Skip to main content
News

Telfort mobiel wordt KPN

• January 27, 2020
  • 322 reacties
  • 14569 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

322 reacties

• Slimmerik
  • February 4, 2020

In mijn Telfort op de site is mijn combivoordeel weer zichtbaar en te wijzigen. De €5 korting is op de nieuwe factuur goed verwerkt.

• Topper
  • February 4, 2020

Hoi ik heb nog helemaal niks van kpn gehoord dat ik ben overgezet.....ook zie ik niets in mijn kpn app staan.....mijn telfort app doet het wel....?? Wanneer krijg ik informatie hierover?? Mijn netwerk staat nog steeds telfort nl

Kan je in Mijn KPN wel je 06nummer toevoegen?

Mijn KPN - producten- product toevoegen- mobiel&prepaid 

Nee als ik product toevoegd geeft hij aan niet herkend te worden....

1e factuur van KPN (na overgang van Telfort) zojuist ontvangen, staat  die opeens op een oud voormalig adres ipv mijn huidige zoals bekend bij Telfort. Wat een gepruts allemaal.

• February 4, 2020

@Bruss84

Dat is vreemd, het komt overeen met meldingen die ik zag voor de migratie. Je schrijft dat Mijn Telfort nog werkt bedoel je hiermee dat je met het 06nummer als gebruikers naam kan inloggen bij het tablad mobiel en daar nog je verbruik ziet? 

• Topper
  • February 4, 2020

@Bruss84

Dat is vreemd, het komt overeen met meldingen die ik zag voor de migratie. Je schrijft dat Mijn Telfort nog werkt bedoel je hiermee dat je met het 06nummer als gebruikers naam kan inloggen bij het tablad mobiel en daar nog je verbruik ziet? 

Bij telfort log ik al n paar jaar met email en gebr.naam in.....daar kan ik nog gewoon mijn gebruik zien van alles.....ik ben al maanden bezig om me eigen toe te voegen ook meerdere kereb een aanmeldings formulier ingevuld om alles te koppelen met mij kpn thuis abonnement maar daar heb ik nog nooit iets over terug gekregen laat staan korting wat ik al maanden zou krijgen met al dat gekoppel

• February 4, 2020

Voor de migratie was koppelen in Mijn KPN niet mogelijk je hebt je, zo begrijp ik voor Telfort Compleet aangemeld maar ook dit is niet goed verwerkt. En als één van de weinigen helemaal niet omgezet.

Mooie uitdaging voor het Team. 

• Deelnemer
  • February 4, 2020

Ben ik over gezet van Telfort naar KPN moet ik plots eenmalige kosten betalen, €12,80 voor wat?? Als je een nieuwe klant bent kan ik me daar iets bij voorstellen, maar dat ben ik dus niet. Ik heb hier niet om gevraagd, als KPN zo graag de zaken wil veranderen waarom moet ik dan voor de kosten daarvan opdraaien? Er zou toch niks veranderen voor de klant? Begint al weer goed..

• Nieuwkomer
  • February 5, 2020

Gisteren wilde ik mijn verbruik inzien...na enkele pogingen bij KPN een ID aangemaakt. Nee, via telfort gaat dat echt niet zo maar hoor...maar enfin, het is gelukt.

Ik had vragen over mijn verbruik in januari, via die chatrobot krijg je geen antwoord die wilde alleen maar mijn abo opzeggen!! ...godzijdank een medewerker op de chat,., die het ook niet kon vinden, gedeeltelijk dan. Deze chat werd abrupt verbroken...nou dan maar wachten op de rekening.

Zeer onaangenaam verrast nu door de overdrachtskosten van saldo Telfort factuur naar KPN factuur van € 5,62!

Ik ben een jarenlange Telfort klant en moet nu door een overname betalen om bij KPN klant te zijn….……!! Kom op zeg, wat is dit! Er zou niets voor de Telfort klanten veranderen.

NOU KPN, mijn abo loopt heel binnenkort af, wat denk je zelf?! 

• February 5, 2020

Als ik het goed schrijf gaat het bij die overdrachtskosten om eventuele buiten bundel of andere kosten die we normaal aan Telfort zouden betalen. 

Kijk ik naar mijn situatie alle niet door Telfort gefactureerde bedragen van 15-1 tot en met 25-1 die niet in mijn bundel vallen.

Zelf verwacht ik nihil maar dat zie ik 15-2 pas. Het begin van de eerste volle periode bij KPN.

Het gaat zover ik het begrijp om extra kosten gemaakt in de periode van de laatste Telfort factuur tot en met 25-1 het migratie weekend.

Hetzelfde als een eindfactuur bij een overstap.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

@Bruss84 Ik zie inderdaad dat je nog niet bent overgezet naar KPN. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld een wijziging van je abonnement. In jouw geval is de oorzaak een overstap naar een andere provider die loopt. Dan wordt je in de tussentijd niet meer overgezet naar KPN. Je kan totdat de overstap rond is gewoon Mijn Telfort blijven gebruiken zoals je gewend bent.

@rindertb Fijn om te horen!

@ha-ns Wat gek, goed dat je het aankaart. Waar zie je die extra kosten staan? Zie je die in MijnKPN of staan ze ook daadwerkelijk op een factuur? Er zijn natuurlijk geen kosten verbonden aan de overgang van Telfort naar KPN. Er zijn nog verschillende problemen met de weergave in MijnKPN, dat kan ook invloed hebben op weergegeven extra kosten. De facturen zijn wel correct, dat geldt ook voor kortingen en CombiVoordeel.

@Ingrid J Jammer om te horen dat het inloggen op MijnKPN niet gladjes verliep. Dat is niet de bedoeling. Het is uiteindelijk wel gelukt, begrijp ik. Goed dat je het ons laat weten. Er zijn geen kosten verbonden aan het overzetten van Telfort naar KPN, daarom ben ik wel benieuwd waar je deze kosten ziet staan? Zie ook mijn uitleg hierboven, er zijn nog wat problemen met de weergave in MijnKPN. Worden de kosten weergegeven in MijnKPN of staan er extra kosten op een factuur die je ontvangen hebt?

• Deelnemer
  • February 5, 2020

@ha-ns Wat gek, goed dat je het aankaart. Waar zie je die extra kosten staan? Zie je die in MijnKPN of staan ze ook daadwerkelijk op een factuur? Er zijn natuurlijk geen kosten verbonden aan de overgang van Telfort naar KPN. Er zijn nog verschillende problemen met de weergave in MijnKPN, dat kan ook invloed hebben op weergegeven extra kosten. De facturen zijn wel correct, dat geldt ook voor kortingen en CombiVoordeel.

Ik zie dat op de toegestuurde factuur per mail.  Bij MijnKPN heb ik niet gekeken. Ik beheer nog een rekening voor iemand anders die ook van Telfort naar KPN moet gaan, daar zijn geen eenmalige kosten in rekening gebracht.

• Topper
  • February 5, 2020

@Bruss84 Ik zie inderdaad dat je nog niet bent overgezet naar KPN. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld een wijziging van je abonnement. In jouw geval is de oorzaak een overstap naar een andere provider die loopt. Dan wordt je in de tussentijd niet meer overgezet naar KPN. Je kan totdat de overstap rond is gewoon Mijn Telfort blijven gebruiken zoals je gewend bent.

@Ingrid J Jammer om te horen dat het inloggen op MijnKPN niet gladjes verliep. Dat is niet de bedoeling. Het is uiteindelijk wel gelukt, begrijp ik. Goed dat je het ons laat weten. Er zijn geen kosten verbonden aan het overzetten van Telfort naar KPN, daarom ben ik wel benieuwd waar je deze kosten ziet staan? Zie ook mijn uitleg hierboven, er zijn nog wat problemen met de weergave in MijnKPN. Worden de kosten weergegeven in MijnKPN of staan er extra kosten op een factuur die je ontvangen hebt?

Ok duidelijk over 2 weken stap ik met abonnemet over naar kpn mobiel zodoende

• Nieuwkomer
  • February 5, 2020

Ok duidelijk over 2 weken stap ik met abonnemet over naar kpn mobiel zodoende

@Alexa Er zijn geen kosten verbonden aan het overzetten van Telfort naar KPN, daarom ben ik wel benieuwd waar je deze kosten ziet staan? Zie ook mijn uitleg hierboven, er zijn nog wat problemen met de weergave in MijnKPN. Worden de kosten weergegeven in MijnKPN of staan er extra kosten op een factuur die je ontvangen hebt?

Dit staat in de 1e KPN factuur die ik gisteravond ontving:

Overig: 

verrekening : overdracht saldo Telfort naar KPN factuur € 5,62

Dus?

Waarom wordt er automatisch €10,58 van mijn rekening afgeschreven onder het mom van ‘Eenmalige kosten’ omdat mijn Telfort abonnement is overgegaan in een KPN abonnement, terwijl ik daar zelf nooit om heb gevraagd? Dat is toch achterlijk?

• Topper
  • February 5, 2020

Goedemiddag, 

De afgelopen maanden heb ik aardig wat mailtjes gekregen van Telfort over de overstap die gemaakt werdt naar KPN.

Nou betaal ik 13,50 for een sim only abo met 2gb aan data erbij en vandaag kreeg ik dus de eerste factuur van KPN binnen. Ik zag op de factuur namelijk wat staan dat ik een beetje vaag vindt en hopelijk kan iemand dat toelichten.

TFT BelBundel 2018 2000/onbeperkt 23,50
Korting zolang je abonnement loopt -10,00

13,50

Nou zie ik dat voor hetzelfde abonement KPN dus 23.50 rekent met dan wel een kortingspost met aanhalingstekens dat deze geldt zolang je abonement loopt.

Kan ik er vanuit gaan dat deze telt zolang mijn abonement niet wordt opgezegd? Of verloopt deze kortingspost zodra ik het jaar voltooid heb?

Overigens als ik dezelfde abo gegevens invul op het aanbod van KPN dat komt het maandelijkse bedrag uit op 20,- en niet 23,50.
En ik heb van een collega (ook bij KPN) vernomen dat hij een uitgebreider sim only abonement heeft van 6gb per maand en daat enkel 15,- voor betaald, meenemende dat er 5 euro aan korting afgetrokken wordt zijn dat wel heel grote verschillen.

Kan iemand mijn vraag beantwoorden?
En hoe kunnen die kosten nou zo erg verschillen?

ik moest al verplicht van Telfort naar KPN, krijg ik ook nog de rekening gepresenteerd voor “Saldo Overdracht Verrekening”. wat is dit voor een onzin en geldharkerij??

Admin: Verplaatst naar verzameltopic, samen met bijbehorende reacties

• Nieuwkomer
  • February 5, 2020

Ik heb op mijn eerste KPN-factuur opeens eenmalige kosten €21,37 staan.
Heeft iets te maken met overname bundels of zo, maar waarom moet ik dat betalen???

Het opgaan van Telfort naar KPN zou kostenloos zijn voor abonnees???

Ben heel benieuwd.

groet,

Tom

• Nieuwkomer
  • February 5, 2020

Mijn Telfort Mobiel abonnement is overgezet naar KPN.

Veranderd nu mijn maandelijkse kosten Ivm met een mogelijke pakket wijziging?

Ik had al Internet en tv van KPN. 

Met vr gr Johnny 

• February 5, 2020

Als ik het goed schrijf gaat het bij die overdrachtskosten om eventuele buiten bundel of andere kosten die we normaal aan Telfort zouden betalen. 

Kijk ik naar mijn situatie alle niet door Telfort gefactureerde bedragen van 15-1 tot en met 25-1 die niet in mijn bundel vallen.

Zelf verwacht ik nihil maar dat zie ik 15-2 pas. Het begin van de eerste volle periode bij KPN.

Het gaat zover ik het begrijp om extra kosten gemaakt in de periode van de laatste Telfort factuur tot en met 25-1 het migratie weekend.

Hetzelfde als een eindfactuur bij een overstap.

Zover ik het begrijp komen die kosten op het bovenstaande neer.

• Topper
  • February 5, 2020

Ik heb dezelfde grap.... De eerste keer dat ik belde met KPN zeiden zij dat dit overdrachtskosten betrof  Later wisten zij te melden dat dit kosten zijn die nog gerelateerd zijn aan tegoeden van Telfort. Ik zou nog een factuur krijgen van Telfort   Tot op heden stil. Telfort verwijst naar KPN. Bij hoeveelTelfort abonnees zouseb zij dit grapje hebben uitgehaald.  Loopt lekker binnen zo.  

Admin: Samengevoegd met verzameltopic

• February 5, 2020

Het staat er toch duidelijk genoeg, scrol iets verder naar de uitleg.

@MauricevdWoud tot welke datum was je laatste factuurperiode bij Telfort?

Dit gaat ook bij zo goed als alle klanten gebeuren staat ook netjes vermeld.

Vanaf 26 januari zetten we al je abonnementskosten over naar de KPN factuur. Op je Telfort factuur doen we dan een tegenboeking, waardoor de eerst volgende Telfort factuur 0 euro zal zijn. Zo betaal je nooit te veel.

• February 5, 2020

Iets te snel 😁

• Topper
  • February 5, 2020

Beste Gandolf  De kosten zijb niet verder gespecificeerd. Deze staan vermeld als eenmalife kosten a €4,43.   

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

@ha-ns @Ingrid J @Martine1989 @MauricevdWoud @Tom Wolfs @Koplopee 

Hi allemaal, ik snap dat jullie schrikken van/het niet eens zijn met de extra kosten op de nieuwe KPN factuur. Dank voor de signalen, ik heb het nagekeken. Geen zorgen. De kosten worden niet in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk. 

• Topper
  • February 5, 2020

👍👍👍👍