Skip to main content
Beantwoord

Teleurgesteld in onjuiste belofte over extra data na overstap

• 9 april 2025
  • 2 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik ben recent overgestapt naar KPN van Youfone en werd op de website van KPN geïnformeerd dat ik mijn extra 10GB data zou behouden op mijn 4 youfone telefoonabonnementen bij de overstap. Helaas blijkt dit niet het geval te zijn. Ik heb hierover een klacht ingediend, maar kreeg te horen dat dit niet mogelijk is, omdat het om een andere provider gaat. Youfone heeft dit voordeel beëindigt en daar kan Kpn niks aan doen.

Dit voelt als misleiding, omdat het expliciet op de website stond dat klanten deze voordelen zouden behouden. Ook heb ik hier nog telefonisch naar gevraagd en werd dit bevestigd.

Ik hoop dat KPN alsnog zijn belofte nakomt en dit probleem op een nette manier oplost

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@JBoerboom 

Welkom op de community van KPN.

Waar heb je op de website (link?) van KPN dat zien staan, als ik vragen mag??
Waarschijnlijk is dat verouderde informatie wat niet meer geldig is.

Als je bij KPN zowel internet voor thuis als mobiel afneemt, krijg je dubbele data bij enkele mobiele abonnementen van KPN, dit valt onder de noemer KPN combivoordelen.

Youfone is een dochteronderneming van KPN, maar wel met zijn eigen hoofdkantoor en eigen diensten en producten, waar KPN als provider helemaal los van staat.
Youfone heeft zijn eigen compleet aanbod, maar alleen als je zowel Youfone internet voor thuis, als Youfone mobiel beide bij hun afneemt.
Een tijd geleden, gold dat inderdaad ook als je KPN internet afnam, maar dat heeft Youfone alweer enkele maanden geleden ingetrokken, waarvan de reden trouwens onbekend is gebleven.

Bij Simyo krijg je wel extra data als je KPN internet voor thuis afneemt, dus waarschijnlijk ben je daarmee in de war of heb je het verkeerd begrepen.
Bij simyo krijg je bij drie data bundels wel 10 GB extra aan data, als je ook internet van KPN afneemt.
Klik op de volgende link, en je komt direct op pagina van Simyo sim only met de extra data die je krijgt als je ook internet van KPN afneemt op hetzelfde adres: Simyo Sim Only

Aangezien KPN geen Youfone is, zal je die 10 GB extra data helaas niet gaan ontvangen.
Dit zou ook niet eens kunnen, aangezien Youfone zijn eigen systemen heeft.

De enige manier is om met alle 4 de mobiele abonnementen over te stappen naar Simyo, zodat je wel die 10 GB aan extra data gaat ontvangen, die geldt trouwens alleen bij de Simyo data bundels van 10 GB, 15 GB en 20 GB.

Zit je nog binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) bij Youfone met alle 4 de mobiele abonnementen, dan kun je zo overstappen met nummerbehoud van Youfone naar Simyo.

Maar KPN kan hierin echt niets voor je betekenen, aangezien je nu officieel klant bent bij provider Youfone, wat tevens ook je aanspreekpunt is.

Overstappen naar Simyo, is dus de enige optie (oplossing) om alsnog te profiteren van de 10 GB extra aan data.

Bekijk origineel

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@JBoerboom 

Welkom op de community van KPN.

Waar heb je op de website (link?) van KPN dat zien staan, als ik vragen mag??
Waarschijnlijk is dat verouderde informatie wat niet meer geldig is.

Als je bij KPN zowel internet voor thuis als mobiel afneemt, krijg je dubbele data bij enkele mobiele abonnementen van KPN, dit valt onder de noemer KPN combivoordelen.

Youfone is een dochteronderneming van KPN, maar wel met zijn eigen hoofdkantoor en eigen diensten en producten, waar KPN als provider helemaal los van staat.
Youfone heeft zijn eigen compleet aanbod, maar alleen als je zowel Youfone internet voor thuis, als Youfone mobiel beide bij hun afneemt.
Een tijd geleden, gold dat inderdaad ook als je KPN internet afnam, maar dat heeft Youfone alweer enkele maanden geleden ingetrokken, waarvan de reden trouwens onbekend is gebleven.

Bij Simyo krijg je wel extra data als je KPN internet voor thuis afneemt, dus waarschijnlijk ben je daarmee in de war of heb je het verkeerd begrepen.
Bij simyo krijg je bij drie data bundels wel 10 GB extra aan data, als je ook internet van KPN afneemt.
Klik op de volgende link, en je komt direct op pagina van Simyo sim only met de extra data die je krijgt als je ook internet van KPN afneemt op hetzelfde adres: Simyo Sim Only

Aangezien KPN geen Youfone is, zal je die 10 GB extra data helaas niet gaan ontvangen.
Dit zou ook niet eens kunnen, aangezien Youfone zijn eigen systemen heeft.

De enige manier is om met alle 4 de mobiele abonnementen over te stappen naar Simyo, zodat je wel die 10 GB aan extra data gaat ontvangen, die geldt trouwens alleen bij de Simyo data bundels van 10 GB, 15 GB en 20 GB.

Zit je nog binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) bij Youfone met alle 4 de mobiele abonnementen, dan kun je zo overstappen met nummerbehoud van Youfone naar Simyo.

Maar KPN kan hierin echt niets voor je betekenen, aangezien je nu officieel klant bent bij provider Youfone, wat tevens ook je aanspreekpunt is.

Overstappen naar Simyo, is dus de enige optie (oplossing) om alsnog te profiteren van de 10 GB extra aan data.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 april 2025

Deze aanbieding van KPN stond deze week nog op de site van Kpn. Zal er nu,  na mijn klacht wel afgehaald zijn. Youfone heeft dit voordeel per februari ingetrokken, maar Kpn wist dat niet en bood het daarom nog aan. Het wrange is dat ik vantevoren gebeld heb met kpn of deze aanbieding nog geldig was,  aangezien dit belangrijk voor mij was. Dit werd toen bevestigd. 

Ik heb inmiddels heel wat Kpn medewerkers aan de lijn gehad,  en ze hebben ook toegeven dat dit een fout was,  maar ja.... daar heb ik geen extra gb mee. 

Heb inmiddels zelf de gb's bij youfone verhoogd. 

Reageer