Skip to main content

Heb twee iphones (bv A en 😎 met elk (via KPN account) een eigen telefoonnumer (resp. C en D). Dus iphone A met C en iphone B met D. Hoe krijg ik, eenvoudig, op  toestel A nummer D (en verwijdering nummer C) en op toestel B nummer C (en verwijdering  nummer D) ? Huidige sims zijn E-Sim.

Peter

Hallo @Wellingp 

 

Het lijkt mij dat de meest eenvoudige manier is als je dit op beide toestellen tegelijk doet.

Je ontvangt namelijk een code per SMS op het ‘oude’ toestel die je moet invoeren op het ‘nieuwe’ toestel, op het ‘oude’ toestel wordt de e-sim dan uitgeschakeld.

Als de nummers toegevoegd zijn op de andere toestellen dan kan je per toestel het ‘oude’ nummer helemaal verwijderen.

Als je voor beide nummers een andere KPN ID gebruikt dan inloggen via het andere KPN ID op beide toestellen.

 

Zie ook dit artikel:

 


Aanvulling: Je kunt eventueel ook een derde toestel gebruiken om het cirkeltje rond te maken. Dat je eerst de e-sim C van toestel A eerst op toestel E zet. Dan kun je de e-sim D van toestel B op toestel A zetten. En dan zet je als laatste de e-sim C van toestel E weer terug naar toestel D. 


Bedankt voor jullie reacties.

Het idee van Denise vind ik goed klinken...’een derde toestel’ inschakelen.

Gisteren nog telefonisch contact gehad met KPN Service. Ze gaan me twee simkaarten sturen. Dan zou ik het juiste telefoonummer naar de juiste iphone kunnen installeren/activeren. Dus toestel A krijgt dan nummer D en toestel B nummer C. Zoals gewenst.

Vraag me wel af als ik vervolgens e-sim weer wil activeren of ik niet “onbedoeld” de oude situatie terugzet of dat de simkaart bij de installatie op de KPN server de wel de juiste (e-sim) gegevens genereerd …….

Denise?


...

Vraag me wel af als ik vervolgens e-sim weer wil activeren of ik niet “onbedoeld” de oude situatie terugzet of dat de simkaart bij de installatie op de KPN server de wel de juiste (e-sim) gegevens genereerd …….

...

Als je de juiste fysieke simkaart in het toestel stopt waarop dat nummer actief moet worden, inlogt in de MijnKPN app met het KPN ID waaraan dat mobiele nummer is gekoppeld dan kan het niet fout gaan.

Als je het toch via fysieke kaartjes gaat doen dan kan je het beste eerst de oude e-sims van beide toestellen verwijderen voor je de fysieke kaart in de toestellen plaatst.


...

Vraag me wel af als ik vervolgens e-sim weer wil activeren of ik niet “onbedoeld” de oude situatie terugzet of dat de simkaart bij de installatie op de KPN server de wel de juiste (e-sim) gegevens genereerd …….

...

Als je de juiste fysieke simkaart in het toestel stopt waarop dat nummer actief moet worden, inlogt in de MijnKPN app met het KPN ID waaraan dat mobiele nummer is gekoppeld dan kan het niet fout gaan.

Als je het toch via fysieke kaartjes gaat doen dan kan je het beste eerst de oude e-sims van beide toestellen verwijderen voor je de fysieke kaart in de toestellen plaatst.

 

GeSp,

Bedankt voor je suggestie! 
Graag de stappen hoe dat verwijderen van de oude e-sims het beste gaat. 

Bij voorbaat dank!


Peter,

 

Zie deze pagina van Apple, daar is te vinden hoe je een e-sim kan verwijderen: https://support.apple.com/nl-nl/102421


GeSp,

Bedankt voor je hulp en ik kan melden dat het overzetten en ‘omzetten’ van de nummers gelukt is.

Dat met die e-sims is helemaal nieuw voor me, maar begin het nu een beetje te snappen.

Groet,

Peter