Skip to main content

Ik heb via de website van KPN per e-mail een unlockcode voor mijn Nokia 1209 ontvangen. Twee keer heel zorgvuldig ingevoerd en twee keer geweigerd. Ik heb het IMEI-nummer dat ik had opgegeven gecontroleerd, het is correct. Als ik nogmaals een code aanvraag op de website krijg ik precies dezelfde te zien. Wat nu? Ik ben niet in in Nederland; zou het zo kunnen zijn dat de unlockcode niet werkt vanuit het buitenland?

@hpep Welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag niet stelt. 

 

Update 4-3-2020: het is vanaf 2020 niet meer mogelijk om via KPN een unlockcode aan te vragen. 

 

Als ik je goed begrijp bedoel je de unlock-code om een toestel simlock vrij te maken? Ik weet niet zo goed of dit per se in Nederland moet of niet. Ik wil best een poging voor je wagen vanuit Nederland. Zou je je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dit is gebeurd.
Postcode, huisnummer en eventueel EMEI-nummer mag je wel toevoegen. Voer je wel alleen de eerste 15 cijfers van het EMEI-nummer in?

Ik hoor graag van je.


Dank voor je reactie. Klopt, het gaat om het simlock vrijmaken. Ik wil mijn gegevens wel doorgeven, maar loop ik niet het risico dat de telefoon definities gesimlocked is als het niet lukt? Jouw poging is dan namelijk de derde.


@hpep Lastig, er zit naar mijn weten inderdaad een limiet aan pogingen. Ik zal even nakijken hoe dit precies zit voor het toestel dat je aangeeft. Welke melding kreeg je precies? Heeft het toestel wél een simlock? De code die je ontvangt is gerelateerd aan het type toestel en niet per se aan het abonnement van ons. Je kan altijd proberen een andere simkaart van iemand eens in het toestel te stoppen en kijken of dit werkt?


Ja, het toestel heeft zeer beslist een simlock, dat weet ik omdat ik met een andere sim-kaart wil bellen die ik al in bezit heb. De foutmelding die ik kreeg: ongeldige code.


@hpep  Zou je voor mij je gegevens willen aanvullen op je profiel? Heb je destijds het toestel bij ons gekocht? Dan ga ik eens sneupen in de systemen wat we hieraan kunnen doen ter voorkoming van een blokkade of permanente simlock. 


OK, heb ik gedaan.


Dit is het scherm wat je voor je kreeg te zien toen je de code aanvroeg? 
Anders zit er denk ik geen andere optie op dan langs te gaan die dit (waarschijnlijk) tegen betaling voor je in orde maakt. Het zou namelijk gewoon moeten werken.


Ja, klopt. Dit is de code met de instructies zoals ik ze heb opgevolgd. Dus het heeft niks te maken met het feit dat ik het vanuit het buitenland doe? Maakt het nog uit of de ongeldige sim-kaart in het toestel zit of niet? En kan ik niet een alternatieve code krijgen? (Ik heb begrepen dat andere operatoren er wel 7 sturen.) Laatste vraag: kun je in je vorige bericht mijn e-mail ook weglakken?


@hpep Ik kan niet zeggen of het mogelijk is in het buitenland, het lijkt mij geen probleem omdat de simkaart pas verbinding maakt met een netwerk als deze ontgrendeld is. Kijk het is de laatste poging die je nog hebt. Dus ik zou, als je het al zelf wilt doen, het beste om geen risico's te nemen. Is het mogelijk om te wachten tot je terug bent in Nederland? Nee wij hebben geen lijst met unlock codes. Als wij 7 sturen lijkt het mij ook lastig om eentje te kiezen als je maar drie pogingen hebt. 

 


OK, ik ga in januari bij een winkel langs. Bedankt!


Reageer