Skip to main content

Hoi,

Ik ben in het buitenland en had meteen een data voordeelbundel aangeschaft voor 20 euro 2Gig. Ik kreeg via de sms bericht dat deze geactiveerd zou zijn. Kreeg ik enkele minuten later alsnog een bericht dat ik voor bijna 60 euro aan kosten zou hebben gemaakt.

Dit lijkt mij een fout aan jullie kant? Kunnen jullie de gemaakte kosten crediteren en alsnog de bundel correct activeren?

Alvast bedankt!

Groeten,

Rakesh

Zie hier de sms geschiedenis 


Hi en welkom in onze community @RakeshP!

Ik vermoed dat roaming aan stond en je toestel al contact met het buitenlandse netwerk gemaakt heeft voordat de bundel geactiveerd was. Als roaming aan staat, maakt je toestel automatisch verbinding met mobiel internet, en worden er MB's verbruikt zonder dat je 't zelf in de gaten hebt. Afhankelijk van waar je bent, kunnen de kosten van mobiel internet heel snel oplopen. Je leest hier alles over de tarieven buiten Nederland, ook over de beschermingslimiet die je voor een volgende keer eventueel kunt aanzetten. 

Dit zijn bijvoorbeeld de tarieven in Servië als er (nog) geen bundel aan staat. Het is daarom verstanding om roaming in je toestel pas aan te zetten zo gauw je een buitenlandbundel geactiveerd hebt en bevestiging ontvangen hebt.

 


Hi Alexandra,

Dank voor je welkoming.

Dit klinkt plausibel ja.

Echter dit had ik niet kunnen weten toen ik de sms verstuurde en het bericht terug kreeg dat ik per direct van de bundel gebruik kon maken toch? Dit is erg misleidend zo.

Wat kun je betekenen mbt de kosten die ik nu gemaakt heb?

 

Groeten,

Rakesh 


@RakeshP om deze roaming kosten buiten de EU in de toekomst te voorkomen sms bescherming aan naar 1266. Kun je nu al direct doen.


Met € 2,50 per MB zit je zo een heel eind richting de 60 euro. Want een MB is niks meer tegenwoordig. 

Er zitten 3 minuten tussen het eerste en het 2de berichtje. In die 3 minuten kunnen die MB's stilletjes op de achtergrond makkelijk verbruikt zijn. En ook voor het eerste berichtje was uw telefoon misschien al een paar minuten verbonden.


@RakeshP om deze roaming kosten buiten de EU in de toekomst te voorkomen sms bescherming aan naar 1266. Kun je nu al direct doen.

Top advies, thanks!


Hi en welkom in onze community @RakeshP!

Ik vermoed dat roaming aan stond en je toestel al contact met het buitenlandse netwerk gemaakt heeft voordat de bundel geactiveerd was. Als roaming aan staat, maakt je toestel automatisch verbinding met mobiel internet, en worden er MB's verbruikt zonder dat je 't zelf in de gaten hebt. Afhankelijk van waar je bent, kunnen de kosten van mobiel internet heel snel oplopen. Je leest hier alles over de tarieven buiten Nederland, ook over de beschermingslimiet die je voor een volgende keer eventueel kunt aanzetten. 

Dit zijn bijvoorbeeld de tarieven in Servië als er (nog) geen bundel aan staat. Het is daarom verstanding om roaming in je toestel pas aan te zetten zo gauw je een buitenlandbundel geactiveerd hebt en bevestiging ontvangen hebt.

 

@Alexandra van KPN zie hierboven mijn reactie 😊


@RakeshP Ik zou graag willen, maar ik kan helaas niets veranderen aan de kosten. Ik kan je alleen adviseren om de tips in dit topic mee te nemen voor een volgende keer, zodat je weet wat je vooraf kunt doen en wat de eventuele kosten zijn. Ook kan je ervoor kiezen om een bundel voor vertrek al aan te zetten, zodat ‘ie klaar voor gebruik is zo gauw je op je vakantieadres aankomt. 


Reageer