Skip to main content

Beste, ondertussen duurt dit al enige tijd dat er langere tijd (ergens rond de 20 seconden) overheen gaat voordat daardwerkelijk een beltoon hoorbaar wordt. We zijn met meerdere gebruikers in huis en wij hebben er allemaal last van. Nu heb ik ook een telefoon voor mijn werk bij een andere MNO en daar hebben we dat probleem niet. Wij maken gebruik van een Samsung A53 die helemaal up-to-date is qua patches etc. Er is 1 telefoon op KPN en de andere is nog een Telfort abonnement (ook MNO KPN).

Nu zijn er al eerder topics geweest waarbij een mast als probleem werd geschetst maar het maakt niet uit waar wij zijn in Nederland of daarbuiten.

Staat “Bellen via 4G” wel aan in de instellingen van jouw toestel? Anders moet het toestel voor bellen terugschakelen naar 2G, wat trager is. Ook is de geluidskwaliteit dan minder en kan je geen internet gebruiken tijdens het gesprek.


Beste RBxx, bijzonder eigenlijk. 5G/4G/3G/2G staat aan en het schuifje bellen bij voorkeur via 4G stond uit en dat was inderdaad de schijnbare oplossing. Ik denk dat die met een update verloren gegaan is omdat wij daar nooit last van hebben gehad. Een goed advies en dank daarvoor.


Goed om te horen @KeTa en graag gedaan.