Skip to main content

Goeiemiddag. Ik heb van de week een prachtige samsung S24 ultra mobiel gekocht op marktplaats. Mobiel was gesealed en zat nieuw in doos en was voor een kleine 1000 euro. Voor zover niets aan de hand. Telefoon aangezet en alles geinstalleerd. Moest voor update de telefoon uitzetten. Bij het opnieuw aangaan kreeg ik bericht dat toestel bij KPN vermist werd en daardoor de emei geblokkeerd is. 

Wat kan ik nu doen om dit opgedaan te krijgen?

Hoor graag.

Herman

''Uitzitten'' is uitzetten en ''toestemming is toestel. Excuus voor de fout

Hoi ​@HermanDeBlij 

Beter even bellen met de klantenservice met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt, scroll de pagina van de link even naar beneden.

@HermanDeBlij vermist bij KPN. Bedoel je gestolen? Je geeft aan gekocht via Marktplaats. Je moet terug naar de verkoper gaan en hem vragen waar deze mobiel vandaan komt en je geld terug vragen. 

@HermanDeBlij Ik ben bang dat je niet anders kan doen dan aangifte bij de politie doet. Dat toestel wordt gestolen bij bezorgen (postbode of KPN logistiek medewerker) en geblokkeerd.

Tja. Op Marktplaats is het spul niet altijd legaal. Daar moet je je toch op het hoofd krabben met een nieuw type nieuw in doos.

Er is een site waar je je imei kan checken. Mogelijk politie.nl denk ik.

Een gestolen toestel gaat niet zomaar ontgrendeld worden natuurlijk. 

Je kunt ook aangifte doen van de aankoop bij de politie. 

https://www.imei.info/news/how-check-imei-buying-used-iphone-or-android-phone/

Hier een stukje in de krant van gisteren. Ook oplichting met nieuwe gesealde mobiele telefoons via Marktplaats. Aangifte doen bij de politie is wel belangrijk. Overigens wel toevallig in hetzelfde Rotterdam als het krantenartikel heeft een persoon welke dezelfde naam heeft als de topic starter een restaurant en is een bekende Nederlander. 

Zo zie je maar weer, meestal is goedkoop duurkoop.

Hallo luitjes...tsja...kan er ook niet veel aan doen dat mijn naam toevallig dezelfde is van die beroemde kok uit Rotterdam. 

En ja..ik dacht idd dat het een goeie deal was. Persoon moest nieuw abonnement  maar had de telefoon niet nodig maar zat bij abonnement. 900 euro Foetsie. Eens moet de 1e keer zijn en dat was voor mij deze x. 

Politie..heeft die tijd voor aangifte? En het komt altijd op de grote hoop en zelf schiet ik er weinig mee op. En ja..natuurlijk heb ik de vorige eigenaar proberen te bellen..helaas zonder resultaat. Dus dat het niet klopt snap ik nu ook. Toch bedankt voor de antwoorden. Ook best leuk om te lezen hoe stom je zelf kan zijn. Mooie dagen gewenst 😉

Politie..heeft die tijd voor aangifte? En het komt altijd op de grote hoop en zelf schiet ik er weinig mee op. 

Altijd aangifte doen Online aangifte internetoplichting

De dader hopen juist dat mensen geen aangifte zouden doen. Bij bepaalde drempel komen politie wel in actie en als de dader gepakt wordt, heb jij de kans een deel terug te krijgen

Misschien is het goed om de naam van de verkoper te vermelden, dan zijn andere gewaarschuwd

Misschien is het goed om de naam van de verkoper te vermelden, dan zijn andere gewaarschuwd

De kans is groot dat die verkoper allang z'n account verwijderd heeft. 

Je bent nu in het bezit van een, waarschijnlijk, gestolen telefoon. Die telefoon moet terug naar de rechtmatige eigenaar. Doe dus aangifte

BTW. Die kok is toch Herman DeBlijker ??

Bij TS staat Herman De Blij.

@HermanDeBlij dit is een heel vervelende ervaring voor je en ik heb nooit gedacht eigen schuld dikke bult. Het is wel weer een wake up call voor een ieder. Daarnaast zie je dan toch ook weer wat telecom bedrijven doen met gestolen telefoons. Het “blokkeren” op afstand en dat de telefoon onbruikbaar is. Aangifte doen bij de politie is altijd goed om te doen. Zie de eerdere reactie waarin het krantenartikel zat. Die gastjes zijn uiteindelijk toch opgepakt. 

Reageer