Skip to main content

Hallo, 

Ik ben sinds twee weken overgestapt met mobiel naar KPN. Helaas ervaar ik vanaf dat moment dat mobiel internet zeer traag is. Een simpele webpagina openen duurt zeer lang met laden en via Netflix of YouTube iets kijken is onmogelijk. Spotify hapert. Bij snelheidtest wordt ook aangegeven heel traag internet terwijl in mijn scherm wel 5G staat. Telefooninstellingen zijn nagekeken en telefoon is gloednieuw dus daar ligt het niet aan. Graag een oplossing hiervoor want ik ben er na de overstap echt op achteruit gegaan. 

@Saskia1979 Welk abonnement kwa data heb je?

En is dit overal of enkel thuis/binnen?


Ik heb een 0 GB abonnement waarbij ik data deel via onbeperkt abonnement van echtgenoot. Hij heeft geen problemen. 

 

Overal. Thuis (als ik geen wifi gebruik), onderweg. Locatie maakt niet uit, internet blijft traag. 


En hoeveel data krijg je dan van je man?

Want zolang je dus geen data heb heb dan dus geen internet.

 

 

 


20 gb per maand dus dat is heel probleem niet. Het is ook niet dat ik geen internet heb maar dat het heel erg traag is. Een simpele webpagina laden kost al 30 seconden (!). 


Hoi @Saskia1979 en welkom op het forum! Gek dat de verbinding zo traag is, ondanks de 20 GB die je van je echtgenoot krijgt. Heb je het toestel al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt? Ik ben benieuwd of het daarna sneller werkt. 


Hoi @Saskia1979 en welkom op het forum! Gek dat de verbinding zo traag is, ondanks de 20 GB die je van je echtgenoot krijgt. Heb je het toestel al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt? Ik ben benieuwd of het daarna sneller werkt. 

Ja dat heb ik uiteraard zeker geprobeerd. Blijft traag. 


Goed dat je dit al geprobeerd hebt. Zou je voor de zekerheid je simkaart eens in een ander toestel willen testen? De kans is klein dat het aan je toestel ligt, gezien je al aangeeft dat deze nieuw is, maar zo kunnen we 100% zeker uitsluiten dat het hem daar niet in zit. Mocht de verbinding dan ook traag blijven, dan kan ik het verder oppakken met je. Laat je hier weten wat de resultaten zijn? Ik hoor graag van je! 


 

Goed dat je dit al geprobeerd hebt. Zou je voor de zekerheid je simkaart eens in een ander toestel willen testen? De kans is klein dat het aan je toestel ligt, gezien je al aangeeft dat deze nieuw is, maar zo kunnen we 100% zeker uitsluiten dat het hem daar niet in zit. Mocht de verbinding dan ook traag blijven, dan kan ik het verder oppakken met je. Laat je hier weten wat de resultaten zijn? Ik hoor graag van je! 

 

Het ligt niet aan de telefoon. Net simkaart in telefoon van echtgenoot (die ook kpn heeft en die wel snel mobiel internet heeft) en ook daar is mobiel internet traag. Dank dat jullie verder kijken naar de verbinding en waarom zo traag is bij mij. Hopelijk is er snel een oplossing..... 


En in MijnKPN zie je wel staan dat je data heb?

 


Probleem is opgelost gelukkig. Kennelijk ging het data delen toch niet goed ondanks feit dat mijn echtgenoot dat ingesteld had op zijn telefoon. Pas toen hij via zijn kpn ID mijn telefoonnummer had gekoppeld en opnieuw data deelde toen lukte het en werd mobiel internet ook gewoon snel. Nu zie ik in MijnKPN wel dat ik data heb (eerst niet). Dank voor de tip Roos 🙂

@Kpn wellicht goed om hiernaar te kijken want het is natuurlijk vreemd dat data delen op zo'n omslachtige manier moet. Daarnaast hoop ik dat ik geen hoge factuur krijg omdat ik afgelopen twee weken dus kennelijk zonder mobiele internet bundel heb rondgelopen 😞


Dat is wat ik vanaf moment 1 al dacht, dat je dus geen data gedeeld kreeg.

Vandaar nogmaals die opmerking om daar nu echt te gaan kijken.

 

Gelukkig werkt het nu!


Fijn dat het gelukt is! 😄 Je krijgt geen hoge factuur, er zijn geen extra kosten voor MB's verbruiken buiten je eigen bundel. Je internet wordt alleen trager (wat je al gemerkt hebt). 


Probleem is opgelost gelukkig. Kennelijk ging het data delen toch niet goed ondanks feit dat mijn echtgenoot dat ingesteld had op zijn telefoon. Pas toen hij via zijn kpn ID mijn telefoonnummer had gekoppeld en opnieuw data deelde toen lukte het en werd mobiel internet ook gewoon snel. Nu zie ik in MijnKPN wel dat ik data heb (eerst niet). Dank voor de tip Roos 🙂

@Kpn wellicht goed om hiernaar te kijken want het is natuurlijk vreemd dat data delen op zo'n omslachtige manier moet. Daarnaast hoop ik dat ik geen hoge factuur krijg omdat ik afgelopen twee weken dus kennelijk zonder mobiele internet bundel heb rondgelopen 😞

hoe kun je zien of je data hebt?


Dat is wat ik vanaf moment 1 al dacht, dat je dus geen data gedeeld kreeg.

Vandaar nogmaals die opmerking om daar nu echt te gaan kijken.

 

Gelukkig werkt het nu!

hoe kun je zien of je data hebt?