Skip to main content

Hi,

Sinds een aantal jaar inmiddels wonen wij in het net-aan buitengebied. Aangezien onze Wi-Fi al enorm bagger is, heb ik mij aangemeld voor een unlimited abonnement om nu en dan bij te springen met tetheren via de USB.

Ik ben deze maand overgestapt van Tele2 naar KPN in de hoop dat mijn 4G snelheid erop vooruit zou gaan. Helaas is het enige verschil dat ik maandelijks 8 euro duurder uit kom. En gevoelsmatig nóg frequenter slecht internet heb. Op een goede avond tik ik net de 4.5mbit/s download en 1mbit/s upload. En dat nog met de tweekanaals netwerkversnelling (zo wordt de Wi-Fi en 4G in de gaten gehouden en pakt deze het snelste netwerk).

Zijn er enige tips om mijn 4G snelheid op te krikken of is het een kwestie van wachten op 5G?

 

Mvg

Heb je op de 4G dekkingskaart gekeken wat bij jou de dekking zou moeten zijn?


Heb je op de 4G dekkingskaart gekeken wat bij jou de dekking zou moeten zijn?

Hi Wjb,

 

 

De kaart geeft het volgende aan. Oftewel tot 300 Mbit/s. Helaas snoep ik daar echt maar een fractie van mee.


Dan hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren om hier in te duiken.


Heel herkenbaar.  Hier kan je zien wat jouw positie tov de zendmasten is. https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten vul je postcode en huisnummer in. Welke kleur hebben de pijlen?


Heel herkenbaar.  Hier kan je zien wat jouw positie tov de zendmasten is. https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten vul je postcode en huisnummer in. Welke kleur hebben de pijlen?

:sweat:

 


Weet je zeker dat het via tele2 gaat? Misschien dat ik daarom geen toegang heb?


Huh dat is vreemd. Ik klik de link aan en als ik mn postcode en huisnummer invul zie ik precies waar de masten staan. Je mag eventueel in een pb je postcode en huisnummer geven dan kijk ik met je mee.


De dekkingskaart zegt bij mij het zelfde als bij jou maar de werkelijkheid is dit. Dramatisch dus!

 


Hoi @Giobanno, welkom op ons forum!
Slechte dekking is helaas op korte termijn weinig aan te doen al helemaal op plekken als natuurgebieden. 
Je zou er wel voor kunnen kiezen te investeren in een buitenantenne maar ik weet ook niet zeker of dat hier gaat helpen.