Skip to main content

Op de TAB 6S lite (2022) krijg ik regelmatig de melding dat er een update in de Samsung Galaxy store klaar staat.

Als ik dan via Google play (Play store) kijkt, zie ik geen updates.

Is het veilig om het via de Samsung Galaxy melding de app update te doen, of beter wachten totdat hij in de Google Play of Play Store lijst staat.

Meestal zie ik hem daar een paar dagen later staan.

Alvast mijn hartelijke dank,

Joop

Hallo ​@joop2011 ,

Zodra de update in de Play Store staat, dan kun je meteen zo'n update uitvoeren. Je hoeft niet te wachten op een melding in een lijst. 

Dat geldt trouwens voor alle updates van alle apps. Over het algemeen krijg je ineens een lijstje met vaak meerdere updates te zien. Die updates zijn dan in de periode daarvoor al klaargezet. Is trouwens ook afhankelijk hoe jij het updaten van apps hebt ingesteld op jouw telefoon. Je kunt ook kiezen voor direct updaten. 

Zelf update ik de KPN TV+-app ook direct zodra ik een melding hier zie bij de Product Updates. Dan heb ik daar op mijn telefoon nog geen melding over ontvangen.  

Op de TAB 6S lite (2022) krijg ik regelmatig de melding dat er een update in de Samsung Galaxy store klaar staat.

Als ik dan via Google play (Play store) kijkt, zie ik geen updates.

Je moet de Galaxy Store openen om te updaten. Maar sommige Apps zijn identiek met de versie vanuit Google Playstore, en als je bij instelling automatisch updaten staat, worden ze al geactualiseerd voordat je Galaxy Store open. Sommige specifieke Samsung Apps kan je alleen via Galaxy Store downloaden en updaten.

Ik bedoelde inderdaad de Samsung TAB 6S Lite (2022 model)

Niet de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Hartelijk dank voor de reactie.

Als ik een melding krijgt dat er een update in de Samsung Galaxy store staat, kan ik hem meteen laten updaten.

P.S.

De Samsung S53 en S52S (van mijn vrouw) gaat wel altijd via de Play Store.

Reageer