Skip to main content

Ik heb een week geleden een buitenlandbundel aangeschaft in Nepal. Op mijn KPN app zie ik toch hoge kosten (zonder bundelkorting) doorberekend. Hoe zou dat komen?

En ter aanvulling: het betreft hoge korting voor het bellen. Omdat we bijna altijd wifi hebben, staat de roaming standaard uit. Als je belt met bundelkorting, moet je dan je roaming aanzetten om van de korting gebruik te kunnen maken?

Wauw, Nepal! Ben je daar op vakantie?

Data roaming hoef je alleen aan te hebben als je wilt internetten zonder wifi in het buitenland. Je zegt bijna overal wifi te hebben, dus je kunt data roaming gewoon uit laten. Bellen zou dan inderdaad uit de bundel moeten gaan als je deze hebt afgesloten. Dat je dan toch buitenbundel kosten ziet, kan meerdere oorzaken hebben:

1. Je hebt gebeld voordat de bundel actief was. Je kunt het beste de bundel voor je reis aanzetten. Zo weet je zeker dat je geen extra kosten hebt in het buitenland.
  2. De bundel is op. Je kunt in MijnKPN controleren hoeveel MB/min/sms je nog vanuit de bundel kunt gebruiken.
  3. Je hebt de verkeerde bundel aangeschaft. Voor Nepal kan je een bundel Overige landen buiten de EU aanschaffen. Dit komt is 2 soorten: 25 MB/min/sms of 100 MB/min/sms. Op onze website zie je hoeveel deze bundels kosten en hoe je deze kunt activeren: Roaming: internet, bellen en sms'en in het buitenland.

Wat bij jou het geval is, is op dit moment lastig te zeggen. Daarvoor heb ik echt te weinig informatie. Wil je hier graag meer duidelijkheid over? Dan kun je het beste telefonisch contact met ons opnemen als je de factuur hebt ontvangen en weer in Nederland bent. Je kunt daarvoor een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Hallo Denise. Bedankt voor je reactie. Ik neem dan wel contact op als de factuur binnen is en ik weer in NL ben. 

Reageer