Skip to main content
Beantwoord

Unlimited aangepast door KPN per 1 september 2024

  • 29 August 2024
  • 27 reacties
  • 544 keer bekeken

Hallo,

 

Kpn heeft net gemaild. Ik heb het oude unlimited. Ik krijg nu snap 1 september  20 gb per dag, 75 gb in de EU en 75 gb om te delen. Dus hetzelfde als superunlimited. Is de snelheid nu ook 600 mbit. 

Hallo @Wouterradiofan ,

Nee, de snelheid blijft bij jouw abonnement ongewijzigd. 

Wat wel wijzigt: 

 

Meer voordelen voor oud Unlimited klanten
 

Goed nieuws voor Unlimited klanten! Klanten die momenteel een Unlimited abonnement hebben van vóór 5 februari 2024 ontvangen meer voordelen. Dat betekent meer MB’s delen, meer roaming in de EU en een grotere dagbundel.

 

 

Huidige situatie

Nieuwe situatie

MB’s delen

50 GB

75 GB

EU Roaming

50 GB

75 GB

Dagbundel

10 GB

20 GB

 

Huidige Unlimited abonnementen blijven gelijk.

Alleen Unlimited abonnementen die vóór 5 februari 2024 zijn afgesloten passen we aan. We veranderen niks aan de huidige Unlimited abonnementen.

 

Ingangsdatum

De ingangsdatum verschilt per klant. De nieuwe bundel gaat in vanaf de nieuwe factuurperiode. 


Hallo Noordzee,

 

Prima. Dan weet ik dat. Dit is al heel mooi. 


@Wouterradiofan @Noordzee  Ik heb op het oude unlimited gewoon 600 mbit op 4 streepjes en 350 op twee streepjes. Ook het abonnement waarmee ik GB deel. Dat had ik overigens ook al voor de door jou genoemde wijziging. Ik heb het oude unlimited net verlengd voor de nieuwe paketten kwamen. En 300 Mbit is idd sowieso al mooi. Door de verbeterde 5G gaat alles sowieso al sneller dan eerst, zowel in downloadsnelheid als reactietijd.


Ja ik heb verlengt in december 2023. Dus dit is precies hetzelfde als superunlimited.  


@Wouterradiofan Ik had in december verlengd en het ging op 1 april in op de oude voorwaarden. Volgens mij is het zelfs zo dat het oude unlimited geen snelheidsrestrictie heeft. Dus als het netwerk meer kan lijk je dat te krijgen, want ik heb ook weleens 650/660 Mbit gehaald, alleen dat is een piek, geen constante snelheid. Het hangt natuurlijk ook af van de drukte op het netwerk en de afstand tot de mast. Het lijkt dus sterk op super unlimited en zolang de inflatiecorrecties niet te ver oplopen kan het interessant zijn bij het oude unlimited te blijven. Of super unlimited met korting afsluiten. Op het moment van schrijven wordt het met 2,50 korting aangeboden waardoor het even duur is als het gewone unlimited binnen de nieuwe voorwaarden. Volgens mij wordt het periodiek met korting aangeboden. Als je al kunt verlengen zou je dus ook nu super unlimited met korting kunnen afsluiten, mocht dat interessant zijn. Fijn dat KPN de oude unlimiters ook de 75 ipv 50GB geeft en dus ook de hogere snelheid (want daar was eerst niks over de voorwaarden in opgenomen)


Kan nu alleen verlengen als ik een nieuwe telefoon neem. Deze is nog goed. Sint only kan eind 2025. Maar die van mij is ook, in april ingegaan. Heb 2 jaar. 


@Wouterradiofan Dan zit je voorlopig goed en krijg je hooguit een inflatiecorrectie in die twee jaar. Tegen die tijd zijn er wellicht ook weer nog betere voorwaarden en wordt een nieuwe telefoon misschien ook weer interessant. Voordeel is dat je op die manier inderdaad elk moment kunt verlengen binnen die twee jaar met een nieuwe contract. De nieuwe iPhone 16 in september heeft standaard wifi 6E, en als je thuis 1Gbit internet hebt kun je op wifi ook gewoon die snelheid halen mits je wifi systeem dit aan kan. Alleen die snelheid heb je niet nodig. Voor mijn idee zit de sweet spot op 600 Mbit voor normaal gebruik. Ik blijf ook bij m’n oudere telefoon en voorlopig nog een andere internet provider zolang KPN hier alleen nog ADSL (100 Mbit) biedt. Mobiel is KPN denk ik de beste en als Glas van KPN komt hebben we alles op KPN.


@Wouterradiofan @Noordzee  Ik heb op het oude unlimited gewoon 600 mbit op 4 streepjes en 350 op twee streepjes. Ook het abonnement waarmee ik GB deel. Dat had ik overigens ook al voor de door jou genoemde wijziging. Ik heb het oude unlimited net verlengd voor de nieuwe paketten kwamen. En 300 Mbit is idd sowieso al mooi. Door de verbeterde 5G gaat alles sowieso al sneller dan eerst, zowel in downloadsnelheid als reactietijd.

Prima, ik heb de informatie rechtstreeks van een moderator dat de snelheid niet wijzigt.

Maar ik heb voor de duidelijkheid in mijn eerste reactie het oude maximum weggehaald. Het kan inderdaad zo zijn dat dit oude maximum al eerder verhoogd is waar mogelijk zonder dat daar ruchtbaarheid aan gegeven is. 


@Noordzee Dat zou inderdaad goed kunnen dat dit zonder ruchtbaarheid is gebeurd. Ik vond het leuk te testen toen ik hoorde over de nieuwe frequenties die live gingen. Het verschil tussen Unlimited en Super Unlimited biedt de mogelijkheid vanuit marketing af en toe 2,50 korting te geven. Op Super Unlimited. En het is slim om alle oudere abonnees aan het gemak van Super Unlimited te laten wennen en je bestaande klanten te blijven binden. Ik denk dan toch weer een keer extra: “Bij KPN zit ik goed” “KPN geeft me dit ondanks oudere voorwaarden, ik word gewaardeerd”


Bedankt allebei. Vond het goed om te weten. Ben ook tevreden. 


Kan nu alleen verlengen als ik een nieuwe telefoon neem. Deze is nog goed. Sint only kan eind 2025. Maar die van mij is ook, in april ingegaan. Heb 2 jaar. 

Verklaar je nader @Wouterradiofan . Verlengen kan vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het einde van het lopende contract. Een nieuw abonnement met toestel of sim-only maakt daarbij geen verschil.


Als je 3 maanden of langer een sim only hebt kun je verlengen als je een nieuwe telefoon neemt. Een sim only kan inderdaad 4 maanden voor het einde van  je contract. 


@Wouterradiofan @RBxx  Ja, dus sim only verlengen kan opnieuw vanaf december (4 maanden van tevoren), maar dan gaat het wel pas april in. Met telefoon zou al direct kunnen, als er weer een interessante nieuwe telefoon is en je de vorige wilt vervangen.


@Noordzee Weet je toevallig welke snelheid je krijgt als je je unlimited op de oude voorwaarde bijvoorbeeld terug zet op 12GB per maand? Is 600 Mbit dan ook aannemelijk?


O wacht, dan heb je dus nu een sim-only. Die kan je inderdaad na de eerste 3 maanden openbreken en omzetten naar een abonnement met toestel. Dat geldt niet als je nu al een abonnement met toestel hebt, die moet je helemaal uitdienen.


@RBxx Hangt dat niet af van of je toestel gelijk helemaal betaald hebt? Want als je toestel al betaald is, dan zou je denk ik vlak daarna weer een nieuw contract aan kunnen gaan met een ander nieuw toestel?

 

Als je gespreid over je contract betaalt dan lijkt het me inderdaad sowieso logisch dat eerst je hele looptijd voorbij moet zijn.


Nee @Telecomtubbie , dat was vroeger. Het openbreken van een Sim Only is sinds mei 2021 alleen mogelijk bij een abonnement die vanaf de start Sim Only was. Je kunt niet een abonnement met toestel omzetten naar Sim Only om deze dan weer om te zetten naar een abonnement met toestel.


@RBxx Ah weer wat geleerd. Ik koop een nieuwe telefoon toch meestal los want betaal sowieso liever in een keer, dan heb je geen schuld en lagere maandelijkse lasten. Dus kies altijd sim only.


Als je een abo met toestel neemt , moet je het contract uitdienen. Het maakt niet uit of je het toestel in een keer of in termijnen betaald. 


Heb nu 20 gb dagbundel. De eubundel en mbsdeelbundel staan nog op 50 gb. Denk dat dat wordt gedaan als d4 nieuwe maand ingaat. Of is dat anders? 


Klopt helemaal. Per ingang van jouw nieuwe maandelijkse periode. Is dus verschillend per abonnee. 


@Wouterradiofan De wijziging gaat in bij de toekenning van de nieuwe bundel. Daarom kan de dagbundel direct gewijzigd worden en moet je voor de maandbundels wachten tot het begin van de nieuwe factuurperiode.


@Wouterradiofan De wijziging gaat in bij de toekenning van de nieuwe bundel. Daarom kan de dagbundel direct gewijzigd worden en moet je voor de maandbundels wachten tot het begin van de nieuwe factuurperiode.

Dacht ik al. 


Heb sinds vandaag ook 75 gb EUbundel en 75 gb om te delen. 


Hallo @Wouterradiofan ,

Nee, de snelheid blijft bij jouw abonnement ongewijzigd. 

Wat wel wijzigt: 

 

Meer voordelen voor oud Unlimited klanten
 

Goed nieuws voor Unlimited klanten! Klanten die momenteel een Unlimited abonnement hebben van vóór 5 februari 2024 ontvangen meer voordelen. Dat betekent meer MB’s delen, meer roaming in de EU en een grotere dagbundel.

 

 

Huidige situatie

Nieuwe situatie

MB’s delen

50 GB

75 GB

EU Roaming

50 GB

75 GB

Dagbundel

10 GB

20 GB

 

Huidige Unlimited abonnementen blijven gelijk.

Alleen Unlimited abonnementen die vóór 5 februari 2024 zijn afgesloten passen we aan. We veranderen niks aan de huidige Unlimited abonnementen.

 

Ingangsdatum

De ingangsdatum verschilt per klant. De nieuwe bundel gaat in vanaf de nieuwe factuurperiode. 

Niet dus! Bij mijn niet? 


Reageer