Skip to main content

Ook ik ben niet blij met dit bedrijf. KPN bestelling is zogenaamd bezorgd vanochtend, met een handtekening voor ontvangst van de bezorger. PostNL gebeld: even wachten tot vrijdag, daarna Ceva vragen een onderzoek in te stellen. Heb ook KPN geïnformeerd. Ik ben bang dat ik m’n nieuwe mobiel niet ga krijgen. Kortste klap is bestelling annuleren en maar een toestel kopen,  in een winkel? 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Dus staat het je vrij om een procedure te starten tegen KPN omdat zij zich niet aan de regelgeving houden, zolang je dit niet doet gebeurt er niks.


Graag even niet in de communicatie mengen met nutteloze toevoeging,  het is belangrijk dat we eerst meer uitleg over beleid hebben.


Niks nutteloos aan, beleid is bij KPN  steeds, Onderzoek PostNL afwachten en die nemen er 6 weken voor.

Ben je het daar niet mee eens zal je toch zelf actie moeten ondernemen, hier vragen lost het verkeerd aanpakken van KPN in dit soort zaken op de consumenten regels niks op.


Als de handtekening niet klopt is het toestel niet afgeleverd bij de besteller. Dus heb je direct, zonder onderzoek vooraf recht op herstel. 

Zo'n handtekening zegt niks. Je moet zo'n handtekening zetten met je vinger op zo'n mobiel apparaat. Meestal krijg je er niet eens een pennetje bij. En de resolutie van die schermpjes is meestal bijzonder laag. Ik haal altijd gewoon m'n vinger een paar keer over het scherm en klaar. Heeft niks met een handtekening te maken. En ik denk niet dat ik daar de enige in ben.


Een krabbel voor ontvangst wordt bij mij altijd gecrosscheckt met m’n legitimatiebewijs. Bij jou dus blijkbaar niet. Tijd voor PostNL om haar beleid op dit punt aan te passen en wel direct 


Tip: vergelijk de handtekening die gezet is, door PostNL, met mijn handtekening! Dan is direct duidelijk dat ík niet voor ontvangst heb getekend.

Dat is heel normaal. Met corona zijn postbezorgers zelf gaan tekenen. En dat doen ze nog steeds. Dus die handtekening zegt niets.

Hier heb ik nog nooit van gehoord, het is volgens mij toch echt de geadresseerde, volwassen huisgenoot of gemachtigde, die moet tekenen voor ontvangst en niet de postbezorger.

 


Hallo @wjb , kan wel zijn,maar in de praktijk gebeurt het echt zo, is mijn ervaring.

 


Een krabbel voor ontvangst wordt bij mij altijd gecrosscheckt met m’n legitimatiebewijs. Bij jou dus blijkbaar niet. 

Bij mij ook niet, een krabbeltje is "voldoende".

 

Tijd voor PostNL om haar beleid op dit punt aan te passen en wel direct 

Helemaal mee eens, ook PostNL en de andere pakketbezorgers hebben hun verantwoordelijkheid om achteraf vast te kunnen stellen dat het pakket door de geadresserde in ontvangst genomen is.


Hallo @wjb , kan wel zijn,maar in de praktijk gebeurt het echt zo, is mijn ervaring.

Ik heb dit nog nooit ervaren. Als er getekend moet worden voor een pakketje, dan moet ik toch echt zelf tekenen.

Als verzender (KPN in dit geval) zou ik ook eisen dat de geadresseerde zelf moet ondertekenen en dat dat verifieerbaar is door een gelijkende handtekening.

Weet dat, zoals @EAZ1964 terecht aangeeft, de bewijslast voor het afleveren toch echt bij de verzender ligt en niet bij de ontvanger.


Hallo @wjb de Nederlandse chauffeurs doen het misschien wel by the book, maar ik zie al jaren geen NL-chauffeurs meer op de Postwagens en andere pakketbezorgauto's rijden.

 


Hallo @wjb de Nederlandse chauffeurs doen het misschien wel by the book, maar ik zie al jaren geen NL-chauffeurs meer op de Postwagens en andere pakketbezorgauto's rijden.

Ook hier worden de pakketjes afgeleverd door een buitenlandse bezorger die gebrekkig Nederlands praat maar als er getekend moet worden dan moet ik dat toch echt altijd zelf doen.

 

Nogmaals, ik zou dat als verzender ook eisen van de PostNL immers de bewijslast voor de aflevering ligt bij de verzender, niet bij de ontvanger.


Toen mijn toestel werd bezorgd ging de bel. Toen ik de deur open deed was de bezorger al weer bij z'n auto en stond er een doosje voor de deur. 

En check van het legitimatiebewijs? Helemaal nog nooit meegemaakt 😄 ook niet bij andere bezorgers dan PostNL. 


Misschien een idee voor KPN om telefoons niet meer te versturen en alleen de mogelijkheid te bieden om het toestel op te halen in de winkel (o.i.d.). Scheelt voor iedereen een hoop irritatie.


Misschien een idee voor KPN om telefoons niet meer te versturen en alleen de mogelijkheid te bieden om het toestel op te halen in de winkel (o.i.d.). Scheelt voor iedereen een hoop irritatie.

Niet in de winkel. Maar op PostNL pakketpunt. Of in ieder geval deze mogelijkheid als optie bieden in het bestelproces. Op de afhaallocatie moet ik wel altijd m'n rijbewijs laten zien. En handtekening zetten. Het pakketje word daar ook nog gewogen volgens mij vlak voor dat je het in ontvangst neemt. En er hangen wellicht bewakingscamera's.


Misschien een idee voor KPN om telefoons niet meer te versturen en alleen de mogelijkheid te bieden om het toestel op te halen in de winkel (o.i.d.). Scheelt voor iedereen een hoop irritatie.

Inderdaad. Of in ieder geval deze mogelijkheid als optie bieden in het bestelproces. 

KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile zijn eind 2021 juist gestopt met het op voorraad hebben van dure telefoons in de winkels vanwege een reeks geweldadige overvallen.


Misschien een idee voor KPN om telefoons niet meer te versturen en alleen de mogelijkheid te bieden om het toestel op te halen in de winkel (o.i.d.). Scheelt voor iedereen een hoop irritatie.

Inderdaad. Of in ieder geval deze mogelijkheid als optie bieden in het bestelproces. 

KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile zijn eind 2021 juist gestopt met het op voorraad hebben van dure telefoons in de winkels vanwege een reeks geweldadige overvallen.

Kan zijn. Maar dit werkt blijkbaar ook niet .


Als de handtekening niet klopt is het toestel niet afgeleverd bij de besteller. Dus heb je direct, zonder onderzoek vooraf recht op herstel. 

Zo'n handtekening zegt niks. Je moet zo'n handtekening zetten met je vinger op zo'n mobiel apparaat. Meestal krijg je er niet eens een pennetje bij. En de resolutie van die schermpjes is meestal bijzonder laag. Ik haal altijd gewoon m'n vinger een paar keer over het scherm en klaar. Heeft niks met een handtekening te maken. En ik denk niet dat ik daar de enige in ben.

Een handtekening zegt juist alles, en degene die voor de aflevering zorgt hoord de verificatie te doen dat de handtekening klopt.

In alle vervolg procedures moet PostNL kunnen hard maken dat jij getekend hebt en aannjou de eerbom het tegendeel aan te tonen, heel simpel als het in niks lijkt op jou handtekening.


Besten,

Beter dat ik dan maar uit deze discussie stap, de 18 bovenstaande posts helpen de gebruikers in elk geval niet om KPN helderheid te laten geven waarom de wetgeving op dit gebied niet gevolgd wordt. Mijn voorbereiding voor verzamelen van informatie zodat we een klacht kunnen gaan formuleren naar KPN en de ACM liggen daarmee stil, maar jullie pakken dit vast op!

 

@Deetje54 

Mijn advies is om op de ACM/consuwijzer website een voorbeeld brief te pakken en middels met de brief een klacht in te dienen bij KPN.

Vervolgens kun je ook een klacht indienen bij ACM, want zelfs als jouw situatie wordt opgelost, kan in andere gevallen ook een andere klant door verkeerd uitgelegd beleid bij KPN worden benadeeld.

 https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

 

succes!


@EAZ1964Als je dit forum volgt ken je het beleid wat KPN trouw volgt.

We wachten het onderzoek van PostNL af, niks meer en minder en dat ga jij niet als oficieel standpunt van KPN medewerkers op schrift krijgen dan hetgeen aan de personen die het overkomt in een posting word medegedeeld.


KPN heeft net bevestigd dat mijn bestelling geannuleerd is. Poeh poeh pffff pffff, t heeft even geduurd maar de annulering is een feit 


Hallo daar,

Nadat mijn zoekgeraakte bestelling eindelijk is geannuleerd, blijkt de factuur voor bijbetaling toestel nog open te staan. Die ook graag direct verwijderen! 

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Hoi @Deetje54, fijn dat het onderzoek is afgerond met de door jouw gewenste oplossing. Nu staat alleen de factuur voor de bijbetaling van het toestel nog open. Dat kan kloppen. Dit wordt uiteraard opgelost, maar kan niet direct. Je ontvangt van ons nog een slotnota. De bijbetaling van het toestel krijg je dan van ons terug. Deze zal tegen de openstaande factuur weggestreept worden.