Skip to main content

Hallo, ben ik de enige die heel erg traag internet heeft in de buurt, ik woon ongeveer 200m van een LTE tooren af, maar alsnog haal ik de 250mbps die ik had niet meer, echter is dat nu 5-10mbps dit is erg teraag, en zou het zonde vinden om mijn abonoment stop moeten te zetten, ik gebruik 4G voor alles, en heb daarom onbepert data

Dit is vaker voor gekomen, en vlak daar naa, zijn ze bezig geweest met de torens in de buurt, maar dit probleem ondervindt zich voor langer dan 3 weeken.

Hoi @celery278 

Welkom op de community van KPN.

Een zendmast met alleen 4G (LTE) bestaat niet bij KPN, elke zendmast van KPN heeft meerdere frequenties (2G, 4G en 5G).

Heb je al eens geprobeerd om je smartphone op 5G te zetten?
Mits jouw smartphone 5G ondersteund natuurlijk.
Dit kun je instellen in het instellingenmenu van je smartphone, onder mobiel netwerk of netwerkinstellingen.

Daarnaast kun je een KPN zendmast herkennen aan de “zwarte streepjes” aan de onderkant van elke zendmast, zitten die er niet dan is het een zendmast van een andere provider.

Het je geen 5G op je smartphone, dan zou je een keer de netwerkinstellingen kunnen resetten, hiermee haal je dan de meeste fouten weg, en laad jouw smartphone de juiste netwerkinstellingen weer in.


Hoi @celery278, welkom! Traag internet is niet fijn. Michel geeft goede tips om hier wat aan te kunnen doen. Heb je deze kunnen testen? 


Reageer