Skip to main content
Ik wil graag een 2e simkaart voor de auto. Ben nu in het bezit van een auto met autotelefoon. Wat zijn de mogelijkheden? Vrgr Eddy Boerman



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
Hoi @Eddyboerman, Welkom op het forum. Er zijn verschillende mogelijkheden wat betreft telefoneren in de auto. Je geeft aan dat je in het bezit bent van een autotelefoon. Je kunt ervoor kiezen om een DUO simkaart aan te vragen. Dit is een extra simkaart met hetzelfde nummer/abonnement die je al hebt lopen bij KPN. Daar zit wel een nadeel aan. Voorwaarde daarin is dat pas als het ene toestel uitstaat, het andere toestel aan gezet kan worden en andersom. Is het geen optie dat je je mobiele telefoon uitzet als je in de auto stapt, dan zou je een nieuw abonnement kunnen overwegen. Een overzicht van onze abonnementen kun je vinden op deze pagina. Prepaid is natuurlijk ook een mogelijkheid. Zit de gewenste mogelijkheid er niet tussen, is het misschien het overwegen waard om een carkit o.i.d. aan te schaffen. Mocht je nog vragen hebben of toelichting over bijv. een nieuw abonnement en/of DUO kaart willen hebben, hoor ik dat graag van je.
Goedemiddag @Eddyboerman, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
Daar zit wel een nadeel aan. Voorwaarde daarin is dat pas als het ene toestel uitstaat, het andere toestel aan gezet kan worden ...



Volgens mij klopt dat niet helemaal. Je kunt beide toestellen wel tegelijkertijd aan hebben. Maar er is altijd maar 1 simkaart actief. Dus als er dan iemand belt, gaat alleen het toestel met de actieve kaart over. Als je dat toestel dan even later uit zet, dan word automatisch de andere simkaart actief. En word je daarop gebeld.



Op het moment dat je beide toestellen aan hebt, en je belt zelf met 1 van de toestellen, dan is dat toestel vanaf dat moment het actieve toestel.



Als je dus uit de auto stapt, dan is het belangrijk dat de je autotelefoon uit zet. Of dat die automatisch uit gaat als je de auto uit zet. Anders blijft die actief en kan niemand je bereiken.

Reageer