Skip to main content
Beantwoord

Tesla hotspot werkt niet met KPN (hoge ping)

• June 3, 2025
  • 3 reacties
  • 127 keer bekeken

Beste lezer/medewerker,

Ik heb sinds een tijd een Tesla model 3. De hotspot hiervan werkt niet/enorm slecht i.c.m. KPN. Als je de Tesla wilt updaten heb je hier bijvoorbeeld wifi of een hotspot voor nodig. Heel soms dan download hij een aantal seconden tot max 7 mb/s, en dan valt hij weg. Andere providers hebben dit probleem niet. Ik ben zelf werkzaam bij KPN, maar niemand van de collega’s kent dit probleem. Wat er eigenlijk gebeurt is dat binnen 10sec de ping wel 8 keer verspringt tot aan 300 en alles ertussen (daardoor 0,0 downloadsnelheid). LTE verbind hij wel goed voor bijvoorbeeld Spotify etc. Het probleem zit hem echt in het uitzenden van de hotspot, die niet correspondeert met Tesla. Ik heb zelf een iPhone 16 Pro Max, maar het probleem hebben bekende van mij met KPN ook met hun Tesla. 

Graag hulp hierbij.

Met vriendelijke groet,

Jordy

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Jordy van Brakel, of mag ik zeggen collega? Welkom hier. 

Ik heb dit eerder gezien met Tesla's, zou ik je mogen vragen om contact met ons op te nemen? Dan kan er een ticket worden aangemaakt voor onze technische dienst. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 5, 2025

Hi ​@Jordy van Brakel, of mag ik zeggen collega? Welkom hier. 

Ik heb dit eerder gezien met Tesla's, zou ik je mogen vragen om contact met ons op te nemen? Dan kan er een ticket worden aangemaakt voor onze technische dienst. 

Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Zelfde probleem hier. Is er inmiddels al een oplossing….

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 20, 2025

Hoi ​@JorandeVries . Vervelend. Ook voor jouw geldt het advies wat kpn moderator Alex al in dit topic geeft.