Skip to main content

Goedemiddag! 
 

Ik wil ook graag tijdelijk mijn abonnement wijzigen ivm vakanties. Het gaat om het verhogen van de aantal Mb’s. Zowel telefonisch al in de winkel gaven ze aan dat ik dan de looptijd van mijn abonnement verleng. Uit bovenstaande berichten maak ik op dat het niet zo is. 
 

Wil niet voor onverwachte kosten/regels komen te staan dus zou graag weten hoe het nu precies zit. 
 

alvast bedankt. 

 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

Hallo @Mvt10, allereerst welkom op het forum. Je kunt inderdaad jouw abonnement tijdelijk verhogen en eventueel ook verlagen. Je kunt één keer per maand kosteloos verhogen of verlagen. Bij dit soort wijzigingen wijzigt de looptijd van jouw abonnement niet. 
 

Hoe werkt het?

  1. Ga naar MijnKPN en klik op "Producten"
  2. Selecteer het mobiele abonnement dat je wilt wijzigen
    (Staat je KPN product hier niet bij? Koppel dan je mobiele abonnement aan jouw KPN ID en doorloop opnieuw dit stappenplan)
  3. Pas aan naar het gewenste abonnement
  4. De 1e dag van de volgende maand gaat de wijziging in

 


@Jeroen_dB , ik heb dezelfde vraag en dacht dat dit per direct actief werd, net zoals wanneer je je internet snelheid wil verhogen bij jullie is dat zo goed als per direct actief, maar voor nu 1 maand onbeperkt data zou dat niet mogelijk zijn? Of is het dan handiger om telefonisch contact op te nemen? 


Nee @TvdB , bij een mobiel abonnement gaat de wijziging in aan het begin van de volgende factuurperiode. Dat gaat niet eerder, daarvoor bellen heeft geen zin. Je moet het gewoon op tijd regelen. Op kortere termijn blijft alleen de aanschaf van een extra bundel over, dat gaat wel direct in.

bron:  Extra bundel aanzetten of je abonnement verhogen | KPN.com


@Jeroen_dB , ik heb dezelfde vraag en dacht dat dit per direct actief werd, net zoals wanneer je je internet snelheid wil verhogen bij jullie is dat zo goed als per direct actief, maar voor nu 1 maand onbeperkt data zou dat niet mogelijk zijn? Of is het dan handiger om telefonisch contact op te nemen? 

Hallo @TvdB tijdelijk je bundel verhogen of verlagen gaat in per de eerstvolgende factuurdatum, daarover bellen is zinloos.

Je kunt eventueel wel een extra data- of belbundel aanschaffen en die gaat wel direct in.

Stel, je gaat in augustus met vakantie tot en met een deel van september.

Stel dan vóór 1 augustus je abo bij naar boven, dat gaat dan 1-9 in en stel je abo in september weer terug, dat gaat dan 1-10 in.


OK jammer, ik dacht dat kan on the fly zoals je misschien verwacht, een extra bundel is dan wellicht een optie. Is die 1GB bundel het enige wat beschikbaar is overigens? Als ik klik op “bekijk buitenland bundels”  dan krijg ik een pagina dit niet heel veel meer informatie geeft.


OK jammer, ik dacht dat kan on the fly zoals je misschien verwacht, een extra bundel is dan wellicht een optie. Is die 1GB bundel het enige wat beschikbaar is overigens? Als ik klik op “bekijk buitenland bundels”  dan krijg ik een pagina dit niet heel veel meer informatie geeft.

Hallo @TvdB misschien dat andere forumleden of KPN je hiermee kunnen helpen, ik heb geen verstand van losse belbundels. 

Succes.


Helaas is de keuze inderdaad beperkt @TvdB . Zie dit overzicht op de eerder genoemde web pagina.

Het tijdelijk wijzigen van je abonnement is veel voordeliger, maar daarvoor moet je dus op tijd zijn.


Goedemiddag, 

Je kan eenmaal per maand je abonnement verhogen. Dit gaat in op de factuur datum van je abonnement en niet zoals geschreven op de 1e van de maand. Na deze maand kan je weer verlagen naar het abonnement dat je had, maar niet lager dan dat.

Ik heb net mijn abonnement verhoogd waabij de ingangs  datum van het nieuwe verhoogde abonnement op 15-08-23 in gaat.

 


Dat had ik ook al aangegeven in dit topic: de wijziging gaat in op de 1e dag van de nieuwe factuurperiode. De opmerking van de moderator had dat ook moeten bevatten. Terugzetten kan (gedurende) een volgende factuurperiode. Bij de huidige abonnementen kan de data ook lager dan waar het abonnement mee begonnen is.


Ik zie het, ja. Overheen gelezen.