Skip to main content

Iedereen weet en kent deze termen, het gaat vaak om bijv. onbeperkt/unlimited data bij een mob. abonnement etc.

🤔Maar wat betreft mobiele bijv. een abonnement waarom gebruiken wij allebei termen voor dezelfde bedoeling dan ? .

Er zijn mensen die zoiets verwarrend ook vinden .

Hallo @JoMi001 ,

Ik kan de verwarring wel voorstellen. 

Unlimited wordt door KPN gebruikt voor een specifiek mobiel-telefoon-abonnement. In het abonnement is veel mogelijk, maar werkelijk onbeperkt is het niet omdat je op een bepaald moment actie moet ondernemen om het aantal GB's weer op te waarderen. En in het buitenland is het gebruik sowieso begrenst. 

Onbeperkt bel/sms wordt ook door KPN gebruikt. Dan is het verbruik binnen de EU weer wel ongelimiteerd, alhoewel bepaalde betaalde nummers weer uitgesloten zijn.    

Ik kom beide termen tegen op deze pagina: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only


Ja oké dat is het is wel zeer goed en duidelijk uitleg ..👍

Maar kijk wat ik bedoel als je over Unlimited hebt je vaak moet ook term onbeperkt gebruiken om te zeggen dat bijv. zoals bij jou nu boven '’Unlimited is het niet echt werkelijk onbeperkt'’ .

En waarom niet *Unlimited is het niet echt unlimited ?


Ja, dat is een andere vraag. De reden daarvoor is dat je voor echt unlimited een vast (thuis)-internetabonnement kunt afsluiten. En daar zit een duurder prijskaartje aan vast. Het is ook niet echt de bedoeling dat je via een mobiel abonnement bv 24 uur per dag films kijkt. Dat is eigenlijk een soort misbruik van het abonnement.  


Yep duidelijk is het dat en snap ik je🤝

Achh ik zelf vind af en toe grappig als ik iemand hoor zoals, kijk heb ik unlimited SMS-en en/ of data etc. terwijl van andere kant komt antwoord nee het is niet unlimited maar onbeperkt ..


Hallo @JoMi001 ,

Ik kom beide termen tegen op deze pagina: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only

 

Ja zie ik en dat is me ook al bekend ( heb zelf net nieuwe abbonement afgesloten ) ..

Daar staat zoals bijv. Scherp geprijsd

                                 -Unlimited data

                                        ****

                                  **Onbeperkt bel /SMS…..

                                   50GB…..

                                   Deel…..

   En gelijk hoor ik hier naast een vraag,😅 en waarom staat niet of Onbeperkt data of unlimited/ bel/SMS ?

Dus kwestie blijft waarom twee termen voor een bedoeling ..🤔

 


Hallo @JoMi001 ,

Ik kom beide termen tegen op deze pagina: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only

 

Ja zie ik en dat is me ook al bekend ( heb zelf net nieuwe abbonement afgesloten ) ..

Daar staat zoals bijv. Scherp geprijsd

                                 -Unlimited data

                                        ****

                                  **Onbeperkt bel /SMS…..

                                   50GB…..

                                   Deel…..

   En gelijk hoor ik hier naast een vraag,😅 en waarom staat niet of Onbeperkt data of unlimited/ bel/SMS ?

Dus kwestie blijft waarom twee termen voor een bedoeling ..🤔

 

Hoi @JoMi001 

 

Unlimited is hetzelfde als onbeperkt, alleen is het eerste de Engels benaming en de andere de Nederlandse, daar zit voor de rest geen verschil in.

De providers (waaronder KPN) hadden het dus ook gewoon “onbeperkt internet & bellen” kunnen benoemen, maar omdat Unlimited interessanter lijkt, kiezen ze voor die term.

Dat er aan het Unlimited mobiel abonnement een grens is getrokken, van 10 GB data per dag, waarna je die met stapjes van 2 GB kunt verhogen, ligt ook in het feit dat anders het mobiele netwerk overbelast zou kunnen raken, omdat dan een deel van de klanten onbeperkt films of series gaat kijken via hun smartphone, iPad/tablet en chromecast, en daar is het mobiele netwerk dus ook niet voor bedoeld en ook (nog) niet op berekend.

De vaste Thuis internet abonnementen waar @Noordzee naar verwijst, zijn daar wel op ingericht, waardoor je daar geen beperkingen hebt in de hoeveelheid data die je dagelijks gebruikt.
Deze liggen ook een fractie hoger, wat eveneens @Noordzee al schreef, qua prijzen.

Het Unlimited data & bellen van KPN bevat de volgende onderdelen:

blijf gaan met KPN Unlimited

  • Blijf altijd online zonder extra kosten (dagbundel van 10 GB, te verhogen met stappen van 2 GB per keer)
  • Bel & sms onbeperkt in NL, binnen de EU en vanuit NL naar de EU
  • Onbeperkt internet in NL + 50 GB in de EU
  • Razendsnel internetten op het 5G-netwerk
  • Maandelijks aanpasbaar, ook omlaag
  • Vanaf € 25,- /mnd in combinatie met internet van KPN

 

Maar Unlimited is hetzelfde als onbeperkt of andersom.
Ze hadden Onbeperkt bellen & sms’en ook Unlimited bellen & sms’en kunnen noemen.

 


Hallo @JoMi001 ,

Ik kom beide termen tegen op deze pagina: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only

 

Ja zie ik en dat is me ook al bekend ( heb zelf net nieuwe abbonement afgesloten ) ..

Daar staat zoals bijv. Scherp geprijsd

                                 -Unlimited data

                                        ****

                                  **Onbeperkt bel /SMS…..

                                   50GB…..

                                   Deel…..

   En gelijk hoor ik hier naast een vraag,😅 en waarom staat niet of Onbeperkt data of unlimited/ bel/SMS ?

Dus kwestie blijft waarom twee termen voor een bedoeling ..🤔

 

Hoi @JoMi001 

 

Unlimited is hetzelfde als onbeperkt, alleen is het eerste de Engels benaming en de andere de Nederlandse, daar zit voor de rest geen verschil in.

Hoi hoi Michael;

Ja oké ik spreekt ook wel wat Engels en dat is mij ook bekend, maar dank je wel voor uitgebreide info ik moet nog slechts mijn best doen om hier tegen mijn vriendin een passende uitleg doorgeven.

Jouw uitleg is het zeer goed en ik ben sowieso tevreden mee hoop ik slechts nog dat ergens iemand ook op zoiets geïnteresseerd is en dat nu met deze hier uitleg tevreden word ..