Skip to main content

Beste klant, uw verbruik is hoger dan normaal. Daarom hebben we uit voorzorg bepaalde diensten van uw abonnement afgesloten. Bekijk onze e-mail met extra uitleg. Heeft u nog vragen? 

Ik heb al 2x gebeld en word niet verder geholpen ik zou graag mijn mobiele data gebruiken anders ga ik eens goed denken om over te stappen naar een andere provider

En hier krijg je dus onbeperkt internet voor ik hoop tot dit vandaag nog opgelost kan worden want heb op het moment geen 4/5G


Je hebt hiervoor echt de klantenservice 0800-0402 nodig.  Ze zullen je wat vragen stellen om er zeker van te zijn dat jij het bent. De wachttijd hier is vanwege drukte ruim 3 dagen.


Heb 2x gebeld mn mrja helpe mij ook niet verder


Je hebt een mail ontvangen schrijf je.
Geeft die geen aanwijzingen wat er aan de hand is en wat je kan/moet doen om het op te lossen?


Dit is de eerste keer dat ik zoiets lees. Maar er is wel een Fair Use Policy. Dus het kan.

Hoeveel data gebruikt u per dag? Hoeveel keer stuurt u een SMSje voor extra data?

Komt de mail misschien bij abuse@kpn.com vandaan?


Komt van van abuse@kpn


Dit is nieuw voor mij, nog nooit van iemand gehoord of gelezen dat er limiet op unlimited zit. Wat is uw verbruik per maand ongeveer en zitten daar erge uitschieters per dag in? Ook had ik verwacht dat ze de snelheid zouden limiteren en de verbinding niet compleet afsluiten (u heeft immers onbeperkt internet). 

Zelf gebruik ik unlimited ook vaak voor mijn laptop waardoor ik regelmatig 600GB in de maand verbruik waarvan 100GB wel eens op 1 dag plaats vindt. Heb zelfs met dit verbruik geen mail van KPN ontvangen. 


Als het verbruik buitensporig veel hoger is dan gemiddeld, gaat de Fair Use Policy werken en kun je een reactie van KPN verwachten om dat hoge verbruik even uit te leggen @Ginomaass 


@Ginomaass Zou je misschien wat duidelijker kunnen zijn over de blokkade? Ik ben erg benieuwd of dit over een blokkade op de Nederlandse unlimited bundel is of dat er in de afgelopen 4 maanden meer data in het buiteland is verbruikt dan in Nederland. 

 

Een moderator kan dit verder uitzoeken als de volgende informatie bekend is:

Hoeveel data is verbruikt in laatste 3 maanden.

Een screenshot met de informatie uit de mail.

Je telefoon nummer in je forum profiel zetten. 


Het draait hier om de mail die je hebt ontvangen. Daarin staat (als het goed is) wat er geblokkeerd is, waarom, en wat je moet doen om de blokkade op te heffen.


Ben nu bij ok wel benieuwd na hoeveel vervruik ze de kraan echt definitief dichtdraaien. Is dat dan tijdelijk? Zou je de mail willen delen en/of kan iemand van KPN hier meer informatie over delen?


Je kunt die afdeling bereiken via abuse@kpn.com. 
 

Maar je wordt niet voor niets afgesloten. Zoiets gebeurt alleen bij hoge uitzondering. 
 

Mogelijk heb je dat nummer 24 uur per dag in gebruik voor bepaalde games? En zoiets is nou net niet de bedoeling bij een mobiel abonnement. Daarvoor heb je vast internet. 


Ik heb tijdens de zomer een unlimited data Sim in de router aan boord. Gisteren ben ik bij KPN in Sneek geweest om te vragen hoe het kan dat ik in een etmaal met max 4 uur tv kijken 18 Gb data vebruik.

Mij werd geadviseerd om de chromecast uit te zetten als ik geen tv kijk. Dat heb ik gedaan en evengoed werd er vannacht 700mb data vetbruikt.

Datategoed bijkopen lukte in eerste instantie ook niet..

Vraag is wat doe ik fout?


Ik heb tijdens de zomer een unlimited data Sim in de router aan boord. Gisteren ben ik bij KPN in Sneek geweest om te vragen hoe het kan dat ik in een etmaal met max 4 uur tv kijken 18 Gb data vebruik.

Mij werd geadviseerd om de chromecast uit te zetten als ik geen tv kijk. Dat heb ik gedaan en evengoed werd er vannacht 700mb data vetbruikt.

Datategoed bijkopen lukte in eerste instantie ook niet..

Vraag is wat doe ik fout?

Niets waarschijnlijk. Tv gebruikt gewoon enorm veel data. En dat zal in de toekomst met steeds beter wordende beeldkwaliteit alleen maar meer worden. Tv kijken via het mobiele netwerk is eigenlijk gewoon geen optie. Niet om dat structureel te doen in iedergeval. 


Wonderbaarlijk die wereld van KPN.

Vorig jaar had ik een belabberde tv ontvangst op het veelgeprezen Digitenne.

In de KPN winkel in Sneek werd mij geadviseerd om te stoppen met Digitenne, een router aan te schaffen en een unlimited data abonnement van KPN te nemen 

Dit gedaan en inderdaad 3 maanden prima tv aan boord..

Ny moet ik vanwege problemen met het extra data laden op dit forum vernemen dat tv kijken via unlimited data SIM eigenlijk niet haalbaar is.…

WAT IS DAN WEL EEN OPLOSSING ??????


Wonderbaarlijk die wereld van KPN.

Vorig jaar had ik een belabberde tv ontvangst op het veelgeprezen Digitenne.

In de KPN winkel in Sneek werd mij geadviseerd om te stoppen met Digitenne, een router aan te schaffen en een unlimited data abonnement van KPN te nemen 

Dit gedaan en inderdaad 3 maanden prima tv aan boord..

Ny moet ik vanwege problemen met het extra data laden op dit forum vernemen dat tv kijken via unlimited data SIM eigenlijk niet haalbaar is.…

WAT IS DAN WEL EEN OPLOSSING ??????

TV kijken met een unlimited abbo is prima te doen, je kunt van te voren bijvoorbeeld 10x (NL2000 AAN) sturen naar 1266, zo heb je 30GB die dag en kun je zonder onderbrekingen TV kijken. 


WAT IS DAN WEL EEN OPLOSSING ??????

Digitenne met eens buitenantenne. En als dat niet goed werkt: geen tv kijken. 

We kunnen wel van alles willen. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook echt kan. Sommige dingen kunnen gewoon (nog) niet.


TV kijken met een unlimited abbo is prima te doen, je kunt van te voren bijvoorbeeld 10x (NL2000 AAN) sturen naar 1266, zo heb je 30GB die dag en kun je zonder onderbrekingen TV kijken. 

En dat is nu juist het probleem, daar gaat dit topic over: dat blokkeerd KPN als je dat vaak doet.


TV kijken met een unlimited abbo is prima te doen, je kunt van te voren bijvoorbeeld 10x (NL2000 AAN) sturen naar 1266, zo heb je 30GB die dag en kun je zonder onderbrekingen TV kijken. 

En dat is nu juist het probleem, daar gaat dit topic over: dat blokkeerd KPN als je dat vaak doet.

Bij mij nog nooit gebeurd. 


ROY T6069

Bedankt voor je reactie. Ik ga het zo proberen.