Skip to main content

Hoi.

Tot mijn verbazing net deze SMS gekregen.

Ik heb een onbeperkt abonnement en gebruik nu 5G om goed te kunnen streamen in het ziekenhuis.

Waarom deze SMS???

 

Help!

 

 

 

Hoi @SiR-ROUND 

Vervelend dat je in het ziekenhuis ligt, hopelijk niet voor iets ernstigs.

Dit sms’je krijg je automatisch zodra je bijna door je dagbundel (20 GB), of als je nog de oude KPN Unlimited hebt (van voor februari 2024) 10 GB per dag heen bent.
Zodat je op tijd kunt aanvullen met de gratis 2GB via de Mijn KPN app of per SMS naar 1266.
Zou dat sms’je niet verstuurd worden, en je bent door je dagbundel heen zijn, dan wordt de snelheid teruggebracht tot minder dan een slakkengang, waarbij je bijna niets meer kunt doen.

De Unlimited abonnementen zijn dus niet onbeperkt voor de duidelijkheid, en kennen dus een dagbundel die je vervolgens kunt aanvullen met stappen van 2GB per keer.

KPN Unlimited van vóór 5 februari 2024: dagbundel van 10 GB

KPN Unlimited Series vanaf 5 februari 2024: dagbundel van 20 GB

Dus vandaar dat sms’je vanuit KPN!


 

Unlimited50 Unlimited300 SuperUnlimited
Tot maximaal 50 Mbit/s Tot maximaal 300 Mbit/s Tot maximaal 600 Mbit/s
20GB per dag 20GB per dag 20GB per dag
40GB per maand in de EU 50GB per maand in de EU 75GB per maand in de EU
Deel maandelijks tot 40GB Deel maandelijks tot 50GB Deel maandelijks tot 75GB

 


Dit is altijd al zo geweest. Is er geen WiFi in het ziekenhuis? 


Dank. Is het niet raar dat onbeperkt niet zorgeloos onbeperkt is? Probleem is dat ik itv via 5G gebruik omdat het anders hakkelt via wifi met de nieuwe app.

Maar kan ik dan onbeperkt die 2 aanvullen of maar 1 x per dag? 

 


Maar kan ik dan onbeperkt die 2 aanvullen of maar 1 x per dag? 

Dat kan als het goed is een onbeperkt aantal keren. Maar er is wel een Fair Use Policy.

Dank. Is het niet raar dat onbeperkt niet zorgeloos onbeperkt is?

Zonder deze maatregel zou er veel te veel data gebruikt worden en zouden sommige mensen ook hun thuis abonnement stopzetten en alles via hun mobiel gaan doen. Dat willen providers niet, dan verdienen ze minder. Bovendien zou het mobiele netwerk dat helemaal niet aankunnen.


Duidelijk maar duf. Dus alle unlimited is limited, ook bij andere providers? Nooit duidelijk meegekregen.

Unlimited met fair use policy is geen unlimited. Dus een marketing woord. Geen capaciteit, maar wel pushen in de reclames. Tsss.

Nou ik ga kijken wat de fair use gaat zijn. 🤞🏻


Dit is altijd al zo geweest. Is er geen WiFi in het ziekenhuis? 

Zeker. Maar daar heeft de Kpn tv app moeite mee qua bufferen. Op mijn thuis wifibook, maar daar heb ik de ontvanger.

5g werkt de app wel op.


Duidelijk maar duf. Dus alle unlimited is limited, ook bij andere providers? Nooit duidelijk meegekregen.

Ja... ik wilde eigenlijk vanmorgen schrijven: "heeft u de afgelopen jaren onder een steen gelegen ofzo?" Maar ja, ik dacht "laat ik dat maar niet doen" 😉😁

Ja het is ook bij andere providers zo. Het was zo rondom de 10 GB. Bij de nieuwe abbonementen is het tegenwoordig zo ongeveer 20 GB. Is bij alle providers zo ongeveer hetzelfde. Zit weinig verschil in.


Echt nooit bij stil gestaan. 😁 Heel lang unlimited uitgesteld want niet nodig/rendabel maar nu met delen en 0gb Sims voor twee kinderen veel voordeliger.


Reageer