Skip to main content

Beste mijn telefoon is spontaan op slot gegaan en ik kan via de mijn bekende pincode het toestel niet openen ook staat het in ineens op vliegtuigstand. Hoe kan ik het weer activeren om te gebruiken.??

Welk merk en model telefoon heb je @Arend11 en informeer eens op de website van de fabrikant of je handleiding voor een mogelijke oplossing.

 


Samsung 12A


Samsung Galaxy A 12


Als het goed is vraagt die om een PUK code?


Probleem is dat hij dat niet doet, geeft alleen aan dat er te vaak een foutieve pincode is aangegeven waarna je een tijd lang geen pincode meer in kan voeren. Om een puk code wordt niet gevraagd


Dan is het je persoonlijke pincode. Kan jij toestel ook eens uitzetten en weer aan? En hoe lang is de wachttijd dat je weer een pincode kan in voeren?


Op dit moment 2 uur


uitzetten gaat ook niet. de wachttijd is 1 uur 58 minuten


Ben bang dat ik morgen naar de kpn winkel zal moeten om te zien wat er mogelijk is.

 


Lijkt mij verstandig.


Bedankt voor het meedenken


Je zou dit nog kunnen proberen, baat het niet schaadt het niet.

Geforceerd opnieuw opstarten.
Als uw apparaat vastloopt en niet reageert, houdt u de zijtoets en de toets Volume omlaag meer dan 7 seconden tegelijkertijd ingedrukt om het apparaat opnieuw op te starten.


@Arend11 Je schreef niet welke PIN code is bedoeld. Indien de PIN code van de sim-kaart is bedoeld, kan je de sim verwijderen en in een ander telefoon zetten en daar met PUK de PIN resetten.

Indien je de Unlock-PIN van Samsung vergeet kan je met Smart Lock jouw telefoon ontgrendelen, zonder Smart Lock kan je alleen jouw telefoon resetten (verlies van data).

Hou Volume+ en Power tegelijk tot je het logo ziet dan los laten en kies Recovery Mode → Hard Factory Reset


@TDN Voordat @Arend11 overgaat tot een harde reset, lijkt een bezoekje aan de KPN winkel aan te raden.


@Autumn Zelfs Samsung kan niet helpen indien je zonder Smart Lock jouw PIN vergeet, wat denk je dan over een telefoon stelen om aan de gebruiker data te komen? Dat vind de mensen met belangrijke functie in de maatschappij niet leuk.


Ga morgen voor de kpn winkel mogelijk met behoud van contacten ect.  Iedereen bedankt voor het meedenken


Kunt u nog inloggen op uw Google account wat u in uw toestel gebruikt? Gebruikt u daarbij een sterk wachtwoord wat u nergens anders gebruikt? Misschien heeft iemand dat account gehackt en zo uw toestel geblokkeerd. Ik weet niet precies wat daarin de mogelijkheden zijn. Maar misschien is dat gebeurt. 


Heb geen google account op de telefoon.


Ga morgen voor de kpn winkel mogelijk met behoud van contacten ect.  Iedereen bedankt voor het meedenken

Om alleen contacten te houden heb je 2 mogelijkheden. Contacten uit Google Cloud of Samsung Cloud terug zetten. Natuurlijk moet je de opties Contacten backupen activeren voor dat jouw telefoon geblokkeerd is.


Heb geen google account op de telefoon.

Dan kunt u dus ook geen apps installeren? 

Staat er überhaupt data op de telefoon die belangrijk is voor u?


wat ik bedoel is dat ik op mijn telefoon ook niet op mijn google account kan komen

ga morgen wel naar de kpn om te zien wat we ermee kunnen.


wat ik bedoel is dat ik op mijn telefoon ook niet op mijn google account kan komen

Dat snap ik. Maar vanaf een ander toestel, laptop of pc?


@Autumn Zelfs Samsung kan niet helpen indien je zonder Smart Lock jouw PIN vergeet, wat denk je dan over een telefoon stelen om aan de gebruiker data te komen? Dat vind de mensen met belangrijke functie in de maatschappij niet leuk.

Ik heb wel eens verhalen gehoord, dat mensen zomaar opeens, spontaan vanuit het niets, dat hun telefoon geblokkeerd is en dat ze een dag moeten wachten om weer in te loggen.

Heel merkwaardig. 


Heb je de toestel beveiliging aan? Als dat geblokkeerd is kan je bij een Samsung alleen nog resetten. Het toestel gaat dan wel naar fabrieksinstellingen. 

Of moet je alleen swipen? Dan is het alleen de sim pincode. 


@Autumn Zelfs Samsung kan niet helpen indien je zonder Smart Lock jouw PIN vergeet, wat denk je dan over een telefoon stelen om aan de gebruiker data te komen? Dat vind de mensen met belangrijke functie in de maatschappij niet leuk.

Dat weet ik, maar TS is niet echt duidelijk over welke code het precies gaat. Daarom kan een bezoekje aan de winkel niet kwaad, al is het alleen maar om het probleem duidelijk te krijgen en advies te geven.


Reageer