Skip to main content

Op de site lees ik het volgende: 

Zijn je MB's op?
Dan wordt je internet langzamer. Je hebt nooit internetkosten buiten je abonnement. 

Extra GB's bij Unlimited Data
Je kunt tot 50 GB roamen in de EU als je Unlimited Data hebt. Zijn je MB's op? Dan kun je maximaal 1 GB per keer activeren in de MijnKPN app voor 1,99. Of sms EU1000 AAN naar 1266.

Ik deel 50GB met mijn zusje. Ze krijgt een SMS dat ze 50% heeft verbruikt. Ook staat in deze SMS dat het internet langzamer wordt als de 50GB op is, maar dat er nooit internetsparen buiten het abonnement zijn. Wat betekent dit nou precies? Kun je nog steeds ‘gratis’ unlimited internetten, of moet je toch gaan bijbetalen? Geldt ditzelfde ook voor mij, met mijn unlimited abonnement?

Er zijn twee kanten aan dit verhaal.

  1. Als houder van een Unlimited Data abonnement krijg je binnen de EU 50 GB data per maand. Ben je door je 50 GB EU bundel heen? Dan wordt je snelheid verlaagd naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, zonder verdere kosten
  2. Daarnaast kan je tot 50 GB per maand delen in de EU met KPN abonnementen op hetzelfde adres. De ontvanger kan deze MB's ook in de hele EU gebruiken. Zijn bij de ontvanger de MB’s op dan gaat ook daar de snelheid omlaag zonder verdere kosten.


In beide gevallen kan je een bundel aanschaffen om met de hogere snelheid door te gaan.

Alleen de kosten zijn verschillend.
Bij het Unlimited data abonnement kan je voor € 1,99 een EU top-up van 1000 MB aanvragen.
Bij het andere abonnement is dat € 7,99 voor 1000 MB

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm