Skip to main content
Beantwoord

Tweede nummer activeren in Whatsapp lukt niet

• August 12, 2025
  • 2 reacties
  • 60 keer bekeken

Sinds vandaag heb ik een zakelijke e-sim op mijn iphone15 pro, naast mijn bestaande prive KPN abonement (gewone SIM). Ik had gelezen dat ik mijn zakelijke telefoonnummer kon koppelen aan Whatsapp business zodat ik daarnaast via de normale app kon blijven appen met mijn privé nummer. Helaas werkt dit niet. Als ik mijn zakelijke nummer toevoeg aan whatsapp business krijg ik wel de vraag of het nummer juist is (en dat is zo) en vervolgens bij het aanvragen van de verificatiecode de foutmelding dat het om veiligheidsredenen niet mogelijk is om in te loggen (en dus geen code te sturen via sms). Ook de optie voor een code via telefoon geeft dezelfde melding. Ik lees dat dit best vaak voor komt , maar een duidelijke oplossing heb ik nergens kunnen vinden. Moet ik wellicht iets aanpassen in mn instellingen om die code te krijgen?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@LeonBriet, ik durf zo niet te zeggen waar dit aan ligt. Je kunt dan toch het beste eens navragen bij Whatsapp zelf via de contactpagina bijvoorbeeld: Contact opnemen met WhatsApp

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 13, 2025

Beste ​@LeonBriet even de helpdesk van WhatsApp raadplegen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 14, 2025

Hallo ​@LeonBriet, ik durf zo niet te zeggen waar dit aan ligt. Je kunt dan toch het beste eens navragen bij Whatsapp zelf via de contactpagina bijvoorbeeld: Contact opnemen met WhatsApp