Skip to main content

Hallo,
Ik heb op dit moment twee mobiele nummers met verschillende telefoonnummers aan Mijn kpn account gekoppeld zitten, maar ik wil deze twee nummers nu graag in losse accounts hebben. Echter kan ik er maar niet achter komen hoe ik deze nummers los koppel. Als ik bij MijnKPN op product ontkoppelen klik, dan ontkoppelen beide telefoonnummers van mijn account. Is hier iets aan te doen? Of kunnen deze nummers niet meer ontkoppelt van elkaar worden?

Hoi @Daphne123, welkom op het forum! Zoals je het beschrijft lijkt het erop dat beide telefoonnummers (met hun bijbehorende abonnement) ook aan hetzelfde klantnummer gekoppeld zijn. In dat geval krijg je dat als je een ervan aan een MijnKPN koppelt, ze beide gekoppeld worden. En dat ze ook beide ontkoppeld worden als je een van beide ontkoppelt. Als je het forumprofiel zou willen invullen en hier weer reageert als je dit gedaan hebt kan ik dit voor je controleren.

 

Als ze inderdaad aan hetzelfde klantnummer gekoppeld zijn, is het in de meeste gevallen ook wel mogelijk om dit te laten splitsen.

Ik heb dit toch nog even nagekeken hoe het zit met splitsen van een klantnummer, @Daphne123. Dat is mogelijk mits het af te splitsen abonnement géén toestelkrediet bevat. Dit omdat het toestelkrediet ook gekoppeld is aan het klantnummer. Bij het splitsen krijgt het abonnement een nieuw klantnummer, en dat zou het toestelkrediet contract dan ongeldig maken. In dat geval moet eerst het toestelkrediet worden afgelost. Daarna kan het wel gesplitst worden. Bij het splitsen kan verder ook niets gewijzigd worden aan de tenaamstelling van het abonnement. En er mag geen sprake zijn van een betaalachterstand. 

 


Hallo @Erik_ 

heb gebeld met de klantenservices van kpn en die zeiden dat je het niet kon splitsen want het staat idd op 1 klant nummer ...


Ik heb dit toch nog even nagekeken hoe het zit met splitsen van een klantnummer, @Daphne123. Dat is mogelijk mits het af te splitsen abonnement géén toestelkrediet bevat. Dit omdat het toestelkrediet ook gekoppeld is aan het klantnummer. Bij het splitsen krijgt het abonnement een nieuw klantnummer, en dat zou het toestelkrediet contract dan ongeldig maken. In dat geval moet eerst het toestelkrediet worden afgelost. Daarna kan het wel gesplitst worden. Bij het splitsen kan verder ook niets gewijzigd worden aan de tenaamstelling van het abonnement. En er mag geen sprake zijn van een betaalachterstand. 

 

Als jij dan ook binnen de voorwaarden valt, dan kunnen we jouw klantnummer prima splitsen. Vul in dat geval je forumprofiel in, dan kijk ik dit verder na en kan het verzoek hiervoor indienen.