Skip to main content

Mijn vrouw en ik zijn afgelopen vrijdag naar de kpn winkel in Son geweest om een andere telefoon uit te zoeken en haar abonnement te verlengen.

Zij heeft haar vorige abonnement in 2016 afgesloten voor 2 jaar en wilde nu een andere telefoon en ander abonnement afsluiten.

Wij hadden gehoord dat er een regeling is waarbij  mijn vrouw een gedeelte van het teveel betaalde abonnementsgeld terug kon krijgen.

De verkoper vertelde ons dat zij eerst een formulier moest downloaden en invullen (tegemoetkoming formulier mobiel abonnement) voordat zij het nieuwe abonnement  zou laten ingaan.

Maar mijn zoon heeft een dag eerder ook zijn abonnement verlengt in dezelfde winkel en dat abonnement was ook al een tijdje verlopen en een andere verkoper vertelde hem dat hij eerst zijn nieuwe abonnement moest afsluiten en de verkoper vulde meteen het formulier in.

En een medewerker van kpn zal hem deze week bellen over wat hij terug krijgt van zijn teveel betaalde abonnement.

Mijn vraag is wat moet ik nu doen, alles laten regelen bij de kpn winkel of eerst zelf het formulier invullen en dan vervolgens een nieuw abonnement afsluiten.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Hoe lang gaat deze diefstal nog door?

Waarom worden de abonnees, die nog een abonnement hebben waarbij de toestelbijdrage in het abonnement verweven is, niet pro-actief door KPN benaderd om dit recht te zetten.


Hallo @hendrik61, welkom op het KPN forum. Je bent nog een van de weinigen met zo'n type abonnement. Deze komen (gelukkig) niet vaak meer voor. Goed dat je hier een vraag over stelt! 

We kunnen het voor je in orde maken dat de HS (handsetkosten) die na 24 maanden (contractperiode) zijn betaald worden teruggestort. Na je abonnement heb je het toestel betaald, waardoor je een deel van de abonnementskosten die daarin verwerkt zijn, niet meer hoeft te betalen.

Maar, moet je nu eerst het formulier invullen om het geld terug te krijgen? Nee! De volgorde maakt niets uit. Je kunt het abonnement gerust verlengen. Op basis van je (verlopen) contractgegevens maken we de creditering in orde :) 

Ik kan het formulier voor je invullen, geen probleem. Er wordt binnen een week telefonisch contact met je gezocht. Wil je daarvoor de gewenste gegevens in je profiel aanvullen? Postcode + huisnummer, naam contractant, klantnummer mobiel + nummer is voldoende.

Uiteraard kun je het ook in de KPN winkel regelen wanneer je het contract verlengt. Wat je maar het liefst hebt. Ik hoor graag van je :)


Hi Nadia

De gegevens staan in mijn profiel, wil jij het formulier invullen


Uiteraard, @hendrik61. De opdracht is uitgestuurd :)

Binnen een week nemen we contact met je op via het mobiele nummer dat je hebt ingevuld. Mocht je niet opnemen, dan sturen we een mail. Houd je ons hier op de hoogte? We zien graag je reactie tegemoet! 


Hi Nadia,

Mijn vrouw krijgt €178, terug van KPN, dit wordt met de  volgende rekening verrekend.

Bedankt voor de hulp.


Tof! Bedankt voor de terugkoppeling, @hendrik61. Fijn dat het afgehandeld is. Ben je al bij de KPN winkel geweest voor een nieuw toestel / abonnement? 


Reageer