Skip to main content

Moet je wanneer je je abonnement verlengd Met nieuw toestel  in de winkel de thuiskopieheffing betalen of krijg je dat op je eerste factuur ?

 

 

Wat een gekke vraag (maar wel leuk want dan kan ik weer even op onderzoek uit).

De thuiskopieheffing voor een smartphone is t/m 31 december 2023 het bedrag van € 7,30 (bron) en zit ongespecificeerd verwerkt in de aankoopprijs.

T-mobile heeft er een infopagina over. KPN (en anderen) vinden het de moeite niet.


Welkom bij ons op het forum @Timovzu. Als je het abonnement online verlengd wordt zal je het op de factuur zien staan, onder eenmalige kosten (zie Factuur KPN Mobiel). Bij het verlengen in de winkel kunnen de eenmalige kosten direct betaald worden. Als je in de winkel bent zullen ze dat ook toelichten.

Hou er rekening mee dat je momenteel in verband met Corona alleen op afspraak bij de winkels terecht kunt


ik vindt het een onzinnig bedrag waarvoor moet ik dat betalen ?

omdat ik zelf de apps op een andere telefoon zet of waar is dat voor ?


@Koekenbennie omdat het een wettelijke regeling is

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/intellectueel-eigendom/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-de-thuiskopievergoeding


Wees blij dat je niet in het V.K. Woont. Daar betaal je zelfs kijk- en luistergeld voor je laptop en mobiel.