Skip to main content
Beantwoord

USB tethering werkt niet meer sinds ik van fysieke simkaart naar e-Sim ben gegaan in S23 Ultra

• July 14, 2025
  • 10 reacties
  • 71 keer bekeken

Beste,

Sinds ik van een gewone simkaart naar een e-sim ben overgestapt werkt de USB tethering i.c.m. een Asus router niet meer. 

Met een gewone sim kaart nooit problemen gehad, Schijnbaar ben ik niet de enige.

Ik gebruik een Samsung S23 ultra.  

Graag een oplossing voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Ad van Rooij.

Beste antwoord door TDN

@AdvR Het probleem is waarschijnlijk dat KPN e-SIM profiel het delen van mobiel verbinding deactiveert. Hier vind je de aanleiding om het te activeren, het gaat over e-sim van AT&T maar de instructie geldt voor ieder provider

Bypass Tethering Provisioning Check

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@AdvR wat heeft je router met USB-thetering van je mobiel te maken?

Het enigste waar je voor moet zorgen is dat databesparing uit staat op je mobiel en dat je een USB-kabel hebt tussen mobiel en PC/laptop/tablet en dat dat je mobiele data aan hebt staan op je mobiel en niet de wifi.

Ik gebruik ook e-sim en bij mij werkt het perfect via USB-thetering of LAN-thetering.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

In deze heeft Ziggo een storing en dan koppel ik mijn S23 via USB aan mijn ASUS router en tot voorheen werkte dat perfect. Zo heeft mijn hele huis toch weer internet verbinding. 

Sinds gebruik van de e-sim in mijn S23 werkt dat niet meer. 

Databesparing staat altijd uit en vanzelfsprekend ook WiFi uit. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@AdvR test het eerst eens via een laptop/pc, als je dan verbinding hebt ligt het dus aan (een instelling van) de Asus.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 14, 2025

@AdvR Het probleem is waarschijnlijk dat KPN e-SIM profiel het delen van mobiel verbinding deactiveert. Hier vind je de aanleiding om het te activeren, het gaat over e-sim van AT&T maar de instructie geldt voor ieder provider

Bypass Tethering Provisioning Check

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

@JanD het is de combinatie e-sim - Asus router. Ik heb even de telefoon van mijn vrouw (gewone sim) eraan gehangen en gewoon verbinding zoals ik al vaker heb gemaakt.

Met een pc zal het vast ook goed gaan echter heb ik daar niets aan. Met 40 jaar netwerk ervaring weet ik gelukkig wel wat ik doe en waar ik zoeken moet.

Gelukkig is Ziggo weer in de lucht, echter is dit probleem niet opgelost. De vraag is wie mij daarbij kan helpen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@AdvR uiteraard twijfel ik niet aan je deskundigheid, maar je stelt hier en vraag en ik probeer te helpen, ook vanuit eigen ervaring.

Wacht s.v.p. de reactie van een medeforumlid of een moderator af. 

Succes

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@TDN , wat ik eerder schreef aan ​@AdvR , bij mij werkt het gewoon met een e sim van (Simyo=KPN)

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

Beste ​@AdvR uiteraard twijfel ik niet aan je deskundigheid, maar je stelt hier en vraag en ik probeer te helpen, ook vanuit eigen ervaring.

Wacht s.v.p. de reactie van een medeforumlid of een moderator af. 

Succes

@JanD ik was even te snel. Excuus.

Ik had alle dingen al uitgeprobeerd en dan blijf ik steken op de combi e-sim - router. Ik lees ook dat het ook weer niet voor iedereen geld en het vaak weer wel werkt. 
Aangezien de router met een andere gewone sim wel werkt lijkt het dat de e-sim iets op de achtergrond doet waardoor de communicatie/handshake niet tot stand komt. Misschien is deze community niet de juiste plek voor deze specifieke vragen.  De router is volledig up to date en ook van deze tijd. 

In de oude situatie (met gewone sim) was het gewoon de telefoon met USB tethering aan eraan hangen en verbinding maken. 

Ik gebruik een KPN e-sim met unlimited data

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 14, 2025

@AdvR Hebt je mijn tip al geprobeerd? Nou weet je van JanD ook, welke e-sim met geactiveerde tethering moet je kopen. Symio heeft ook prepaid e-sim.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

@AdvR Hebt je mijn tip al geprobeerd? Nou weet je van JanD ook, welke e-sim met geactiveerde tethering moet je kopen. Symio heeft ook prepaid e-sim.

@TDN jouw tip heb ik overheen gelezen. Er kwam vanalles binnen :-)

Ga het nu lezen. Dank.