Skip to main content

Hallo, Onlangs heb ik begrepen dat KPN klanten die een GSM abonnement met gratis GSM hebben afgesloten te veel hebben betaald en dat zij recht hebben op een vergoeding. KPN heeft mij hiervan nooit op de hoogte gesteld en ik constateer dat u hier in gebreke bent gebleven.

 

 

Ik ben klant sinds ong. 1990 en heb daarnaast een internetverbinding via uw dochter, Xs4all.

 

 

Ik claim hierbij de vergoedingen waar ik recht op heb en verzoek u om mij deze informatie binnen 7 dagen na dit bericht te mailen.

 

 

Een zeer ontevreden klant!

 

 

 

Hoogachtend,

 

 

  1. Schulze

Hallo @heinflhs! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je topic. 
De prijs van het toestel zat in oude abonnementen meegerekend in de abonnementsprijs. Een abonnement had meestal een looptijd van twee jaar. Als aan het eind van de contractperiode geen ander abonnement werd afgesloten, dan werd de maandprijs niet aangepast en betaalde men dus door voor het toestel, dat reeds was afbetaald. 
Kun je iets meer vertellen over het abonnement waar je teveel voor het toestel betaald hebt? Weet je nog om welk toestel het ging en wanneer dit abonnement is afgesloten en vervolgens verlengd? 

Daarnaast wil ik je vragen om alvast je profiel in te vullen zodat ik met je kan meekijken. Vul je postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer in. Dit heb ik nodig ter verificatie. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Geen zorgen, de vakjes waar 'privé’ bij staat, zijn alleen inzichtelijk voor KPN moderators. 

Als je graag sneller geholpen wilt worden, kun je ook telefonisch contact met ons opnemen. Mijn collega's kijken dan meteen met je mee en vullen, wanneer je teveel betaald het voor het toestel, het 24 maanden/toestelkrediet formulier voor je in. 

Binnen een aantal werkdagen wordt het formulier opgepakt en het teveel betaalde toestelkrediet uitgerekend en verrekend op het eerstvolgende factuur. 

 


Hallo Lisa, Mijn huidige telefoon heb ik op 27-08-2004 gekocht. Maar mijn eerste abonnement heb ik volgens mij rond 2000 of eerder afgesloten. Maar deze gegevens moeten toch meteen in jullie systeem te vinden zijn?

 

 

Ik hoor graag van je.


Sorry, ik bedenk dat ik voor de Nokia nog twee GSM's heb gehad. De eerste is volgens mij in 1990 gekocht, maar nogmaals, dit moet toch in jullie systeem na te kijken zijn?


Hoi @heinflhs! Dat is lang geleden, te lang geleden voor mij om terug te vinden in de systemen. Ik kan terugkijken tot 2013 zie ik. Sinds 2013 heb je in ieder geval geen abonnement mét toestel gehad. Wellicht worden nóg oudere gegevens opgeslagen in ons archief. 

Hier moeten we een formulier voor invullen, die door een achterliggende afdeling behandeld wordt. 

Kun je me iets explicieter uitleggen hoe je teveel betaald hebt voor je toestel? Er zijn namelijk twee mogelijkheden.

  1. Heb je een abonnement mét toestel afgesloten en langer dan de looptijd doorbetaald? Oftewel, je hebt het abonnement niet verlengd met een sim-only of nieuw toestel na het einde van het contract?
  2. Óf heb je teveel betaald voor het toestel tijdens de contractperiode, omdat KPN teveel rente heeft gerekend? In dat geval kun je dit formulier invullen: www.kpn.com/toestelformulier

In het eerste geval, vul ik een formulier voor je in. Weet je nog om welke toestellen het gaat en hoeveel maanden je teveel betaald hebt voor de abonnementen? 
Bijvoorbeeld: afgesloten op 1-1-2000, verlengd op 1-5-2002. Dan heb je 28 maanden voor het toestel betaal = 4 maanden teveel. 


Hallo, Ik heb de oude factuur van de Nokia gevonden. Het toestel is gekocht op 27-08-2004 in KPN punt Nuth. De factuur heb ik gescand en kan ik mailen. Waar naartoe kan dit?


Weer een half jaar verder @heinflhs.. Ik neem aan dat je met factuur: contract of aankoopbewijs bedoelt? Ik vermoed bij nader inzien dat dit al even verjaard is, maar dat zoek ik nog even voor je uit. Heb je mijn reactie van januari trouwens gelezen? Kun je nog vertellen hoe je teveel hebt betaald voor dit toestel? Wanneer is dit abonnement verlengd?