Skip to main content

Ik heb een 5g unlimited abonnement.

Nu zie ik al veel staan dat het “niet echt unlimited is” Naja, hierbij sluit mij aan dat je echt even de voorwaarden mag lezen.

 

Maar, nu komt het volgende. Na een 30 keer 1gb gratis aan te vragen gooit “kpn” je van het 5g netwerk af. Je kunt wel 1gb blijven aanvragen, maar hier geen gebruik van maken. Hierdoor wordt je geforceerd je mobiel opnieuw op te starten of vliegtuig stand aan en uit te zetten om opnieuw verbinding te maken met het 5g netwerk. En dan kun je voor 130-140mb verder internetten en dan wordt je weer van het 5g netwerk af gegooid.

 

Bedankt “kpn” ik heb een mooi 2 jarig abonnement afgesloten en de volledige voorwaarden gelezen om niet te misleid worden. En met volle teugen maak ik gebruik van jullie “unlimited” aanbieding en de “kraan wordt dichtgedraaid!”

 

Gelieve dit op te lossen met enige waardigheid.

 

 

 

 

30 x 1 gb toevoegen? Waar ben je dan in vredesnaam mee bezig? Vind je dat zelf niet een beetje tobben?


Ten eerste: ik betaal voor “unlimited”, wat ik hiermee doe is totaal aan mijzelf. Maar net als iedereen weet jij hopelijk ook dat een film van goede kwaliteit al 3gb is.

 

Ten tweede: Fijn dat je het woord “tobben” gebruikt. Dit vertaald letterlijk naar wat er hier dus gebeurt: “Verbuigen”.

 

Gelieve in topic blijven... 


Aks jij 30!GB erbij vraagt, heb je in totaal 35gb. Daarmee kun je dan zo’n 12 films zien. 

Dat doet toch niemand op één dag? 

Waar heb je 35 GB per dag voor nodig? 


Dat je in beginsel maar max 5 gb kan gebruiken per dag zegt al genoeg. Er is een fair use policy wat er voor zorgt dat gebruikers die het onredelijk veel gebruiken afgeremd worden en uiteindelijk geblokkeerd worden.

Het abonnement is niet bedoeld voor dergelijke hoeveelheden data die u gebruikt. Daarvoor moet je gewoon een vaste aansluiting hebben met een WiFi accespoint in de buurt van waar u zich bevindt. 


Als KPN dit schrijft...

...dan moeten ze dat natuurlijk ook nakomen.


Bedankt wjb, daar gaat het dus om. 
 

en het fair use policy gaat om het internet gebruik buiten Nederland en binnen Europa, niet binnen Nederland. 
 

Uiteraard nogmaals mijn belangstelling om on topic te blijven. 


het fair use policy gaat om het internet gebruik buiten Nederland en binnen Europa, niet binnen Nederland. 

Buiten Nederland is geen fair use policy, dat is gewoon een limit.


het fair use policy gaat om het internet gebruik buiten Nederland en binnen Europa, niet binnen Nederland. 

Buiten Nederland is geen fair use policy, dat is gewoon een limit.

Binnen Nederland hanteert KPN ook geen fair use policy.


5G is een netwerk. Net als 4G. Dat is geen abonnementsvorm.

Data wordt aangeduid met GB.
Abonnementen:

2 GB per maand
5 GB per maand
15 GB per maand
25 GB per maand
Unlimited GB = 5 GB per dag evt. aan te vullen met 1 GB dagbundels. Deze laatsten werken alleen i.c.m. het unlimited data abonnement.

Na 2 x het topic doorlezen is het me nog niet duidelijk wat je nu écht hebt.


5G is een netwerk. Net als 4G. Dat is geen abonnementsvorm.

Data wordt aangeduid met GB.
Abonnementen:

2 GB per maand
5 GB per maand
15 GB per maand
25 GB per maand
Unlimited GB = 5 GB per dag evt. aan te vullen met 1 GB dagbundels. Deze laatsten werken alleen i.c.m. het unlimited data abonnement.

Na 2 x het topic doorlezen is het me nog niet duidelijk wat je nu écht hebt.

https://www.google.nl/search?client=safari&hl=nl-nl&ei=9BcfYLLaL8WXkwWe1aQQ&q=interpretatie&oq=interpretatie&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBAgpEAoyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADoECAAQRzoFCAAQzQI6BwghEAoQoAE6BggAEBYQHjoICCEQFhAdEB46AgguUNKXAVispwFgpqoBaABwAXgAgAFwiAGwB5IBBDEyLjGYAQCgAQHIAQjAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-serp


het fair use policy gaat om het internet gebruik buiten Nederland en binnen Europa, niet binnen Nederland. 

Buiten Nederland is geen fair use policy, dat is gewoon een limit.

Binnen Nederland hanteert KPN ook geen fair use policy.

Officieel misschien niet nee. Maar wat @Freekr hier mee maakt heeft er alles van weg. En ik lees ook in andere topics wel eens dat het toevoegen van 1 gb niet lukt. Waar ik alleen nog benieuwt naar ben: was dit een 1malige ervaring of gebeurt dit elke dag zo?


het fair use policy gaat om het internet gebruik buiten Nederland en binnen Europa, niet binnen Nederland. 

Buiten Nederland is geen fair use policy, dat is gewoon een limit.

Binnen Nederland hanteert KPN ook geen fair use policy.

Officieel niet nee. Maar wat @Freekr hier mee maakt heeft er alles van weg. En ik lees ook in andere topics wel eens dat het toevoegen van 1 gb niet lukt. Waar ik alleen nog benieuwt naar ben: was dit een 1malige ervaring of gebeurt dit elke dag zo?

Uiteraard maak ik geen topic als iets eenmalig voorkomt. Je mag er zeker vanuit gaan dat dit in constantie gebeurt.


Je reactie op mij is voor mij al net zo vaag. En ik krijg een inlogverzoek waar ik niet doorheen kom. Duidelijkheid en helderheid is niet je sterkste kant. Dus ik laat dit verder maar.


Je reactie op mij is voor mij al net zo vaag. En ik krijg een inlogverzoek waar ik niet doorheen kom. Duidelijkheid en helderheid is niet je sterkste kant. Dus ik laat dit verder maar.

“En ik krijg een inlogverzoek waar ik niet doorheen kom. “


Goedzo Peter!


Ik heb een 5g unlimited abonnement.

Nu zie ik al veel staan dat het “niet echt unlimited is” Naja, hierbij sluit mij aan dat je echt even de voorwaarden mag lezen.

 

Maar, nu komt het volgende. Na een 30 keer 1gb gratis aan te vragen gooit “kpn” je van het 5g netwerk af. Je kunt wel 1gb blijven aanvragen, maar hier geen gebruik van maken. Hierdoor wordt je geforceerd je mobiel opnieuw op te starten of vliegtuig stand aan en uit te zetten om opnieuw verbinding te maken met het 5g netwerk. En dan kun je voor 130-140mb verder internetten en dan wordt je weer van het 5g netwerk af gegooid.

Is het specifiek alle 5G of ook 4G of simpelweg het mobiele netwerk van KPN ?

Verder, als het reproduceerbaar is dat het na 30GB bijplussen schluss is, ook bij andere KPN klanten dus, dan zou ik er van uit gaan dat KPN en/of apparatuur leverancier toch wel ergens een grens heeft zitten. Misschien moet je maar een appgroup o.i.d. opzetten om uit te vinden wat hier loos is. Ook al zou het geen unlimited zijn maar nog ‘echter’ onbeperkt, dan zit er wellicht wel ergens een hele hoge limit, ik heb bij andere provider 1TB gezien. Dit topic staat al op beantwoord, doorgaans betekent dit dat KPN er verder niet naar gaat kijken, als je het niet bevalt dan stap je maar over en/of neem er nog zo’n abo (van een concurrent) bij. Een grootverbuiker is een relatief slechte klant volgens mij.