdat mijn simkaart binnen was. Het kan nu toch niet zijn dat mijn telefoonnummer is veranderd zonder dat ik daar iets van af weet? Ik had nog bij het abonnement afsluiten opgegeven dat ik mijn huidige nummer wil behouden...
Hallo @Thomas73 , wanneer gaat je contract in, op die datum wordt je nummer overgezet naar je nieuwe abo en kun je de sim gebruiken, dat weet je als je oude sim niet meer werkt.
Eén van die sms-jes was dus de vraag om nummerbehoud te bevestigen.

Hopelijk gaat dat nu goed zonder jouw bevestiging, maar ik heb mijn twijfels.

Daar zal een KPN moderator iets over moeten zeggen.
Hallo @Thomas73 Je kunt je nummer pas koppelen als je abonnement is ingegaan. Als ik het zo lees is dat nog niet het geval. Je moet nog naar ons overstappen, lees ik, dus het KPN-simkaartje hoef je nog niet te gebruiken: daar staat nu een tijdelijk nummer op in afwachting van je overgang naar ons. Je maakt gebruik van nummerbehoud: je ontvangt dus inderdaad een sms over nummerbehoud. Het is belangrijk dat je daar op reageert, want je akkoord is noodzakelijk om de overgang af te ronden. Als je dit bevestigt krijg je bericht wannéér je nummer overgaat naar KPN en wanneer je abonnement dus ingaat. Op die dag zul je merken dat je oude simkaart het niet meer doet: op dat moment is je nummer overgezet en kun je de KPN-simkaart gaan gebruiken.



Zal ik het even voor je controleren? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Hoi Bart, bedankt voor je reactie. Ik heb niet ingezien dat het zo belangrijk was om op die sms'jes te antwoorden. Ik heb het gedaan en alles is goed gekomen! Bedankt iedereen voor jullie hulp! Het is geregeld.
Fijn om te horen dat alles nu orde, @Thomas73 en alvast van harte welkom bij ons! 🙂

Reageer