Skip to main content

Het is zover, op 25 en 26 januari 2020 zijn de mobiele abonnementen van Telfort overgezet naar KPN. Ik praat je graag even bij, zodat je helemaal op de hoogte bent, en precies weet wat er gebeurt.
 

Update 09-09-2021: Heb je vragen over of bericht ontvangen over het updaten van jouw Telfort simkaart, hier lees je er alles over.

Update 25-02-2020: Zie je eenmalige kosten staan op jouw nieuwe KPN factuur? Geen zorgen. Er worden geen kosten voor de overgang in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk. 

Aanvulling: Staan er toch overdrachtskosten of een verrekening op je factuur? Kijk even in de specificatie, onderaan de factuur. Hier staat precies waar de kosten vandaan komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kosten door bellen naar betaalde servicenummers.

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandert er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Telfort Thuis abonnementen

De Telfort Thuis pakketten zijn nog niet overgezet naar KPN. Je kan deze nog niet zien in MijnKPN, wel in Mijn Telfort. Hiervoor kan je jouw vraag stellen op het Telfort forum.

 

Hoe werkt het? 

Afgelopen weekend, op 25 en 26 januari, hebben we alle mobiele abonnementen overgezet van Telfort naar KPN. Zo gauw je overgezet bent, ontvang je vanaf maandag 27 januari een bevestiging via sms. De naam van het netwerk op je mobiele telefoon verandert in de komende weken van NL Telfort naar NL KPN.

Nog geen sms ontvangen? Geen zorgen, de sms’jes worden in groepen verstuurd. Om te zorgen dat iedereen het ontvangt, worden ze niet allemaal tegelijk verzonden. Je ontvangt de sms zo snel mogelijk.

 

Waarom gaan Telfort en KPN samen?

KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen. De andere merken van KPN (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) worden daarom samengevoegd met KPN. Hierdoor bundelt KPN met deze één-merk strategie de krachten van álle merken.


Wat moet ik doen?

Je hoeft niets te doen. Je zult er ook niets van merken, de verbinding valt niet weg. Wij zorgen ervoor dat je wordt overgezet en alles geregeld wordt.


Wat verandert er?

Je hebt onlangs al een e-mail of brief ontvangen, waarin we de samenvoeging van Telfort met KPN aankondigen. Ook wordt jouw nieuwe KPN abonnement daarin weergegeven. Alle Telfort Mobiel klanten worden in één weekend overgezet naar KPN. Je ontvangt in de weken na overzetten een sms én een mail of een brief om je welkom te heten.


Belangrijk om te weten

  • De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.
     

Mijn Telfort wordt MijnKPN

De Mijn Telfort-omgeving wordt overgezet naar MijnKPN. Met een Telfort ID kun je met dezelfde inloggegevens in MijnKPN. Heb je nog geen Telfort ID of KPN ID, dan kan je nu zelf een KPN ID aanmaken en je mobiele abonnement toevoegen.

Een paar belangrijke punten over Telfort abonnementen in MijnKPN

  • MB's delen is niet mogelijk, maar wordt mogelijk wel weergegeven in MijnKPN. Zie ook de veelgestelde vragen hieronder.
  • De weergave van jouw bundel klopt momenteel mogelijk niet. Hier werken we aan. Jouw bundel en de bundelperiode blijven zoals je gewend bent.



Veelgestelde vragen (FAQ)


Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?
Je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals VoiceMail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

Sms en VoiceMail
Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.
Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.
VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

Kan ik MB’s delen?

Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Werkt VoLTE en VoWIFI na de migratie?
Nee, VoLTE en VoWIFI werkt alleen via een simkaart van KPN. Wil je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI? Vraag dan na de migratie een nieuwe simkaart aan via MijnKPN.

Kan ik Kids Sim bestellen?
Ja, als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je een Kids Sim bestellen. Kids Sim is een onderdeel van KPN Hussel, maar je hoeft zelf geen Hussel abonnement te hebben om dit te kunnen bestellen.
Kids Sim is een abonnement speciaal voor kinderen, om ze op een veilige manier kennis te laten maken met een mobiel abonnement. Het is altijd een nieuw abonnement, dat je kan toevoegen aan jouw bestaande KPN abonnement. Verlengen naar een Kids Sim abonnement is niet mogelijk.

Kan je als oud-Telfort Mobiel klant na de overgang naar KPN Mobiel ook 4G gebruiken in het buitenland?
Ja, dat kan met de huidige sim alleen in dezelfde landen als nu (4G in de EU). Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt (na de overgang) dan krijgt je extra voordelen:

  • 4G bellen
  • 4G roaming (wereldwijd, waar beschikbaar)
  • WiFi Bellen (VoWiFi)
  • Visual Voicemail ook voor Android
  • Datasnelheid max 500 Mbps (nu 250)
     

Kan ik mijn oude facturen van Telfort bekijken?
Na de overgang kan je jouw 'oude' facturen van Telfort bekijken via MijnKPN.

Hoe ziet mijn eerste factuur bij KPN eruit?
Vanaf 26 januari staan alle kosten op de KPN factuur. Op de laatste factuur van Telfort staat 0 Euro. Alle kosten, zoals abonnement en bundels, staan in één overzicht op de eerste KPN factuur. Je betaalt hetzelfde bedrag als voor de overgang.

Wanneer vindt de eerste incasso vanuit KPN plaats?
Vanaf nu worden de facturen vanuit KPN geïncasseerd. Het kan zijn dat je hierover een bericht van de bank ontvangt. Het is van belang dat je het bedrag niet storneert.

Ik heb geen automatische incasso ingesteld, wat moet ik doen?
Je kan zelf via internetbankieren het openstaande bedrag overmaken. Dit moet vanaf 26 januari naar de rekening van KPN. Vermeld bij de betaling het debiteuren- of klantnummer en gebruik het KPN-rekeningnummer: NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Kijk voor meer informatie over de overzetting kpn.com/welkombijmobiel.


Nu ben je helemaal op de hoogte. Heb je nog vragen? Stel ze gerust hieronder.

Hallo @IMHVANB,
Het is niet de bedoeling andere klanten hun vragen niet meer kunnen stellen. Ik ben het met je eens dat KPN wat duidelijker moet communiceren hoe je snel in contact komt met een medewerker. Tips zijn op de chat en telefoon om gewoon medewerker spreken in te typen of te spreken. 

 

Ik zit nu voor de 3e keer in de wacht bij KPN en ik ben het meer dan beu. Ben nu al meer dan 40 minuten bezig om een fatsoenlijk antwoord te krijgen op een niet zo'n hele moeilijke vraag.


@IMHVANB : Wat is de vraag precies? Wellicht kan ik die beantwoorden. (ik heb geen apart voordeel/aanbieding voor je, in dat geval moet ik je teleurstellen)


@IMHVANB : Wat is de vraag precies? Wellicht kan ik die beantwoorden. (ik heb geen apart voordeel/aanbieding voor je, in dat geval moet ik je teleurstellen)

Beste Erwin,

 

Dank je wel, ondertussen heb ik na 3 pogingen en ruim 30 minuten wachttijd dan eindelijk een antwoord.  


Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je voor mijn een antwoord hebt op bovenstaande vraag 😊.

De klantenservice via de chat geeft aan bel met de winkel, maar dan kom ik weer bij de klantenservice terecht 😩.

Ik wil de prijs graag weten en het telefoonnummer van de winkel in Uden. 

 


Al een keer contact met jullie er over gehad, maar nu is het met de huidige factuur nog niet veranderd. 

Ik blijf niet steeds dubbele kosten betalen.

Bij Telfort had ik dubbele mb en belminuten. Ook had ik van de afgelopen maanden belminuten en mb over, die ik steeds mee kon nemen en als eerst op kon maken.

Nu worden er bij KPN gebruikskosten in rekening gebracht die daar bij in horen te zitten. Logisch dat niet alles in 1 keer geregeld kan worden, wel enorm storend. Maar na meerdere rekeningen van rond de 100 euro, ben ik er klaar mee. Voorwaarden zouden hetzelfde zijn, dit blijkt niet zo te zijn. 

Net weer proberen te bellen maar met een wachttijd van 15 minuten, besloten dit forum te gebruiken.

 

Mvg Janneke Hemmink


Vanaf begin april probeer ik een probleem opgelost te krijgen m.b.t. de mb verdubbelaar die verdwenen is na het overzetten van Telfort naar KPN. Ik heb al meerdere personen gesproken, en er wordt dan telkens gezegd dat het uitgezocht wordt en ik wordt terug gebeld. Op 14 april jl. heeft xxx een voicemail ingesproken waarop ze meldt dat er terug gebeld zou worden binnen 2 weken en een sms zou worden gestuurd. Beide is niet gebeurd. Heb daarna meerdere malen gebeld waarbij dan gemeld werd dat het zou worden uitgezocht en er contact opgenomen zou worden. Tot gisteren, toen kreeg ik iemand die vertelde dat de vraag was stopgezet omdat ik antwoord en uitleg zou hebben gehad wat dus niet het geval is.

 

Dus bij deze zou ik alsnog graag de uitleg (per mail) ontvangen waarom de verdubbelaar is uitgezet, terwijl ik hiervoor het Telfort contract heb afgesloten.

admin: naam medewerker verwijderd ivm privacy


Hallo @Marianna7 , als je in MijnKPN kijkt naar het saldo van je MB's en belminuten, klopt het dan niet?

Op je mobiele factuur zie je uitsluitend het basis-abo.

 


Nee, daar staat ook alleen het aantal mb's zonder verdubbelaar


Hallo @Marianna7 , dus, als je bijvoorbeeld 2GB per maand hebt en je factuurdatum is 15 mei dan zie je per de 15e alléén maar je nieuwe tegoed voor die maand 2GB dus en geen overgebleven tegoed van de afgelopen 2 maanden???

 


Ja klopt


Hoi @Marianna7 . Kun jij je profiel aanvullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt. Dan ga ik voor je kijken wat hier nu precies aan de hand is.


Gedaan


Hoi @Marianna7 . Ik zie veel notities van de collega's en ga de kern samenvatten:

Op 16-9 ben jij met je vaste diensten overgestapt naar KPN.  Op dat moment had eigenlijk de verdubbelaar op je telfort mobiele nummer moeten komen te vervallen. Dat is door onze fout niet gebeurd. Je hebt dus nog een tijdje van dit voordeel kunnen genieten.  Na de migratie is dit echter permanent komen te vervallen. Excuses voor alle onduidelijkheid maar ik hoop dat ik het hiermee voor eens en altijd heb kunnen uitleggen. Het nieuwe voordeel dat je hebt is een gratis pluspakket. 

 

 


Wij zijn zeer ontstemd over bovenstaande reactie van KPN. Op 14 april hebben wij een voice mail ontvangen waarin de verwachting wordt gewekt dat de dubbele data binnen 14 dagen wordt teruggezet. Of er zou contact worden opgenomen. Deze terugkoppeling is nooit gekomen. De dd 16-9 zoals bovenstaand gemeld kunnen wij niet herleiden. Met kpn internet en tv zijn wij in juni vorig jaar overgestapt en is tijdens het overstappen bevestigd dat alle voordelen behouden zouden blijven. Als wij dit had geweten waren wij niet overgestapt, hebben het abonnement juist gekozen bij kpn ivm de voordelen met telfort mobiel. Wij zijn zeer teleurgesteld in de afhandeling en zien het ontbreken van de bij het contract afgesloten voordelen welke wij niet meer krijgen als contract breuk.

Als wij helemaal naar boven scrollen is zelfs aangegeven dat alle voordelen behouden blijven. Maar hel laatse antwoord is hierin tegenstrijdig.

 

Ik denk dat het een mooie case is voor radar of kassa. 

@Erwin_ willen jullie de beslissing herzien zodat wij weer dubbele mb's ontvangen en daardoor misschien een klant kunnen behouden.

Graag positieve reactie.

 

 


Ik heb op 1 mei 2019 voor 2 jaar een Telfort-abonnement afgesloten, inclusief Spotify Premium voor €8,99/maand.

Nu ontvang ik een mail van KPN dat dat per 1 juli veranderd wordt naar €9,99: het voordeel van een combi-abonnement raak ik dus kwijt want dit is gewoon de normale Spotify-prijs.

Maar: ik heb toch juist voor 2 jaar afgesloten zodat ik twee jaar een dienst af neem met een afgesproken prijs? Dat er bijvoorbeeld inflatiecorrectie plaats vind zou ik begrijpen, maar dit is een gewone prijsverhoging. Dat lijkt mij niet correct.

Bij deze het verzoek dit na te vragen en te corrigeren.


Hallo @M_v_A , in de mail over de prijsaanpassing staat. als het goed is, ook dat je daarom vóór 1juli a.s. je pakket zonder kosten aan kunt passen of op kunt zeggen.

 

 


Ja, klopt, maar: ik sluit een 2-jaar abonnement af zodat zowel ik als Telfort (nu KPN) daar aan vast zit. In principe WIL ik helemaal niet m’n pakket aanpassen. Ik wil gewoon dat KPN blijft leveren zoals afgesproken.


Beste @M_v_A, goed dat je je vraag hier stelt! Elk jaar maken we hierin weer nieuwe keuzes en doen we nieuwe onderhandelingen. Op dit moment is besloten om de prijs voor Spotify omhoog te gooien. Wij mogen dit doen, maar we moeten je dan ook de gelegenheid geven om je pakket op te zeggen. Ik begrijp zeker dat jij hier niet blij mee bent, maar dit gaat helaas niet veranderen. 


Vanaf dat mijn tel.abbo van Telford naar KPN is overgegaan,kan ik op mijn gsm de app Ziggo Go niet meer bereiken.Op de gsm van mijn vrouw (youphone)en op de tablet is deze app geen probleem.Hoe komt dit? Als ik dit geweten had,had ik mijn abbo omgezet naar een andere provider.Ik ben hier niet van gediend van dit slinkse gedoe.Dit is mij n.m.l.niet meedegedeeld door Telford of KPN.!!


Hi @Wat een ellende, dat is niet de bedoeling. Ik zou zeggen meld je opnieuw even aan, want de vaste diensten zijn nog niet overgegaan dus dat betekent dat je zelf de overstap hebt gemaakt met je vaste diensten. Of gaat het alleen om dat de app niet te bereiken is op jouw mobiele toestel? Dat heeft namelijk niks te maken met je 06-nummer of mobiele abonnement. Heb je de app al even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 


Hoi Susan,

Ik heb de Ziggo Go app,meerdere malen opnieuw geinstalleerd op mijn mobiel (samsung J7),geen resultaat.Bij Telford had ik geen problemen met die app,maar sinds de fusie Telford-Kpn,kan ik geen tv kijken op mijn mobiel.

Wel toevallig,dat op de mobiel van mijn vrouw (Youfone abbo)en op mijn tablet deze app wel goed werkt,en dat snap ik dus dan weer niet.Ook op mijn oude mobiel (samsung S6 geen abbo)werkt deze app perfect.Dus legt u dit maar eens aan mij uit.Toeval? Of functioneerd mijn Kpn abbo met de Ziggo Go app niet.


Hoi Susan,

Ik ben vergeten te vermelden,als ik de Ziggo Go app open,en dan Tv Replay aan klik en dan b.v. Npo1 wil kijken,krijg ik deze melding.

Niet beschikbaar

Deze video kan niet worden afgespeeld (-2032)


De Ziggo Go app werkt ook gewoon samen met een KPN abonnement indien je Ziggo Sport Totaal afneemt. Maar begrijp ik het goed dat alleen je mobiele abonnement bij KPN is ondergebracht? En dat je vaste diensten bij Ziggo zitten? Want als je KPN of Telfort hebt voor vaste diensten en de Ziggo Go app gebruikt, dan kan dat alleen als je het Ziggo Sport Totaal pakket afneemt en dan kan je alleen de bijbehorende zenders zien. En heb je verder geen problemen met je mobiele toestel en andere apps? Misschien is er dan iets niet helemaal juist ingesteld in het mobiele toestel.


Ik had eerst een abonnement bij telfort (mobiel) dit is overgegaan op kpn en krijg ook facturen van kpn. Maar mijn verbinding loopt nog steeds via telfort. Ook via WiFi en via 4g. Waarom heb ik zo traag internet als ik de 4g aanzet? En waarom is dit nog geen kpn?

Er staat mooi geschreven, 'je hoeft hier niets aan te doen'. 


Hallo @Corien89 , Telfort thuis is nog steeds van Telfort, dus daar heb je ook de wifi van.

Je zou je Telfort-kaart eens gratis kunnen vervangen door een simkaart van KPN, die kun je gratis omwisselen in de lokale KPN-winkel, legitimatie meenemen, of online via MijnKPN gratis bestellen, dan heb je de nieuwe simkaart binnen een paar dagen in huis.

 

 


Reageer