Skip to main content
Beantwoord

Telfort sim NIET te activeren op telfort-site

  • January 26, 2020
  • 8 reacties
  • 137 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik probeer al tijden mijn SIM kaart te activeren (nieuwe SIM ivm overstappen ander toestel). (www.telfort.nl/activatie)

 

Ik volg keurig de instructies maar het inlog scherm blijft ijzerenheinig opduiken. (wel de optie om uit te loggen, dus blijkbaar toch ingelogd)

Van ellende een KPN-ID aangemaakt en verdomd, daar kan je ook de kaart activeren.

Helaas is de KPN van mening dat het kaartnummer van Telfort niet geldig is, of vraagt of je al een KPN abonnement hebt. (Nee, ik heb nog steeds Telfort. De Brief (20 jan) komt van Telfort, met een Telfort SIM) 

 

Leuk dat aan een site gaat lopen kl*ten, maar zorg er voor dat het werkt!

Beste antwoord door Anonymous

Je Telfort sim omruilen voor een KPN sim lijkt me de beste stap. Nu net met de migratie is dit een jammerlijke samenloop van omstandigheden. Dit zou via Mijn KPN of de winkel moeten lukken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

  • Antwoord
  • January 26, 2020

Je Telfort sim omruilen voor een KPN sim lijkt me de beste stap. Nu net met de migratie is dit een jammerlijke samenloop van omstandigheden. Dit zou via Mijn KPN of de winkel moeten lukken.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @TelfortFan, welkom! Ik denk dat Galdor het bij het rechte eind heeft. Door de migratie van Telfort naar KPN, ben je nu KPN klant. Als je huidige simkaart het niet doet, krijg je nu een KPN sim van ons. Het snelste is deze om te ruilen via de KPN winkel (met geldig legitimatiebewijs), maar je kunt deze ook via MijnKPN regelen. Mochten we, nu of later, nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden! 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 26, 2020

Ondanks de samenloop van omstandigheden blijft het toch raar dat ik op 20 januari een Telfort SIM kaart ontvang en geen KPN kaart.

Maar ik zal (weer) een simkaart aanvragen. Alleen zonde van de tijd en materialen :angry:

 

En @Marcia_ , mijn SIM is niet defect, maar past niet in mijn nieuwe toestel. (vandaar ook mijn aanvraag :wink:

(normale SIM in mijn 6230i (jawel, die bestaat nog :wink: ) en micro-SIM in een nieuwe 3310)

 


  • January 27, 2020

Ergens vreemd toch waren we tot 24 uur terug  nog 'gewoon' Telfort klant.  Voor een aanzienlijke groep inclusief mezelf is het door het uitblijven van een sms bericht zoals vermeld op diverse plekken nog steeds onduidelijk waar we klant zijn.

Ik kan het via Telfort niet meer repliceren waar het fout kan zijn gegaan. Bij KPN kan ik wel een vermoeden uitspreken de computer kent jou simkaart nummer niet.

 Via de Telfort activatie pagina kwam je hier terecht daar liep je al vast klopt dit?

Wat nu wel van belang is dat je een sim krijgt die aan een TFT bundel wordt gekoppeld.

Ergens ben ik van mening dat  nu zo langzamerhand de KPN activerings systeem het simkaart nummer moet herkennen.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Het is inderdaad een beetje zonde én verwarrend, excuses daarvoor! Hopelijk kan je er snel gebruik van maken! 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2020

KPN kaart reeds onderweg.

 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2020

Ergens vreemd toch waren we tot 24 uur terug  nog 'gewoon' Telfort klant. 

 

 

Volgens mijn toestel nog steeds:wink: .

Ondanks de SMS die ik heb gehad dat ik (weer/nog steeds) op hèt (welk?) netwerk zit. (er staat nog steeds Telfort op het display)

 

Ergens ben ik van mening dat  nu zo langzamerhand de KPN activerings systeem het simkaart nummer moet herkennen.

 

Eens.

De migratie (assimilatie) van Telfort naar KPN had zeker beter gekund.


  • January 28, 2020

De display tekst zal in de loop der tijd veranderen, zo moeten wel meer zaken nog aangepast worden ik kan nog steeds via Mijn Telfort Thuis combivoordeel aanvragen met een Telfort abonnment. Helaas die heb ik niet meer 😜