Skip to main content
Vraag

Traag internet op mobiel

• April 2, 2026
  • 3 reacties
  • 18 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een snelheid probleem. Recent overgestapt naar KPN, was 400Mbps beloofd, maar via speedtest kom ik niet hoger dan 10Mbps uit, zelfs YouTube heeft soms even nodig, erg vervelend. En wanneer ik iets aan het downloaden ben dan stopt al het ander, ik kan dan niet browsen tenzij het download klaar is of geannuleerd, waarschijnlijk omdat het zo traag is. Voorheen dit niet eerder meegemaakt, alleen na de overstap naar KPN, mobiele instellingen zijn in de tussentijd niet aangepast.

Heb een restart uitgevoerd, simkaart opnieuw erin geplaatst, instellingen reset.

Volgens KPN dekking heeft mijn omgeving 5G, maar ik zit altijd op 4G met 1,2 of 3 streepjes. Maar goed omgeving zou niet moeten uitmaken aangezien wanneer ik inschrijf moet ik mijn adres e.d. doorgeven, daar(mijn omgeving) baseer je het snelheid op neem ik aan, en niet het maximale beschikbaar ergens anders in NL waar je nooit komt.

Mijn mobiele instellingen lijken goed.

Bellen is niet mogelik, daarom wou ik graag contact opnemen via Chat maar dat is niet mogelijk, erg apart in 2026, en via email kon het ook niet. Alleen bellen en Community.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 2, 2026

Beste ​@Idkmoetietsverzinnen je kunt via onderstaande link een terugbelafspraak maken of via Facebook, X of Instagram contact opnemen.

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community ​@Idkmoetietsverzinnen, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat vreemd dat je internetsnelheid zo veel lager uitpakt dan de bedoeling is 😕 Zo te lezen heb je zelf ook al het één en ander geprobeerd om de boel goed aan de praat te krijgen, maar zonder resultaat.

Ik zie dat JanD een aantal manieren heeft benoemd om contact met ons te leggen, maar wil je eerst adviseren om onze online probleemoplosser voor problemen met je mobiele verbinding nog te doorlopen. Deze online tool gebruikt je MijnKPN inlog om specifiek jouw aansluiting te controleren, dus hopelijk worden de oorzaak en oplossing via die weg gevonden!![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>

Zo nee, dan is het mogelijk om online hulp te krijgen via Facebook messenger, InstagramX.com en Bluesky. Laat je weten of het gelukt is om je verbinding op het snelle 5G te krijgen?

Hoi ​@Maja van KPN  ,

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb contact opgenomen via Facebook messenger. Mijn sim kaart in een ander mobiel geplaatst om te testen, ik kom niet hoger uit dan 7-9 mbps thuis, en op werk is het nog minder. Ik was verteld om gewoon Wi-Fi te gebruiken, terwijl dat niks met het probleem te maken heeft.

Ik wou het abonnement aanpassen maar dat is niet mogelijk, er staat dat het maar 1x per maand mag, en vorige maand kreeg ik hetzelfde melding, terwijl het nooit aangepast is en ik een nieuwe klant ben.

Snap niet zo goed waarom het zo traag is, zelfs op 4g had ik beter verwacht. Ik heb geen metaal hoesje, uw trouble shooting geprobeerd, en nog meer, probleem is in een ander telefoon ook hetzelfde met hetzelfde simkaart. Het lijkt er gewoon op dat het bereik erg slecht is thuis en op werk, dus dat is 90% van mijn mobiele gebruik waar ik traag op moet internetten waar ik 400 mpbs voor betaal maar uit kom op 9mbps max

Mvg,