Skip to main content
Antwoord

Twee simkaarten gekregen bij abonnement, is er iets mis gegaan?

• October 21, 2025
  • 6 reacties
  • 55 keer bekeken

Goedemorgen,

Vandaag is mijn nummer overgezet naar mijn nieuwe simkaart. Maar bij de bestelling van het mobiel abonnement heb ik twee simkaart gekregen. Allebei opvolgend in bestelnummer. Terwijl ik volgens mij toch maar een abonnement heb besteld/afgesloten.

Nu is het overzetten van het nummer goed gegaan en ik heb gewoon een werkende simkaart met mijn huidige nummer. Maar het andere nummer van de andere simkaart die ik heb gekregen staat wel nog tussen mijn producten.

Volgens mij is hier iets mis gegaan. Ik wil namelijk niet voor twee abonnementen gaan betalen als ik maar 1 besteld heb. Valt dit nog te annuleren? Deze waren een maand geleden besteld, maar door drukte en onduidelijk was het uitgesteld om mij erover te informeren.

Mocht er in het ergste geval twee abonnementen geregistreerd staan, want in mijn mail zie ik dat de simkaarten zijn geactiveerd voor de overdrachtdatum (ik was er niet aan toe gekomen, dus dat is door KPN zelf gedaan?)… gok ik dat het te laat zal zijn om het tweede abonnement stop te zetten? 

In dat geval heb ik een andere vraag. Mijn vriendin wilt ook overstappen, maar wilt haar nummer behouden, zou dan het nummer overgezet kunnen worden naar het tweede abonnement?

Voor enige verduidelijking van mijn mogelijk complexe vragen hoor ik het graag.

Beste antwoord door Woud-Thomas

Update: Ik ben gistermiddag nog naar de KPN winkel geweest. Ik ben er goed geholpen, maar helaas was de besteldatum van de tweede simkaart ook de ingangsdatum (niet de startdatum van het contract (en de activatie/bevestiging van de simkaart door KPN wordt automatisch gedaan 3 weken na besteldatum, staat ook in het contract wat ik nog even heb teruggelezen).

Hoogst waarschijnlijk heb ik zelf per ongeluk twee abonnementen afgesloten en helaas is dus de 14 dagen termijn net voorbij en zit ik 'vast’ aan een jaarcontract. Volgende keer beter opletten dus.

Maar ik kreeg wel gelijk advies in de winkel dat ik na de eerste maand de bundel in het contract kan wijzigen naar de goedkoopste bundel om de kosten te beperken. Maar daarintegen heb ik nog een klein geluk, mijn vriendin wilt ook overstappen naar KPN, dus zal via nummerportering dat contract nemen. Maar dat gaan we dan binnenkort in de winkel regelen. Zodat het goed verloopt en ik niet nog een abonnementen afneem haha.

Al met al, goed geholpen en gelukkig goed afgelopen. Alleen volgende keer toch beter opletten bij het bestellen. Dus hopelijk heeft iemand nog baat bij dit topic. En als ik de termen goed begrijp, kan dit topic gesloten worden.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 21, 2025

Dat is raar gegaan….

Bel hiervoor de klantenservice of ga naar een kpn winkel om dit zo snel mogelijk op te lossen. De kpn moderators via dit forum kunnen dat niet.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com.
Of bezoek een winkel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 21, 2025

Ik had waarschijnlijk eerder aan de bel moeten trekken, maar ik ga straks gelijk even naar een kpn winkel om te kijken of ze mij kunnen helpen hiermee. Bedankt voor de snelle reactie PeterG !

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 22, 2025

Update: Ik ben gistermiddag nog naar de KPN winkel geweest. Ik ben er goed geholpen, maar helaas was de besteldatum van de tweede simkaart ook de ingangsdatum (niet de startdatum van het contract (en de activatie/bevestiging van de simkaart door KPN wordt automatisch gedaan 3 weken na besteldatum, staat ook in het contract wat ik nog even heb teruggelezen).

Hoogst waarschijnlijk heb ik zelf per ongeluk twee abonnementen afgesloten en helaas is dus de 14 dagen termijn net voorbij en zit ik 'vast’ aan een jaarcontract. Volgende keer beter opletten dus.

Maar ik kreeg wel gelijk advies in de winkel dat ik na de eerste maand de bundel in het contract kan wijzigen naar de goedkoopste bundel om de kosten te beperken. Maar daarintegen heb ik nog een klein geluk, mijn vriendin wilt ook overstappen naar KPN, dus zal via nummerportering dat contract nemen. Maar dat gaan we dan binnenkort in de winkel regelen. Zodat het goed verloopt en ik niet nog een abonnementen afneem haha.

Al met al, goed geholpen en gelukkig goed afgelopen. Alleen volgende keer toch beter opletten bij het bestellen. Dus hopelijk heeft iemand nog baat bij dit topic. En als ik de termen goed begrijp, kan dit topic gesloten worden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 22, 2025

Zij kan jou overbodige abonnement overnemen (contractovername). Daarna kan er voor háár nummer een portering naar dan ‘nu’ haar KPN abonnement ingezet worden.

Let op: haar huidige nummer kan alleen geporteerd worden als zij al contractvrij is bij haar huidige provider.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Woud-Thomas ik zie dat Peter je goed heeft geholpen dank daarvoor. Ik snap dat dit dan even schrikken is maar goed dat je dan wel duidelijkheid hebt gekregen. Zijn de stappen voor herstel nu gezet via de winkel?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 23, 2025

Remco. Er zijn per ongeluk 2 abonnementen afgesloten. Vandaar 2 simkaarten. De 14 dagen opzegtermijn is helaas al voorbij.

Maar een vriendin gaat het overbodige abonnement overnemen, want die wil toch al naar kpn. En dan daarop haar (de vriendin) nummer laten overzetten. (op een lopend abonnement kan een nummer geporteerd. De term daarvoor ben ik effies kwijt.)