Skip to main content

Ik ben van plan om op korte termijn een data bundel aan te Schaffen voor usa( new york) ,kan ik deze al activeren in Nederland of wachten tot in New York  en als ik deze in Nederland activeer worden er dan al mb's verbruikt of start dat pas in New York?

Hoi @Rollingstone 

Het beste kun je de VS/Canada data bundel in Nederland al activeren, en dan het liefst 24 uur voordat je vertrekt met het vliegtuig naar Ney York in de Verenigde Staten. 
Dan weet je zeker, dat je geen extra kosten krijgt voor data gebruik in Ney York.

Binnen Nederland verbruik je gewoon de data uit je Nederlandse data bundel of Unlimited bundel.
De speciale data bundel voor de VS/Canada werkt niet in Nederland, maar pas als de centrale ziet dat je bent aangemeld op een mobile netwerk in New York (bijvoorbeeld T-Mobile of AT&T).


Moet je naast de extra bundel ook roaming aan zetten ?


Hoi @Rollingstone 

Jazeker! (data-) roaming moet aan staan, anders kun je geen gebruik maken van het internet (en dus van de USA/Canada bundel) in New York via het 4G (of 5G) netwerk.

Kies voor het AT&T netwerk of het T-Mobile netwerk in de Verenigde Staten, die schijnen het beste bereik te hebben.

Alvast veel plezier in New York!!