Skip to main content

Beste,

 

Jarenlang heb ik een abbonement bij jullie lopen en altijd blijkbaar dus teveel betaald voor de toestellen.

Dit dus:

 

De kwestie heeft te maken met telefoons die aangeboden werden als gratis, maar die feitelijk door klanten in hun maandelijkse abonnementskosten werden betaald. Omdat de maandbedragen niet omlaag gingen na afloop van de contractperiode, hebben veel mensen te veel betaald. Sinds begin 2017 is de praktijk verboden.

Deze deal op hoofdlijnen werd na ruim een jaar praten bereikt met de Consumentenbond en stichting ConsumentenClaim. De bond trekt een collectieve rechtszaak tegen de providers in. Consumenten hadden tot 1 september de tijd om zich als gedupeerde te melden. Als de schikking de komende maanden verder is uitgewerkt, worden de mensen die dat gedaan hebben ingelicht.

 

Helaas krijg ik via een claim bureau een schikking toegewezen, en die van jullie wordt letterlijk weggewimpeld. Kortom, ik ben benieuwd hoe dit nou kan ?

 

Er wordt niet voor niets een schikking getroffen met de telecom gebruikers.

 

Graag hoor ik uw reactie.

 

met vriendelijke groet,

j.

Dag J, welkom op het forum. 

Op basis van uw gegevens heb ik dit hier nagevraagd. Ik heb hetzelfde antwoord ontvangen dat bekend hoort te zijn bij u. Zie hieronder.

Hoe het kan dat een claimbureau u een schikking aanbiedt? Ik heb oprecht geen idee. Op basis van onze gegevens heeft u hier geen recht op. Op persoonlijk vlak zou ik zeggen: maak er vooral gebruik van. 

 

Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uw Apple iPhone 5s 16GB (Silver), mobiel nummer 06******44 en contractstartdatum 27-11-2013. In uw specifieke geval hebt u een korting ontvangen op uw toestel van € 73,10.