Skip to main content

Als je unlimited data op zijn kun je nieuwe bijvragen door het sturen van een sms. Naar welk nummer moet je deze sms sturen en wat moet er in staan? 
 

 

Hallo @Rosemint Tielrooy 

Is onbeperkt internet écht onbeperkt?

Ja. Per dag kun je onbeperkt internetten. Gebruik je meer dan 8 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL2000 AAN naar 1266.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm


In het buitenland kijken we veel televisie via internet en dat verbruikt veel data. Na 'n avond tv te hebben gekeken kregen we een melding van KPN uw hebt 50 % van uw belbundel verbruikt. Hoe nu verder met een unlimited abonnement.  Wat is een unlimited abonnement met een limiet? Hoe verzin je het. Moeten we dan ook telkens smsen uit het buitenland, wat overigens niet gratis is, om toch te kunnen blijven kijken? Ik vraag me af of dit bij de concurent ook zo is geregeld?


Binnen de EU heb je 25GB tot je beschikking bij een unlimited abonnement.


In het buitenland kijken we veel televisie via internet en dat verbruikt veel data. Na 'n avond tv te hebben gekeken kregen we een melding van KPN uw hebt 50 % van uw belbundel verbruikt. Hoe nu verder met een unlimited abonnement.  Wat is een unlimited abonnement met een limiet? Hoe verzin je het. Moeten we dan ook telkens smsen uit het buitenland, wat overigens niet gratis is, om toch te kunnen blijven kijken? Ik vraag me af of dit bij de concurent ook zo is geregeld?

Op de website staat bij afsluiten duidelijk vermeld dat het in het buitenland niet onbeperkt is.

Als de 25 GB op is zal je een extra bundel bij moeten kopen denk ik. Ik las ergens iets over 8 euro per GB, maar daar weet ik verder niets van.


In het buitenland kijken we veel televisie via internet en dat verbruikt veel data. Na 'n avond tv te hebben gekeken kregen we een melding van KPN uw hebt 50 % van uw belbundel verbruikt. Hoe nu verder met een unlimited abonnement.  Wat is een unlimited abonnement met een limiet? Hoe verzin je het. Moeten we dan ook telkens smsen uit het buitenland, wat overigens niet gratis is, om toch te kunnen blijven kijken? Ik vraag me af of dit bij de concurent ook zo is geregeld?

Hallo @WillemB57 in het buitenland loopt dit via de lokale providers. KPN kan daarom niet onbeperkt data leveren, in tegenstelling tot het eigen netwerk in Nederland.

KPN Unlimited en roaming binnen de EU

Binnen de EU krijg je 25 GB data per maand, dit blijft hetzelfde. Ben je door je 25 GB EU bundel heen? Dan wordt je snelheid net als in Nederland verlaagd naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid. Wil je gewoon verder gaan op de 4G snelheid? Dat kan! Voor slechts € 2,99 kan je een EU top-up van 1000 MB aanvragen. Je kunt deze bundel aanvragen via MijnKPN of door NL-EU 1000 AAN te sms’en naar 1266.

bron: Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN | KPN Community


Hallo @WillemB57 in het buitenland loopt dit via de lokale providers. KPN kan daarom niet onbeperkt data leveren, in tegenstelling tot het eigen netwerk in Nederland.

KPN zou natuurlijk prima unlimited data kunnen aanbieden, daar zit het "probleem" niet. Het is alleen erg kostbaar en daarom zijn er op Europees niveau afspraken gemaakt zijn over de bovengrens van het aantal, in het buitenland, te leveren GB's bij unlimited abonnementen.

Zie ook deze site van de ACM.


Oke, moeten ze het geen unlimited noemen. Dat maakt alles een stuk eenvoudiger. Ook beginnenen ze met een tekst van altijd onberkt internetten KPN. Is dus fout geformuleerd.