Skip to main content
Vraag

Vaak geen 5G maar E netwerk op mijn Samsung Galaxy Flip 5

  • 27 July 2024
  • 14 reacties
  • 251 keer bekeken

Ik lees dat iPhone gebruikers dit probleem hebben, maar...sinds een maand heb ik met mijn Samsung Galaxy Flip 5 ook dit probleem. Zodra ik buiten mijn wifi bereik ben, gaat ie over op het E netwerk.

Zijn er meer Samsung-ers?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben dat met deze combinatie nog niet tegen gekomen om eerlijk te zijn @flip 5. Ervaar je dat dan op alle locaties of op een specifieke locatie? Zit er een fysieke simkaart in het toestel of een e-sim?

Ik lees dat iPhone gebruikers dit probleem hebben, maar...sinds een maand heb ik met mijn Samsung Galaxy Flip 5 ook dit probleem. Zodra ik buiten mijn wifi bereik ben, gaat ie over op het E netwerk.

Zijn er meer Samsung-ers?

Ja ik heb ook een Samsung en heb er nu al 4 weken last van. Ik lees ook alleen iPhone gebruikers maar er zijn inderdaad een aantal samsung gebruikers die er last van hebben. Het gaat hier om verschillende modellen. Het beste wat je kan doen is kpn bellen en een ticket ervan laten maken. Geef wel aan dat het om de storing gaat die bij hun bekend is met kpn netwerk en waar ze al bijna 2 maanden mee bezig zijn. Ik heb buiten helemaal geen internet meer en of soms maar 10 seconden na mobiel aan en uitzetten, maar dan weer e of niks. Bellen en gebeld worden is nu ook een probleem. Eigenlijk alle klachten die de iPhone gebruikers hebben heb ik ook. Maar belangrijk is om dit wel door te geven bij kpn en een ticket aanmaken. Hoop dat het snel is opgelost want het heel erg vervelend dat ik buiten nergens meer bij kan

Ik heb een fysieke simkaart.

Zodra ik mijn huis uit ga en dus mijn KPN wifi netwerk verlaat, schiet ie op E netwerk.

*bellen / gebeld worden is een probleem😤; *contactloos betalen onmogelijk🤬

*geen androidkoppeling met.mijn auto😡

Het trucje “ vliegtuig stand” werkt, dan gaat ie weer op 5 of 4 g netwerk.

Maakt niet uit waar ik heen ga, zonder het trucje blijft ie op E-netwerk.

Al mijn instellingen staan goed, had ik als 1e gedaan, zonder resultaat dus.

Hoever staat het met de oplossing?

Reputatie 7
Badge +9

 

Hoever staat het met de oplossing?

Het schijnt dat er voor de bezitters van de iPhone 11 (en 12?) een oplossing in zicht is door deze te vervangen door een iPhone 13. 

Voor wat er met de Samsung gaat gebeuren, zal het antwoord waarschijnlijk zijn dat er nog niets bekend is.

😣 😤😡

En ondertussen gewoon maar  betalen🙃

Reputatie 7
Badge +14

😣 😤😡

En ondertussen gewoon maar  betalen🙃

Ik zou dan even bellen met 0800-0402. Dan kan er een storingsmelding aangemaakt worden door onze technische dienst. Dit zou niet direct gerelateerd moeten zijn aan de zaken rond de iPhone. 

Reputatie 4

Makkelijk gezegd even bellen doe dit doe dat, ondertussen voelen de meeste Samsung gebruikers met dit probleem (oa ikzelf met 2 telefoons, eigenlijk 4 als je de oude meetelt) zich totaal niet serieus genomen en wordt er zelfs door klantenservice en klachtenafdeling gezegd dat dit probleem alleen iphone is en geen Samsung en dat het onmogelijk is en dat ze dus geen ticket aanmaken, de klachtenafdeling zei we maken 2 tickets aan (voor beide nummers) echter is dit ook niet gebeurt en krijg ik via de klantenservice dus nog steeds niet voor elkaar dat er een ticket wordt aangemaakt.

Het is moeilijk genoeg voor mij (en mogelijk anderen) om te kunnen bellen omdat we ook een leven hebben en dus niet de hele dag bezig kunnen zijn waar heb ik wel bereik of heb ik nu even bereik en hopen dat de KPN klantenservice meewerkt maar vooral de verbinding want als die wegvalt heb je voor niks gebeld en wordt er ook niks gedaan door KPN.|

Doordat ik geen bereik heb, geen familie met ander of vaste telefoon, geen vrienden etc ben ik afhankelijk (wat normaal is) van KPN netwerk op mijn eigen telefoon, maar geen netwerk of E dan is bereikbaar zijn wel een probleem.

Ik heb dit probleem sinds 22-23mei en ben al sinds dien bezig om maar iets bij KPN voor elkaar te krijgen.
En het lukt gewoon niet.

Dan is bel even wel een rot opmerking want dat gaat niet voor idereen, zonder dat verbinding wegvalt voor alles is besproken en uitgelegd.

 

Jammer dat KPN het niet serieus neemt, wat andere Samsung topics ook laten zien, echter worden die extreem ondergesneeuwd door de iphone topics.

Zou fijn zijn als de moderators hier van KPN ook de lijn naar KPN open hebben en aandringen op het serieus nemen van de Samsung klanten met de klachten die gelijk zijn aan de iphone klachten en dus wel degelijk hetzelfde probleem betreffen.

Goedendag, Mijn vrouw en ik hebben allebei S23fe en ervaren hetzelfde probleem....

Ik ben dat met deze combinatie nog niet tegen gekomen om eerlijk te zijn @flip 5. Ervaar je dat dan op alle locaties of op een specifieke locatie? Zit er een fysieke simkaart in het toestel of een e-sim?

Zoals je kunt zien zijn er e ht veel Samsung-ers die hetzelfde probleem hebben.

Ticket laten aanmaken is niet zo eenvoudig (kennen het probleem niet)

Welke acties worden er in gang gezet?

Reputatie 7
Badge +14

@flip 5  Als dit niet in kaart wordt gebracht kan er niet worden bepaald of dit breder speelt. Onze technische dienst is daar voor ingericht. Zonder informatie kunnen zij anders ook niets. Dus het advies is en blijft bellen en een ticket laten aanmaken. 

Vandaag 12/8/24 ticket laten aanmaken.

Oproep aan de andere Samsung-KPN slachtoffers:

Meldt je aan (ik was de 1e) met als reden

Netwerk is niet te gebruiken buiten eigen WIFI netwerk .

Mobiele telefoon gaat op Edge.

Dan mogen ze je niet wegsturen met “onbekende storing”.🙃

Vermeld ook je type Samsung.

Succes, kan wel even duren 😕

Zojuist gebeld en ze geven aan dat het probleem in behandeling is en er hoeven geen extra meldingen gedaan te worden... lekker tegenstrijdig.. Ook wel grappig dat de verbinding 2 keer was weggevallen aan de kant van KPN 😅. Maar ze belde wel terug en er was geen wachttijd.

Vandaag 12/8/24 ticket laten aanmaken.

Oproep aan de andere Samsung-KPN slachtoffers:

Meldt je aan (ik was de 1e) met als reden

Netwerk is niet te gebruiken buiten eigen WIFI netwerk .

Mobiele telefoon gaat op Edge.

Dan mogen ze je niet wegsturen met “onbekende storing”.🙃

Vermeld ook je type Samsung.

Succes, kan wel even duren 😕

Vreemd dat er werd gezegd dat je de eerste was. Ik heb al begin juli doorgegeven en daarna meerdere malen dat ik er ook last van heb maar dan met een Samsung s20 plus. Vorige week nog gesproken en toen werd er tegen mij gezegd dat ze geen meldingen hebben gehad van Samsung gebruikers. Raar allemaal. 

Vandaag ook langs de KPN geweest met het zelfde probleem. (Galaxy Z Flip 5)

12-08-24 ging mijn abo in bij KPN, en sindsdien alleen maar problemen met mijn netwerk. Schiet van "E" naar "4G" naar 5G en weer terug. Of soms helemaal geen verbinding. 

 

Er is een ticket gemaakt en wordt binnen de wel bekende "5 werkdagen" gebeld met een mogelijke oplossing. Maar ondertussen ben ik onderweg zeer beperkt bereikbaar. 

 

 

*EDIT* ook op mijn Samsung A52 heb ik er last van, en heb ik het idee dat mijn Z Flip 5 sneller leeg raakt, omdat ie continu met de verbinding bezig is. (Ik kan het mis hebben)

 

Reageer