Skip to main content

Goedendag,
Dit kan wel en zelfs met KPN telefoonnummers.

Ik bel al jaren met 1 sim kaart en 2 nummers via (echte) i-phone’s waar geen 2 simkaarten in passen.
Dit is via een ander bedrijf welke zaken doet met KPN.

Eigenlijk wel jammer dat KPN dit zelf nooit heeft willen ondersteunen.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt, afgesplitst van topic

Dit kun je ook makkelijk zelf verzorgen, nummer 1 in de telefoon en nummer 2 doorschakelen naar nummer 1, altijd bereikbaar op die ene sim, alleen betaal je wel de kosten voor het doorschakelen.

 


Dit kun je ook makkelijk zelf verzorgen, nummer 1 in de telefoon en nummer 2 doorschakelen naar nummer 1, altijd bereikbaar op die ene sim, alleen betaal je wel de kosten voor het doorschakelen.

 

Zo kan het ook alleen is dan uitbellen op 2 verschillende nummers lastiger.
Zoals ik het gebruik kan ik zien wie mij belt en via welk nummer en kan ik uitbellen via het nummer welke ik wens.
Daarnaast kan ik de bereikbaarheid per telefoonnummer zelf instellen.

 

Gewoon KPN nummers via een ander, klein bedrijf.
Helaas doet dit bedrijf geen zaken meer met KPN voor nieuwe klanten, die kunnen de zelfde dienst krijgen via een andere aanbieder.


Daar zit een stapje tussen en dat noemt men ook wel spoofen, je hebt maar 1 nummer op je telefoon, kan namelijk nooit twee nummers op 1 simkaart en je telefoon kan dit ook niet verwerken, die stap zit er dus tussen.

Dit word ook gebruikt om fraude mee te plegen of je een abonnement aan te laten gaan.


Fraude kan met elke telefoon en elk nummer worden gepleegd.

De dienst welke ik gebruik is gewoon legaal en wijst beslist niet op fraude, deze wordt door veel bedrijven gebruikt om zakelijk en prive gescheiden te houden.

Dat er een stapje tussen zit en spoofen zou kunnen heten zou kunnen.

Waar het mij als consument om gaat is dat ik dit kan gebruiken zonder dat ik hiervoor een extra telefoon of een andere telefoon als gewenst hoef te gebruiken.

 

Wat vooral jammer is is dat grote bedrijven als KPN dit niet willen aanbieden.


Klopt dat die dienst geheel legaal is, geef alleen aan dat dit ook gebruikt kan worden om illegale dingen te doen, ikzelf persoonlijk ben voor een verbod op deze mogelijkheden, het was bedoeld voor bedrijven met veel medewerkers dat ze altijd via het hoofdnummer naar buiten toe communiceerden en niet hun rechtstreekse nummer en dit kan misbruikt worden.

KPN bied dit inderdaad niet aan, het is voor hun geen dienst wat ze wat oplevert, het blijft een niche markt waar er maar een beperkt aantal klanten te bedienen mogelijk zijn, en als het straks toch verboden word, het ligt namelijk nogal onder vuur zitten ze met probleem.

 

https://nl.spoofmyphone.com/hoe-te-nep-beller-id


Kun je dan niet beter whatsapp, of nog beter diensten als Telegram ook gaan verbieden?

Die worden net als dubbele nummers, telefoons, computers en alles wat ja maar kunt bedenken gebruikt om illegale dingen te doen…

 

Als ik voor elk nummer extra moet betalen dan heb ik hier geen problemen mee dus ik zie nog niet zo waarom het voor KPN niets op zal leveren om deze service aan te bieden.

Maar goed, jij en ik kunnen de wereld toch niet veranderen.

Jij zal je gewenste verbod er niet door kunnen krijgen en ik de wens dat KPN dit zelf aan gaat bieden niet.

Zo lang ik hier nog gebruik van kan maken op deze wijze of bijvoorbeeld rechtstreeks via T-Mobile via eSim (bied KPN geloof ik ook niet aan) dan doe ik dat.

Zo hoef ik niet net als vroeger met 2 telefoons in de ronde te lopen.

Vroeger is immers geweest.


Klopt dat die dienst geheel legaal is, geef alleen aan dat dit ook gebruikt kan worden om illegale dingen te doen, ikzelf persoonlijk ben voor een verbod op deze mogelijkheden, het was bedoeld voor bedrijven met veel medewerkers dat ze altijd via het hoofdnummer naar buiten toe communiceerden en niet hun rechtstreekse nummer en dit kan misbruikt worden.

KPN bied dit inderdaad niet aan, het is voor hun geen dienst wat ze wat oplevert, het blijft een niche markt waar er maar een beperkt aantal klanten te bedienen mogelijk zijn, en als het straks toch verboden word, het ligt namelijk nogal onder vuur zitten ze met probleem.

 

https://nl.spoofmyphone.com/hoe-te-nep-beller-id

Net even zitten te kijken op je link maar dit is totaal iets anders als waar ik het over heb.
Ik heb het over een abonnement waar ik 2 telefoonnummers heb en 1 sim kaart gebruik.
Gewoon betaald, geregistreerd en op mijn eigen naam.
Als ik zo onnozel zou zijn hier mensen mee op te lichten dan komen ze gelukkig zonder al te veel moeite bij mij uit.

Deze dienst heeft totaal niets met oplichting te maken tenzij je het wel heel erg ver zoekt maar dan kun je elke dienst of voorwerp wel benoemen.
Immers, een muts, zonnebril en mondkapje maken een gezicht al bijna net zo onherkenbaar als een bivakmuts…

Om bij de topic te blijven, Als KPN de mogelijkheid bied om 2 nummers via mijn sim (of iphone 11) aan te bieden dan hoor ik dit graag.
Wellicht worden wij het eens over overstappen.


Wat vooral jammer is is dat grote bedrijven als KPN dit niet willen aanbieden.

Ik denk dat services zoals tweedenummer.nl die aanbood achterhaald zijn nu dual-sim toestellen eigenlijk de standaard gaan worden.

Nu denk ik dat je uit bent op de mogelijkheid om tegen een (zeer) laag bedrag een tweede nummer op hetzelfde (zakelijke) abonnement te willen hebben, maar dat is commercieel gezien uiteraard niet "slim".


Nee hoor, eerder schreef ik : ":Als ik voor elk nummer extra moet betalen dan heb ik hier geen problemen mee dus ik zie nog niet zo waarom het voor KPN niets op zal leveren om deze service aan te bieden.”

Als ik uit ben op een lage prijs (met de bijbehorende mindere service) dan kies ik wel voor andere bedrijven als KPN.
Ik ben uit op gemak, geen 2 telefoons, gewoon bellen en gebeld worden met en via de nummers welke ik wil en vooral onbezorgd gebruik maken van telecom diensten.

Een duaslsim telefoon past hier niet bij.
Ik bel al jaren i-Phone en ben tevreden dus wil dit graag zo houden.


Een duaslsim telefoon past hier niet bij.
Ik bel al jaren i-Phone en ben tevreden dus wil dit graag zo houden.

Maar de moderne iPhones zijn dual-SIM (SIM + eSIM) en KPN ondersteunt eSIM.

Je kunt daarmee eenvoudig twee telefoonnummers actief hebben op een moderne iPhone.


Maar de moderne iPhones zijn dual-SIM (SIM + eSIM) en KPN ondersteunt eSIM.

Je kunt daarmee eenvoudig twee telefoonnummers actief hebben op een moderne iPhone.

Die dienst is mij bekend, de laatste keer dat ik hierover belde met o.a. KPN  was T-Mobile de enige waar dit mogelijk was.
Ik ga dit eens opzoeken.
Bedankt!


Die dienst is mij bekend, de laatste keer dat ik hierover belde met o.a. KPN  was T-Mobile de enige waar dit mogelijk was.
Ik ga dit eens opzoeken.

Zie dit topic.


Zie dit topic.

Thanx!

Begin is overigens niet erg hoopvol….

“Voor nieuwe klanten kan de e-sim nog niet gelijk meebesteld worden. Dit komt met een paar weken beschikbaar.”

Hopelijk is deze paar weken inmiddels voorbij.
KPN?


“Voor nieuwe klanten kan de e-sim nog niet gelijk meebesteld worden. Dit komt met een paar weken beschikbaar.”

Helaas gaat de activatie van een eSIM bij KPN alleen door eerst een gewone simkaart voor dat nummer in een telefoon te stoppen. KPN verstuurt immers een SMSje naar het nummer bij het activeren van de eSIM. Hierdoor moet je bij KPN dus altijd beginnen met een gewone simkaart. :confounded: Te zot voor woorden.


Helaas gaat de activatie van een eSIM bij KPN alleen door eerst een gewone simkaart voor dat nummer in een telefoon te stoppen. KPN verstuurt immers een SMSje naar het nummer bij het activeren van de eSIM. Hierdoor moet je bij KPN dus altijd beginnen met een gewone simkaart. :confounded: Te zot voor woorden.

Zonde dat dit dan weer zo moeilijk moet inderdaad.
Zal kijken of ik ze kan bellen, dat is helaas geen makkelijke opgave.
Thanx


Dat is bij T-Mobile precies hetzelfde hoor, heb je ook eerst je gewone sim kaart nodig, dit zal wel zijn om fraude tegen te gaan.

Anders kan je een e-sim aanvragen van een willekeurig nummer als er geen bevestiging of controle op komt.


Dat is bij T-Mobile precies hetzelfde hoor, heb je ook eerst je gewone sim kaart nodig, dit zal wel zijn om fraude tegen te gaan.

Nee hoor, bij T-Mobile heb je geen gewone simkaart nodig, daar kan je de eSIM eenvoudig activeren met het scannen van een QR-code.


Is dat weer aangepast, in het begin ging het niet, nou ja, KPN loopt toch al een stuk achter op dat gebied, trouwens het enige waar ze op achterlopen.


Reageer