Skip to main content

Op dit moment zit ik in turkijke en ben ik 54 euro over mijn bundel heen. Hij blijft oplopen, terwijl ik kpn buitenland heb. Help. Ik hoor dat dit probleem vaak bij KPN hoe kan dit? Ik wil echt dat dit opgelost wordt. Want het is een duur pakket wat je aanschaft voor 35 euro en dan ook nog 54 euro aan kosten. 

@H Ilde Winters welkom op het forum. Dat is vervelend. Ik snap dat financiële verrassingen nooit leuk zijn. Wel heb ik nog een paar vragen.

Wat bedoel je precies met “KPN buitenland”? Onze bundels zijn gewoon geldig in Europa. Turkije hoort hier echter niet bij. Bedoel je de Turkije bundel?

Als dit zo is, wil je dan bevestigen dat je daar alleen data hebt gebruikt? Deze bundel bevat namelijk alleen MB's, geen belminuten of smsjes. 

 


Turkije bundel ! 


en ik snap dat sms en bellen er niet bij in zitten


Blijkbaar is die Turkije bundel niet actief en dat is dan een kwalijke zaak.


Jaa, of hij heeft hem niet gepakt, maar hoop voor ze dat ze het gaan oplossen. 


@H Ilde Winters “niet gepakt” kan niet gebeuren. Dit gaat automatisch. Als je een geldige bundel aan hebt staan en je maakt verbinding met een mast in dat land, dan wordt automatisch de bundel gebruikt. 

Ik wil graag voor je kijken wat er aan de hand is. Wil je om die reden je profiel invullen en hier een seintje geven wanneer je dat gedaan hebt?

Laat ook in de persoonlijke opmerkingen even weten van wanneer tot wanneer je in Turkije was. En in welke omgeving of stad. Zodra je het hebt laten weten zoek ik uit waarom je toch kosten hebt gemaakt. 


Ik ga mijn profiel invullen. Van 25 aug tot 1 september in de stad Marmaris. Je collega zag dat het niet helemaal klopte, maar moest de volgende dag terug bellen. Je snapt dat dit geintje me boven de 30 euro koste om even te bellen. Dus ik heb natuurlijk de volgende dag niet gebeld. Het is veel geld, bundel Turkije boven de 30 euro, het bellen met jullie boven de 30’euro en dan nog 40 euro ofzo aan internet. Ik was al gewaarschuwd helaas. Maar ga zoveel mogelijk voor je invullen. 


@H Ilde Winters wat de collega zag dat niet klopte heeft te maken met het tijdverschil. Die wordt niet altijd juist weergegeven. Maar dit heeft geen invloed op te kosten, gezien de bundel wel de juiste tijd aanhoudt. 

Alle tijden zijn aangegeven als Nederlandse tijd. Ik zie het volgende in volgorde:

  • 15:17:00 heb je voor het eerst verbinding gemaakt met een Turkse mast. Hiervan heb je op precies dit tijdstip SMS gekregen
  • 15:17:02 heb je 41 MB verbruikt. Dit staat gelijk aan 80% van de maximale 60,50 euro waarop we de verbinding afkappen.
  • 15:19:40 heb je de Turkije bundel geactiveerd. Hierna zijn geen kosten meer gemaakt.  

Omdat je dus een SMS hebt gekregen en de kosten gemaakt zijn voor je zelf een bundel hebt aangezet moet ik helaas bevestigen dat ik geen vergoeding kan geven. 


Jij bent nu dus het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.