Skip to main content
News

Telfort mobiel wordt KPN

• January 27, 2020
  • 322 reacties
  • 14569 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

322 reacties

• Deelnemer
  • April 28, 2020

Hallo @IMHVANB,
Het is niet de bedoeling andere klanten hun vragen niet meer kunnen stellen. Ik ben het met je eens dat KPN wat duidelijker moet communiceren hoe je snel in contact komt met een medewerker. Tips zijn op de chat en telefoon om gewoon medewerker spreken in te typen of te spreken. 

Ik zit nu voor de 3e keer in de wacht bij KPN en ik ben het meer dan beu. Ben nu al meer dan 40 minuten bezig om een fatsoenlijk antwoord te krijgen op een niet zo'n hele moeilijke vraag.

Erwin van KPN
Moderator

@IMHVANB : Wat is de vraag precies? Wellicht kan ik die beantwoorden. (ik heb geen apart voordeel/aanbieding voor je, in dat geval moet ik je teleurstellen)

• Deelnemer
  • April 28, 2020

@IMHVANB : Wat is de vraag precies? Wellicht kan ik die beantwoorden. (ik heb geen apart voordeel/aanbieding voor je, in dat geval moet ik je teleurstellen)

Beste Erwin,

Dank je wel, ondertussen heb ik na 3 pogingen en ruim 30 minuten wachttijd dan eindelijk een antwoord.  

• Deelnemer
  • April 29, 2020

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je voor mijn een antwoord hebt op bovenstaande vraag 😊.

De klantenservice via de chat geeft aan bel met de winkel, maar dan kom ik weer bij de klantenservice terecht 😩.

Ik wil de prijs graag weten en het telefoonnummer van de winkel in Uden. 

• Nieuwkomer
  • May 6, 2020

Al een keer contact met jullie er over gehad, maar nu is het met de huidige factuur nog niet veranderd. 

Ik blijf niet steeds dubbele kosten betalen.

Bij Telfort had ik dubbele mb en belminuten. Ook had ik van de afgelopen maanden belminuten en mb over, die ik steeds mee kon nemen en als eerst op kon maken.

Nu worden er bij KPN gebruikskosten in rekening gebracht die daar bij in horen te zitten. Logisch dat niet alles in 1 keer geregeld kan worden, wel enorm storend. Maar na meerdere rekeningen van rond de 100 euro, ben ik er klaar mee. Voorwaarden zouden hetzelfde zijn, dit blijkt niet zo te zijn. 

Net weer proberen te bellen maar met een wachttijd van 15 minuten, besloten dit forum te gebruiken.

Mvg Janneke Hemmink

Marianna7
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 18, 2020

Vanaf begin april probeer ik een probleem opgelost te krijgen m.b.t. de mb verdubbelaar die verdwenen is na het overzetten van Telfort naar KPN. Ik heb al meerdere personen gesproken, en er wordt dan telkens gezegd dat het uitgezocht wordt en ik wordt terug gebeld. Op 14 april jl. heeft xxx een voicemail ingesproken waarop ze meldt dat er terug gebeld zou worden binnen 2 weken en een sms zou worden gestuurd. Beide is niet gebeurd. Heb daarna meerdere malen gebeld waarbij dan gemeld werd dat het zou worden uitgezocht en er contact opgenomen zou worden. Tot gisteren, toen kreeg ik iemand die vertelde dat de vraag was stopgezet omdat ik antwoord en uitleg zou hebben gehad wat dus niet het geval is.

Dus bij deze zou ik alsnog graag de uitleg (per mail) ontvangen waarom de verdubbelaar is uitgezet, terwijl ik hiervoor het Telfort contract heb afgesloten.

admin: naam medewerker verwijderd ivm privacy

• May 18, 2020

Hallo @Marianna7 , als je in MijnKPN kijkt naar het saldo van je MB's en belminuten, klopt het dan niet?

Op je mobiele factuur zie je uitsluitend het basis-abo.

Marianna7
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 18, 2020

Nee, daar staat ook alleen het aantal mb's zonder verdubbelaar

• May 18, 2020

Hallo @Marianna7 , dus, als je bijvoorbeeld 2GB per maand hebt en je factuurdatum is 15 mei dan zie je per de 15e alléén maar je nieuwe tegoed voor die maand 2GB dus en geen overgebleven tegoed van de afgelopen 2 maanden???

Marianna7
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 18, 2020

Ja klopt

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Marianna7 . Kun jij je profiel aanvullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt. Dan ga ik voor je kijken wat hier nu precies aan de hand is.

Marianna7
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 18, 2020

Gedaan

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Marianna7 . Ik zie veel notities van de collega's en ga de kern samenvatten:

Op 16-9 ben jij met je vaste diensten overgestapt naar KPN.  Op dat moment had eigenlijk de verdubbelaar op je telfort mobiele nummer moeten komen te vervallen. Dat is door onze fout niet gebeurd. Je hebt dus nog een tijdje van dit voordeel kunnen genieten.  Na de migratie is dit echter permanent komen te vervallen. Excuses voor alle onduidelijkheid maar ik hoop dat ik het hiermee voor eens en altijd heb kunnen uitleggen. Het nieuwe voordeel dat je hebt is een gratis pluspakket. 

Marianna7
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 18, 2020

Wij zijn zeer ontstemd over bovenstaande reactie van KPN. Op 14 april hebben wij een voice mail ontvangen waarin de verwachting wordt gewekt dat de dubbele data binnen 14 dagen wordt teruggezet. Of er zou contact worden opgenomen. Deze terugkoppeling is nooit gekomen. De dd 16-9 zoals bovenstaand gemeld kunnen wij niet herleiden. Met kpn internet en tv zijn wij in juni vorig jaar overgestapt en is tijdens het overstappen bevestigd dat alle voordelen behouden zouden blijven. Als wij dit had geweten waren wij niet overgestapt, hebben het abonnement juist gekozen bij kpn ivm de voordelen met telfort mobiel. Wij zijn zeer teleurgesteld in de afhandeling en zien het ontbreken van de bij het contract afgesloten voordelen welke wij niet meer krijgen als contract breuk.

Als wij helemaal naar boven scrollen is zelfs aangegeven dat alle voordelen behouden blijven. Maar hel laatse antwoord is hierin tegenstrijdig.

Ik denk dat het een mooie case is voor radar of kassa. 

@Erwin_ willen jullie de beslissing herzien zodat wij weer dubbele mb's ontvangen en daardoor misschien een klant kunnen behouden.

Graag positieve reactie.

• Deelnemer
  • May 27, 2020

Ik heb op 1 mei 2019 voor 2 jaar een Telfort-abonnement afgesloten, inclusief Spotify Premium voor €8,99/maand.

Nu ontvang ik een mail van KPN dat dat per 1 juli veranderd wordt naar €9,99: het voordeel van een combi-abonnement raak ik dus kwijt want dit is gewoon de normale Spotify-prijs.

Maar: ik heb toch juist voor 2 jaar afgesloten zodat ik twee jaar een dienst af neem met een afgesproken prijs? Dat er bijvoorbeeld inflatiecorrectie plaats vind zou ik begrijpen, maar dit is een gewone prijsverhoging. Dat lijkt mij niet correct.

Bij deze het verzoek dit na te vragen en te corrigeren.

• May 27, 2020

Hallo @M_v_A , in de mail over de prijsaanpassing staat. als het goed is, ook dat je daarom vóór 1juli a.s. je pakket zonder kosten aan kunt passen of op kunt zeggen.

• Deelnemer
  • May 27, 2020

Ja, klopt, maar: ik sluit een 2-jaar abonnement af zodat zowel ik als Telfort (nu KPN) daar aan vast zit. In principe WIL ik helemaal niet m’n pakket aanpassen. Ik wil gewoon dat KPN blijft leveren zoals afgesproken.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @M_v_A, goed dat je je vraag hier stelt! Elk jaar maken we hierin weer nieuwe keuzes en doen we nieuwe onderhandelingen. Op dit moment is besloten om de prijs voor Spotify omhoog te gooien. Wij mogen dit doen, maar we moeten je dan ook de gelegenheid geven om je pakket op te zeggen. Ik begrijp zeker dat jij hier niet blij mee bent, maar dit gaat helaas niet veranderen. 

Vanaf dat mijn tel.abbo van Telford naar KPN is overgegaan,kan ik op mijn gsm de app Ziggo Go niet meer bereiken.Op de gsm van mijn vrouw (youphone)en op de tablet is deze app geen probleem.Hoe komt dit? Als ik dit geweten had,had ik mijn abbo omgezet naar een andere provider.Ik ben hier niet van gediend van dit slinkse gedoe.Dit is mij n.m.l.niet meedegedeeld door Telford of KPN.!!

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • July 6, 2020

Hi @Wat een ellende, dat is niet de bedoeling. Ik zou zeggen meld je opnieuw even aan, want de vaste diensten zijn nog niet overgegaan dus dat betekent dat je zelf de overstap hebt gemaakt met je vaste diensten. Of gaat het alleen om dat de app niet te bereiken is op jouw mobiele toestel? Dat heeft namelijk niks te maken met je 06-nummer of mobiele abonnement. Heb je de app al even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 

Hoi Susan,

Ik heb de Ziggo Go app,meerdere malen opnieuw geinstalleerd op mijn mobiel (samsung J7),geen resultaat.Bij Telford had ik geen problemen met die app,maar sinds de fusie Telford-Kpn,kan ik geen tv kijken op mijn mobiel.

Wel toevallig,dat op de mobiel van mijn vrouw (Youfone abbo)en op mijn tablet deze app wel goed werkt,en dat snap ik dus dan weer niet.Ook op mijn oude mobiel (samsung S6 geen abbo)werkt deze app perfect.Dus legt u dit maar eens aan mij uit.Toeval? Of functioneerd mijn Kpn abbo met de Ziggo Go app niet.

Hoi Susan,

Ik ben vergeten te vermelden,als ik de Ziggo Go app open,en dan Tv Replay aan klik en dan b.v. Npo1 wil kijken,krijg ik deze melding.

Niet beschikbaar

Deze video kan niet worden afgespeeld (-2032)

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • July 6, 2020

De Ziggo Go app werkt ook gewoon samen met een KPN abonnement indien je Ziggo Sport Totaal afneemt. Maar begrijp ik het goed dat alleen je mobiele abonnement bij KPN is ondergebracht? En dat je vaste diensten bij Ziggo zitten? Want als je KPN of Telfort hebt voor vaste diensten en de Ziggo Go app gebruikt, dan kan dat alleen als je het Ziggo Sport Totaal pakket afneemt en dan kan je alleen de bijbehorende zenders zien. En heb je verder geen problemen met je mobiele toestel en andere apps? Misschien is er dan iets niet helemaal juist ingesteld in het mobiele toestel.

• Nieuwkomer
  • July 21, 2020

Ik had eerst een abonnement bij telfort (mobiel) dit is overgegaan op kpn en krijg ook facturen van kpn. Maar mijn verbinding loopt nog steeds via telfort. Ook via WiFi en via 4g. Waarom heb ik zo traag internet als ik de 4g aanzet? En waarom is dit nog geen kpn?

Er staat mooi geschreven, 'je hoeft hier niets aan te doen'. 

• July 21, 2020

Hallo @Corien89 , Telfort thuis is nog steeds van Telfort, dus daar heb je ook de wifi van.

Je zou je Telfort-kaart eens gratis kunnen vervangen door een simkaart van KPN, die kun je gratis omwisselen in de lokale KPN-winkel, legitimatie meenemen, of online via MijnKPN gratis bestellen, dan heb je de nieuwe simkaart binnen een paar dagen in huis.